|
Kabler i væg |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bliver noget af et projekt at skulle fræse ledninger i væggen. Afhængig af dit ambitionsniveau ville jeg nu også pege på kabel bakker.
Men du kan jo også overveje at lægge et lag gips uden på væggen med riller til ledninger, eventuelt som en form for fremhævet parti kun bag TV'et og højttalerne som så bliver pudset op, vandskuret og malet i en anden farve nuance. Hvis du ønsker tomrør kan jeg pege på 2,5 cm VVS rør som jeg selv har brugt, se eventuelt mit projekt i linket. Ulempen er at de er rillet og kan være lidt svære at trække ledninger i over længere distancer.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Ydermere, så skal Samsungs One-Connect-kabel jo kunne trækkes igennem røret, så du skal have et ORDENTLIG svin lagt ind i væggen hvis den skal igennem.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg ville trække en hvid plastik kabelbakke fra hjørnet af tv og om bag ved den venstre højttaler.
Herefter ned til panelet, som enten laves hult eller der lægges en kabelbakke henover. Som vist med rødt Til den højre højttaler kan man få lange hvide ledninger (dem med shaverstik) det kan du lægge i en af de helt tynde plastik riller som er beregnet til 1 netledning. Måske kan du så få det ned i et hult panel eller fortsætte rillen langs med panelet. Som vist med grønt. Alternativt kan du vælge at lægge kabler til tv i den blå, men så skal du alligevel trække den grønne til panelet. ![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Beslaget til BL18 er ikke åbent i toppen, så dit røde kabel skal trækkes ned over metal-beslaget, hvilket ikke bliver så kønt. Der er dog ikke nogen chance for, at strømkablet kan nå fra hjørnet, over i den blå kabelbakke og hele vejen ud gennem dem grønne også, så ét eller andet skal der gøres for at samle stik et sted. Måske du bare skal gemme en stikdåse i hullet i Beolab 2
![]() Du kan nok også få en gulvlampe designet til at huse stikdåser ligesom de her hvide Norman plastichund, eller Blue Lounge kabelkasserne. Redigeret af Torben Rasmussen - 01-Juni-2017 kl. 10:13 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis kablerne ikke kan nå, så skal de jo alligevel samles på én eller anden måde. Så skal man virkelig have en stor kabelbakke, hvis der skal være plads til samlemuffer eller måske en omgang krympeflex?
Jeg ved ikke hvor vi er henne i lovligheden i forhold til stærkstrømrelementet.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
jeg har oplevet at hviz man klipper org 230v stik at et apperat og kablet er fast monteret så (ikke afmonterbar) bortfalder garantien da der laves en produkt ændring ,
det gælder dog ikke hvis kablet er afmonterbar. 230v og krympe flex tvivler stærkt på det er lovligt. de stik der bruges til enhederne kan købes løse i diverse elektronik butikker så kan man lave sit eget kabel i den længde der ønskes |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Jeg har ikke andre gode forslag til kabelføringen - jeg ville også bruge bakker.
Men jeg ville personligt også smide et ethernet kabel med... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
Hvad er der på den anden side af væggen?
Hvis nu det er en indervæg og den anden side af væggen tilfældigvis er plastret til med store skabe eller lign., så kan man jo bore huller i væggen, og samle tingene på den anden side ... Ellers ville jeg få skåret en stor MDF plade der kan skjule det hele, og så montere fjernsyn og højtalere på pladen.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Det har jeg gjort i min stue. Jeg har en halvvæg, hvor der på den anden side er køkkenskabe. Så der løber mine kabler, fruen syntes er en idiot, men jeg elsker at der ikke er ledninger der forstyrrer:) |
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Jeg er også allergisk overfor synlige kabler. Kabel bakker bruges kun hvis ikke andet kan gøres. I dit tilfælde med en vandskuret væg ville jeg dog vælge de hvide alubakker eller gå gennem væggen og bruge bagside hvis muligt. https://ibb.co/durJJF
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |