recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabling af hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kabling af hjemmet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kabling af hjemmet
    Sendt: 27-Juli-2014 kl. 00:00
er ved at bygge lidt om og i den forbindelse vil jeg gerne kable nettet rundt i lejligheden men hvordan går jeg det  ?

råd til kabel og boxe mm modtages ..

har ikke prøvet det før

go aften :)
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 23:07
ingen der har gode råd ? 
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 00:06
Prøv at søge lidt på kabling og nybyggeri her i forum, der er et par rigtig gode tråde.

Generelt er konsensus vist at det er en god idé med et til to netværksudtag og et tv/radio udtag pr. rum, som alle er forbundet til et krydsfelt på det sted hvor dit internet og tv kommer ind i lejligheden. Her placerer du så router, switch, evt. NAS osv.

Redigeret af AarhusBruger - 28-Juli-2014 kl. 00:06
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 07:23
Det kan jo gøres i mange prisklasser og til mange formål, men her er et eksempel - ikke alt for dyrt men stadig et godt nok netværk.

Nedenstående fra AV-cables, men mange har tilsvarende.

En rulle 100m cat6 utp kabel ( du kan få 300m for ca. det dobbelte)

Dataudtag Cat6 UTP Dataudtag RJ45 (1-stik / VR-22, 2 stik /VR-24)

LSA tang til montering (check en youtube video for montering, sørg for at bruge samme standard for ledningers placering alle steder, eks. TIA 568B)

Hvis du ikke skal have så mange udtag, ville jeg blot sætte et par 2stiks vægdåser ved siden af hinanden som krydsfelt. Hvis du vil "opgradere" og har plads, kan du købe et lille 19" vægrackskab eller blot bygge en ramme selv af et par lægter - køb et 24 port cat 6 utp patch panel

og hvis du ikke allerede har en switch du kan sætte ved siden af, så kan du købe en rackmountet, f.eks.

Redigeret af jakobbirk - 28-Juli-2014 kl. 07:25
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu