|
Kablet og trådløst Internet, prioritering? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er desværre også den opførsel jeg oplever på rigtigt mange bærbare, men Klaus har tilsyneladende (adgang til) løsningen på problemet.
|
|
![]() |
|
bocaj123 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Prøv at tast 99 som Metric værdi ved din trådløse forbindelse, men lad den stå som automatisk på kabel-forbindelsen..
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg ved at HP på deres ProBooks bærbare har en opsætning i bios, så man kan få maskinen til automatisk at slukke for det trådløse, hvis man sætter kabel i maskinen.
Måske har andre også sådan en opsætning. - IBM har et værktøj til at vælge sit netværk automatisk. Det kan også være at der er nogen som har lavet et værktøj til Windows som du kan installere og få den til at afbryde trådløst hvis der er kabel i maskinen. Mange virksomheder har netop sådan et krav for at man ikke skal binde 2 netværk sammen.
|
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
Prøv at se om det her virker.
Kontrolpanel, Netværks- og delingscenter, redigere indstillinger for netværkskort, tryk alt, vælg derefter avanceret, avancerede indstillinge. flyt lan-forbindelsen op så den er over wifi forbindelsen. Tryk ok og test om det virker.
Redigeret af wizdk79 - 16-Oktober-2012 kl. 17:12 |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Det forstår jeg ikke helt. Jeg står af ved ..., tryk alt,... Hvad mener du her?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
Alt-knappen på tastaturet
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Nå ok, så kommer der en ekstra værktøjslinie... Det havde jeg ikke set. Nå - men det virker ikke. Det virker heller ikke at sætte trådløs' metric til 99 og LAN til automatisk.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Hmmmm - nå - nu vil den slet ikke gå på kablet, selvom jeg skifter tilbage til metric 10 på den kablede.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Sær metric til automatisk og genstart
|
|
![]() |
|
Killerfly ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Lyngby, Denmark Status: Offline Point: 147 |
Hvis du installer cisco anyconnect client så fix den problem for dig. Den søger for altid at bruge kablet frist
|
|
![]() |
|
Ok - nu er jeg så sådan set tilbage ved start. Man kan vel sige at jeg har prøvet alt, men dette er et tilfælde hvor Windows (eller min computer) ikke er 100% perfekt. Så jeg må bare forbinde/afslutte trådløs når jeg en sjælden gang imellem bruger det.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Måske interessant, men jeg tror bare jeg logger af den trådløse forbindelse, når jeg har brugt den. Det er ret sjældent at jeg kører trådløst.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |