recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kablet og trådløst Internet, prioritering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kablet og trådløst Internet, prioritering?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 08:58
Du kan prøve at kigge her:
http://www.howtogeek.com/howto/27994/how-to-change-the-priority-of-wiredwireless-network-cards-in-windows/
- men det er ikke sikkert at det virker - fordi Windows ikke er bedre.

Redigeret af tipsen - 16-Oktober-2012 kl. 09:39
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 09:24
Linket virker ikke. Men iøvrigt forstår jeg ikke at nogle folk brokker sig over Windows. Windows er da super godt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 09:45
Du kunne jo bare have kopieret teksten fra linket ovenfor - men nu har jeg rettet, så klik-delen også virker ;-)
Jeg må antage at du med "nogle folk" refererer til mig og i så fald må jeg bede dig læse kommentaren ovenfor en gang mere - jeg skriver at det ikke er sikkert at det virker - fordi Windows ikke er bedre - og det er ikke brok, men fakta baseret på erfaring. Et godt styresystem kan også sagtens have fejl og mangler og fordi man gør opmærksom på disse er det ikke ensbetydende med at man brokker sig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 10:01
Det var egentligt ikke møntet på dig specielt. Men "Windows er ikke bedre" kan nu nemt forstås som at du synes at Windows er dårligt. Og jeg synes hverken at Windows er dårligt eller "Windows er ikke bedre".

Men tak for linket.... Wink

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:14
Nå ok, lad os så se. Jeg prøvede at følge vejledningen (se skærmbillede herunder) og jeg prøvede så at bytte rundt på metric's 13 og 18, sådan at det kablede fik 18 og det trådløse 13. Men efter at have genstartet computeren, vælger den stadig det trådløse og ikke det kablede netværk. Så dette er måske et af de få tilfælde hvor Windows ikke er perfekt.

Så det kan godt være at løsningen med at slukke for det trådløse netværk og tænde det hvis jeg skal bruge det, er en løsning. Men så slukker man vel også for Bluetooth, men det bruger jeg heller ikke, så det er ok.

Thorvald.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:16
Jeps. Vi har samme problem med mange bærbare på mit job og har ikke kunnet løse det endnu desværre - "fordi Windows ikke er bedre" :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå ok, lad os så se. Jeg prøvede at følge vejledningen (se skærmbillede herunder) og jeg prøvede så at bytte rundt på metric's 13 og 18, sådan at det kablede fik 18 og det trådløse 13. Men efter at have genstartet computeren, vælger den stadig det trådløse og ikke det kablede netværk.

Har dit trådløse netværk ikke 10 i metric værdi?

Klaus
(på mit arbejde kan IT folkene godt finde ud af det)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:34
Det ved jeg ikke - jeg ved ikke 100% hvad der er hvad. Bortset fra at jeg gætter på at "Realtek ...." er mit kablede netværk. Men hvad er den første så?

Thorvald.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:46
Giv følgende værdier:
Realtek 10
Atheros 11

Lavest værdi => Højest prioritet

Klaus: Jeg vil meget gerne vide, hvordan I løser problemerne når ovenstående prioritering ikke overholdes af Windows - det kunne gøre hverdagen nemmere for rigtigt mange brugere.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:48
Thorvald: Google er din ven - http://helpdeskgeek.com/windows-7/what-is-microsoft-virtual-wifi-miniport-adapter/.

Redigeret af tipsen - 16-Oktober-2012 kl. 11:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 12:12
Åååh lavest værdi => højest prioritet. Den havde jeg ikke lige fanget....  ;-)  Ok - prøver jeg.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 12:37
Nå det lader ikke til at det virker stadigvæk. Dobbeltjek at Realtek har lavest værdi: Tjek. Jeg har testet på to måder:
- Genstart af computeren, med forventning om at den går på den kablede når den starter igen. Det gjorde den ikke.
- Så deaktiverede jeg trådløst så den hoppede over på kablet. Så tog jeg RJ45 kablet ud af computeren og så søger den efter trådløse forbindelser og jeg forbinder til den trådløse. Efter lidt tid sætter jeg RJ45 kablet i, igen i forventning om at så hopper den over på kablet. Nej.
Wink

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu