|
Kablet netværk problemer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:52 |
Hej, nogen der kan hjælpe en stakkel i nøden ?- jeg har et kablet netværk som går fra router og videre ud i huset i "serie forbindelse", forstået på den måde at hidtil har jeg haft et kabel fra en port på router til at køre direkte ind i en D-link gb switch , og derfra ud til forbrugerne. Nu har jeg så forsøgt med at lave en afgrening/udtag på kablet (fra routeren og til den før omtalte switch) har lavet så kablet går ind i en port på en anden D-link switch og ud af af en port, videre til den oprindelige switch, men jeg kan ikke få det til at virke.....:( nogen der ved om det ikke godt nok er muligt med den konstruktion jeg har lavet??
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du lave en simpel skitse eller lignende? Synes det er lidt svært ud fra beskrivelsen at gennemskue hvad du helt præcist gør.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
hvis kablerne er lavet rigtigt skal det fungere. Hvis detber gamle switche/hubs kan der være noget med auto mdi/mdix
BS
|
|
![]() |
|
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Wow de herrer, ekstrem hurtig respons:)
Jeg sidder pt kun med iOS enheder, og ved ikke hvordan jeg kan lave en skitse med dem, men forestil jer at der er ET kabel fra router, det kabel kører først ind i en switch(den nye) og ud af den, videre til den næste switch . Der er ingen forbindelse til nogen af switchene efter jeg har installeret den nye switch. Hvis jeg kobler den nye switch fra og bare "luser" ind/udgang på væg stikkene videre med et kabel, ja så virker den oprindelige switch godt nok( skulle den jo også helst, da der ikke er nogen afgrening nu ) Schmidt måske kan det det være noget med de nye cat5e kabler fra jem og bix at gøre , må heller checke om de er "ens".... |
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
hvilke switche bruger du og virker begge?
BS
|
|
![]() |
|
Det er D-link DGS 1005 begge to. Jeg har prøvet at bytte om på dem, men samme problem . Men jeg ved at det ikke r switchene den er gal med, for de virker hver især når de kun bliver brugt i det gamle setup. Hva dælen kan der være galt.... Så tænkte jeg om det kan være vægudtagene/kablerne der er fejl i, men netværket virker jo med den famle switch, når jeg "luser" vægudtagene med et kabel. Er der noget med at man i visse sitiuationer krydser et sæt ledere i patch kablet?- kan det være årsagen??? Tror det nu ikke.... Grrrrrrr , jeg har en SPRITNY iMac der bare står og glor, kan jo ikke få netværket til den til at virke..... Har googlet, men er ikke blevet meget klogere på det pkt.....
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Er der lys i de porte du sætter kabel i i switchene/routeren?
BS
|
|
![]() |
|
Nej, ingen reaktion. Når jeg tænder switchen, så kører sen lige opstartscyklus og der lyser de jo som de skal, men så snart den har gjort det, så er det kun on-dioden der lyser.....://
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Checker lige routeren mht lys..
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
så tag switchene med dig ind til routeren og prøv med nogle korte patchkabler. Virker dette er det dine lange kabler der fejler.
Hvad har du brugt af kabler (og stik) for at nå fra router til switch 1 og videre til switch 2? BS
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4092 |
Som det lyder har du to kablet i den første switch, men med en switch i mellem på det ene kabel. Hvis det er tilfælde har du loop back på dit netværk, det er det sammen som en kortslutning med strøm
|
|
![]() |
|
Schmidt , alle kabler er cat 5e. Hele mit kabel netværk virker 100% når bare jeg luser vægudtagene . Damn, må prøve om jeg kan hitte ud af at lave en skitse. Der går nok lidt tid med det. T-Duck , du mener altså ikke at jeg kan indskyde en ekstra switch på det allerede eksisterende kabelnetværk, som jo i princippet går fra router og direkte til den fungerende switch ....?
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |