recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler til højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabler til højtaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ellegaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabler til højtaler
    Sendt: 16-September-2009 kl. 14:41

Hejsa

Håber at der er en som kan hjælpe med hvilke kabler jeg skal bruge til højtaler.

Står og skal til og bygge hus, så tænkte jeg at jeg vil trække kabler rundt i væggene, og montere nogle dåser der hvor højtaler skal hænge, har bestilt AV Precision's kanon tilbud på M&K's 7,1 setup, som skal køre sammen med min Onkyo 806.

Vil også forberede til projektor, hvor lang hdmi kabel kan man bruge uden at det går ud over kvaliteten.

På forhånd tak

Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 15:07
Monacor kabler. http://www.monacor.dk/produkter/stikkabler-kabelhtrulle/

Så køber du blot hvad du har råd til.

Det er vel næmmere at sige hvor godt et HDMI kabel skal være, alt efter længden.

Snakker vi 5-10-20-30 meter?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 15:37

HDMI kabel er vel en større diskution.

Til at starte med var digital snakken meget simpel, da alt man krævede var lorte kabel, og det var nok.

HDMI til projektor kommer jo an på mange ting

er det 720p eller 1080p

er det HDMI 1.1 eller 1.3 (enorm båndbredde stigning ved 1.3) hvor god er output og input, slår det hurtigt fra.

Købte selv til Z3000 og PS3 gennem splitter og forstærker, og 10 meter kabel så det blev 1m - forstærker - 1 m - splitter - 10 meter - projektor og var totalt på herrens mark, for jeg ville gerne have 1.3 signal tror billigere kunne gøre det men jeg endte med at slippe 800kr for et supra HDMI kabel, men tror et 399krs clicktronic kunne trække det samme over 10 meter.

Lettest når man har udstyret og kan afprøve.

men enten er det signal eller også er der ikke noget, så kan du risikere dropouts hvis kablet er lige på kanten til at kunne klare den nødvendige båndbredde.

har 5 meter CRAP kabler der æder 1080p Hdmi 1.3, har 2 meter kabler som strugler bare med 1080p

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 16:00

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Monacor kabler. http://www.monacor.dk/produkter/stikkabler-kabelhtrulle/

Så køber du blot hvad du har råd til.

Det er vel næmmere at sige hvor godt et HDMI kabel skal være, alt efter længden.

Snakker vi 5-10-20-30 meter?

Det bliver nok 10 meter.

Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

HDMI kabel er vel en større diskution.

Til at starte med var digital snakken meget simpel, da alt man krævede var lorte kabel, og det var nok.

HDMI til projektor kommer jo an på mange ting

er det 720p eller 1080p

er det HDMI 1.1 eller 1.3 (enorm båndbredde stigning ved 1.3) hvor god er output og input, slår det hurtigt fra.

Købte selv til Z3000 og PS3 gennem splitter og forstærker, og 10 meter kabel så det blev 1m - forstærker - 1 m - splitter - 10 meter - projektor og var totalt på herrens mark, for jeg ville gerne have 1.3 signal tror billigere kunne gøre det men jeg endte med at slippe 800kr for et supra HDMI kabel, men tror et 399krs clicktronic kunne trække det samme over 10 meter.

Lettest når man har udstyret og kan afprøve.

men enten er det signal eller også er der ikke noget, så kan du risikere dropouts hvis kablet er lige på kanten til at kunne klare den nødvendige båndbredde.

har 5 meter CRAP kabler der æder 1080p Hdmi 1.3, har 2 meter kabler som strugler bare med 1080p

Hej Rasmus

Jeg regner med 1080p HDMI 1.3, har ikke projektor endnu, men kan lige så godt forberede det.

Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu