|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 12:41 |
|
Har netop købt et M&K surroundsæt hos Otto og går og venter på at få en en Onkyo 806 hjem. Så nu skal der købes kabler. Har kigget på det her Supra classic 2,5: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler kabel/supra_classic_25_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2330_da .html Går ud fra at det er ok? Er der nogen hørbar forskel fra det billige kabel?: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler kabel/hoejttalerkabel_2x250mm2_pris_pr_meter_273_da.html Supra kablet koster ca. 3 gange så meget, er der værdi for pengene?
Til Subwooferen har jeg kigget på dette: http://www.av-connection.dk/?PGr=559&ML=314 Går ud fra at det er ok? Er selvfølgelig klar over at der vil være nogen der vil synes at man skal købe langt dyrere kabler, men som udgangspunkt går jeg efter "mest for pengene" løsningen og set i det lys er det så fornuftige bud? |
||
![]() |
||
Rasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Jeg tror du har åbnet en farlig religionskrig her. Jeg aner intet om kabler, men jeg har købt Harald Nyborg 2x2.5, det er dog ikke sluttet til endnu, og det er heller ikke sikkert at det bliver det. Umiddelbart tror jeg at det billige kabel hos AV-cables er ret magen til det fra Harald Nyborg. Jeg er selv meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, men jeg er nået frem til at jeg ikke vil købe et mærke kabel. Jeg ender enten på det kabel fra Harald Nyborg, eller på noget hjemmeflet af 8 stks 1x1.5 (det svarer til 2x6). Hvis ikke du er til hjemmeflet, så ville jeg købe: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler kabel/hoejttalerkabel_2x600mm2_pris_pr_meter_1089_da.html Læs evt. her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16613& PN=1 /Edit Redigeret af Rasped - 20-Oktober-2009 kl. 14:14 |
||
![]() |
||
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Jeg er med på en lytter.
![]() |
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
![]() |
||
Klausen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
Jeg har købt Harald Nyborg kabler (eller dvs. jeg købte nogle identiske i jem og fix) som ligger og venter på mit M&K kommer ind af døren. Min begrænsning bliver forstærkeren (Onkyo 607). Jeg valgte de billige kabler, da jeg ikke kunne forsvare at købe kabler til 1/3 af forstærkerprisen. Man kan jo altid opgradere sidenhen, hvis resultatet ikke er tilfredsstillende! edit: Jeg har iøvrigt købt det subwooferkabel du linker til! Redigeret af Klausen - 20-Oktober-2009 kl. 15:05 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Køb det billigste du findet, smæk nogle pæne forgyldte stik på, noget kabelstrømpe, og du har custom cabler, som er mindst lige så god som mærkevarerne. Glæd dig dernæst over alle de penge du har sparet.
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Tak for svarene. Jeg vil iøvrigt helst ikke have kabler der er for tykke (primært til front/center) da de skal skjules bag/langs fodlisten. |
||
![]() |
||
Rasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Når du siger det billigste, skal man så slet ikke kigge på tykkelsen af kobberet? /Rasmus |
||
![]() |
||
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
|
tænk på de mange meter lange kobbertråde der sidder (er)
spolerne i jeres højttaleres delefilter. Derefter kan i overveje, om i tror det har en hørbar effekt at putte VAN DEN HUL the THIRD til 30k/meteren ind mellem forstærker og højttaler, i forhold til at putte hjem&fix 2.5mm^2 oxygenfri kobber kabel imellem (90kr 25meter). I øvrigt kan jeg love for at kablet fra hjem&fix er faseliniert, har en utrolig lille ohmsk modstand og har et enormt overflade areal. Just my 10 cents ![]() |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Jo, men kun i ekstreme tilfælde. Langt de fleste herinde har slet ikke brug for de tykke kabler. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, takker igen. Konklusionen må vel være at man godt kan købe de billige kabler, så det lyder jo fint. |
||
![]() |
||
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Nu er jeg en rookie, hvad angår ht-kabler. |
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Jeg ville vælge supra-kablerne til center og front, og de billige til surroundhøjttalerne. Hvorvidt man kan høre forskel er meget afhængigt af det tilsluttede udstyr og dets ydeevne. Jo bedre udstyr, jo bedre kabler. Endelig, selv om man kan høre forskel (og forskellen er der) skal man nogen gange spørge sig selv, jamen er de dyre så bedre, eller bare anderledes??? Jeg kender ikke nogen af de nævnte kabler.
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |