|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 04-September-2009 kl. 03:34 |
|||
Halløjsa!
Jeg har lidt penge til overs efter jeg projektoren er kommet på plads, så derfor har jeg planlagt at købe 4 stk Cerwin Vega VE-5M som bag og side højtalere og en VE-C5(/6) som center. Senere køber jeg to CLS-10 / VE-12F som front. Med det køb får jeg brug for nogle højtaler kabler. Men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal kigge efter. Jeg har ikke lyst til at bruge mere end 600 kr på det, og jeg skal bruge 35 meter. Men som sagt har jeg ingen ide om priser osv. så det kan jo ændres. Det skræmmer mig lidt væk, når man læser om bananstik og jeg ved ikke hvad, samtidig med at man kigger på kabler der går fra 20 kr meteren til 60.000 kr meteren ![]() På forhånd tak! |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Det rækker vist lige til bi-wiring med Harald Nyborg's den dyreste 2,5 mm2
![]() |
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|||
Ja, eller fra Biltema. 600 kr. rækker langt.
Der er ingen grund til at bruge så mange penge på kabler. James Randi har lovet 1 mio. $ til den der kan høre forskel på 2 kabler: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65336& PN=1 |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
Bummerten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Tyskerland Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|||
Okay. Budgettet var egentlig også bare lagt efter de
billigste kabler hos Hifiklubben i den længde eller sådan en rulle på 100 m fra Av Connection http://www.av- connection.dk/?PGr=3376&ML=359. Men de ifølge beskrivelsen egnet til Bag/satelithøjtalere i økonomiklassen, så jeg ville bare være sikker på at de var gode nok til de forholdvis kraftige CW højtalere. Men tak for svarene :) |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Det vigtigste er at få dem tykke nok. Kører selv med 2x4 mm Monsterkabler til mine fronter, mens surround HT "må nøjes" med HN's billige kabler
|
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|||
Hvem forhandler egentlig Monster kabler? Jeg har kun set dem hos komplett.dk - og kun i 1,5 mm2. |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|||
Uden vi skal komme ud i en for stor diskussion, så vil jeg anbefale dig at købe et par højtalerkabler, som ikke er det billigste skrald, men heller ikke det dyreste.
Jeg havde selv et par harald nyborg kabler på mine gamle AL-1000, derefter skiftede jeg til et par Tara Labs, til 90 kr/m og der var en klar forskel. Så find et kabel du syntes er fair, jeg kan i den forbindelse anbefale Supra. Fin pris / fin ydelse ![]() /Zirio |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ved jeg ikke! Blev i sin tid købt hos SK Sound i Vejle, som desværre ikke eksisterer mere. |
||||
![]() |
||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||
|
||||
mvh Christian
|
||||
![]() |
||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||
monacor/moagami 6 kvadrat, fåes ned til 40 kroner meteren.
|
||||
Crown - there is no substitute.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Lige præcis! De samme kabler i transperant og kobber til 75 kr/m. Mener jeg gav 55kr/m, men det er lææænge siden. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |