recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler & kosmetik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabler & kosmetik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabler & kosmetik
    Sendt: 07-Juli-2012 kl. 11:41
Jeg har et lille kosmetisk projekt, der går ud på følgende_ 

Mine to DLS R66 højtaler placeres i en stue og i et bagrum placerer jeg min NAD Forstærker 317. Tricket er så, at 
højtalerkablerne går ind i væggen. 

Udfordringen er, at der ikke er plads til at mine eksisterende tykke højtalerkabler med tilhørende bananstik kan komme 
igennem. 

Mit spørgsmål er derfor: 

1. Kan I anbefale nogen rigtigt gode og tynde højtalerkabler? 

2. Er der muligt at montere banastik på begge sider af højtalerkablet bagefter, altså først trække kablet igennem væggen og 
så montere bananstik på? 

Ved vedhæfter gerne billeder hvis det ønskes! 

Håber meget på at I vil svare mig i dag, da jeg gerne ville ud og shoppe kabler m.v. i dag. 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 11:58
Frem for at bruge tyndere kabel vil jeg helt klart anbefale at montere bananstikkene, efter du har trukket kablet gennem væggen. Jeg kan se, at du kan få bananstik i forskellige kvaliteter hos Hifi-klubben: http://www.hifiklubben.dk/search/?sModul=&kw=bananstik
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 12:35
Kan du ikke bare bore større huller?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 12:37
Jeg vil helst undgå at bore større huller i væggen, men jo det ville ellers være en god løsning.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 13:01
Af med banenstikkene og på med dem igen.

Eller hvis de er svejset på, så monter nogle nye selv.
AV-Cables.dk og AV-Connection.dk har billige stik - så slipper man for at betale 50 kr for 2 plastic stik som i hifi klubben
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af kriztian kriztian skrev:


Ved vedhæfter gerne billeder hvis det ønskes!


Billeder af kabel med bananstik søges.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 17:22
Som ønsket!



Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 17:34
Det er jo ikke meget det drejer sig om!

Jeg havde valgt at gøre hullet de 5 mm større og beholde stikkenne på.

Du kan jo bore 2 huller, det ene med lille 6-8 mm bor og det andet med 10-14 mm.

Så flytter du bare kablet over i det lille hul når du har trukket en ende igennem, så stikket stadig kan komme igennem det store hul.





Redigeret af Cyberguyen - 07-Juli-2012 kl. 17:41
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 17:45
Det er et meget snedigt forslag Cyberguyen med de to huller...
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 19:29
Stikkene er ikke kun sat fast på kablet med skruer?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Stikkene er ikke kun sat fast på kablet med skruer?

Godt spørgsmål, dét checker jeg. Men kablerne kan heller ikke komme igennem hullet (medmindre jeg altså gør det større), men det ville bestemt hjælp hvis jeg kunne skrue banan-stikkene af...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu