recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabler til digital tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabler til digital tv.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:14

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

hvad skulle meningen være i at købe det hos en fagmand og betale 50 % mere? jeg snakker udelukkende antennekabler til at se digitalt tv. For hvis der er signal igennem, så er der vel signal igennem? så er det vel ligemeget om jeg har fundet kablet på genbrugs stationen og kablerne i grøften da jeg cyklede i skole?

Når det gælder antennekabler, så kan et godt kabel med højfrekvens-tætte stik være det, der gør at du kan se dine digitale kanaler, hvor du med et dårligere kabel og/eller ikke-HF-tætte stik ikke kan se kanalerne eller kun se dem med pixelering og udfald.

Jeg har lige været hele min antenne-kabel kæde igennem og udskiftet alt andet end selve det primære antennekabel, d.v.s. både stik, antenneforstærker (udskiftet med splitter), og de korte kabler til tv og recorder. Alle udskiftningerne hver især resulterede i et signal der var enten målbart bedre på visse digitale kanaler eller synligt bedre på visse analog kanaler.

Det er ikke nødvendigt med super-dyre kabler, men du kan ikke nøjes med skod kabler og stik.

Redigeret af DrageMester - 08-Oktober-2009 kl. 21:15
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:22
Super, så er det ikke bare mig der er er underlig, jeg mente nok at jeg kunne se billedet forandrede sig.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Super, så er det ikke bare mig der er er underlig, jeg mente nok at jeg kunne se billedet forandrede sig.

Måske kan du se forskel og måske tror du kun at du kan se forskel (placebo effekt) - det er umuligt for os at vide.

Hvis først signalet er godt nok til at der ikke er nogen ikke-korrigerbare digitale fejl, så er billed og lyd så gode som de kan blive - kabler og stik til en million kroner kan så ikke gøre det bedre.

Men hvis signalet bliver så dårligt, at der er ikke-korrigerbare digitale fejl, så vil billed og lyd lynhurtigt blive tydeligt forringet.

Digitale fejl er sjældent subtile - de er som regel ikke til at overse.

Måske kan du på dit tv eller eksterne modtager boks se signalstyrke og fejlrate på dit signal (f.eks. "Systemoplysninger" på et Sony tv), og så kan du jo sammenligne med to forskellige kabler.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu