|
Kablet Internet på Chromecast med Google TV. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4744 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juli-2023 kl. 09:52 |
Hej. Jeg har købt et Y-Kabel med en RJ45 Ethernet port to min Chromecast med Google TV på AliExpress. Jeg har lige installeret den, og en kort afprøvning viser at den virker. Jeg har en Asus router, der kan vise trafikken de sidste 10 min for mine kablede forbindelser. jeg startede DRTV Live to gange. Og ved hver start og stop kunne jeg så følge på routeren. Her er et skærmdump: ![]() Her er et link til y-kabel adapteren fra Aliexpress: Pric US $6.07 + Shipping: US $2.69 Estimated delivery on Aug 24. Og er billed af æsken den kom i: ![]() Jeg havde i forgårs problemer med et USB til USB-c kabel leveret med fra Google. Så til ovenstående adapter bruger jeg er andet kortere USB til USB-c kabel, også købt på Aliexpress fra FenFen Store: US $0.36 + Shipping: US $2.37 Estimated delivery on Aug 24 Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 21-Juli-2023 kl. 07:48 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et lille hint til de der mega lange links: Alt efter spørgsmåls (og inkl.) tegnet i link er overflødige og kan slettes/udelades.
![]() Redigeret af JørgenT - 20-Juli-2023 kl. 10:10 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19647 |
Carsten,
Hvorfor, når du indlejrer et billede i testen, er der en masse unødigt sort rundt om? Klaus |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4744 |
Hej.
Tak KlausDM. Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
Hej. Jeg kom hjem for at se DRTV live. Min ASUS ruter viste et gennemsnit i download på 1101,57 KB/s. ![]() Det svarer på en gennemsnitligt bitrate på 8,8 Mb/s over WiFi, fra min Chromecast med Google TV. Hilsen Carsten Redigeret af csell - 27-Juli-2023 kl. 08:08 |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
|
Hej. Hastigheden var konstant i timevis. Det var live med Vingegaard. Hvis der sker noget på min Chromecast tror jeg ikke på, at det sker med en konstant forøgelse af hastigheden i timevis. Og grunden til jeg valgte at måle på dette tidspunkt var, at jeg havde WiFi netværket for min selv. Selv min mobil WiFi havde jeg afbrudt. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Hej Carsten Prøv at pudse brillerne og aflæs igen. Det er altså 1101 KB og ikke MB. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Tak Flemming. Det er nu rettet. De 8,8 MB Var rigtig nok. Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
Hej.
Jeg fandt ud af at DRTV Live bruger en ganske fornuftig bitrate i udsendelser som 'Glyngøre hylder Jonas Vingegaard'. Der vile jeg udnytte til, at kigge lidt mere på min nye Chromecast with Google TV. Både med en y-kabel Ethernet adapter og dens WiFi, samt med cast fra min PC. Jeg valgte et tidspunkt, hvor jeg var alene på vores Hjemmenetværk, og afbrød min mobils WiFi. Jeg har en ASUS router hvor jeg kan se, hvilke enheder der er tilsluttet, og om de er Wired eller med WiFi Her er de forskellige målinger: Først fra Chromecast med Google TV på WiFi: ![]() Gennemsnit over 10 min er: 1099,88 KB/s. Det svare til en bitrate på 8,8 Mb/s. Så forbandt jeg en y-kabel Ethernet adapter: ![]() Gennemsnit over 10 min er: 763,65 KB/s. Det svare til en bitrate på 6,1 Mb/s Og så prøvede jeg at caste fra min PC til Chromecast med Google TV og y-kabel Ethernet adapteren: ![]() Gennensnit over 10 min er lidt højere: 789,09 KB/s. Det svare til en bitrate på 6,3 Mb/s Jeg vidste ikke, at man kunne caste til er LG OLED b6 TV: men da jeg fik denne mulighed skulle det prøves: ![]() Gennemsnit over 10 min er: 1061,99 KB/s. Det svare til en bitrate på 8,5 Mb/s Jeg er gået i gang med at lave nogle ping målinger. Jeg vil tro at, i får dem i morgen formiddag. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Juli-2023 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Jeg må tilstå at jeg ikke forstår dine omregner fra KB/s til MB/s. Kan du venligst specificere dine udregninger?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Tak Flemming. 1100 KB/s = 1,1 MB/s en Byte er lig 8 bit så 1,1 MB/s = 8,8 Mb/s Du har som sædvanlig ret. Jeg har nu rettet 'B' til de rigtige 'b'. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |