|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 11:39 |
Halløjsa Håber det er det rigtige forum.... Jeg er den lykkelige ejer af nedenstående udstyr
Efter lige at have købt denon dvd og receiver er jeg kommet en hel del i tvivl om hvordan og hvorledes jeg sammenkobler alt udstyret på den bedste måde. Så alle i kloge hoveder derude :-): Forslag modtages gerne. |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Du har ikke component indgang i dit TV? hvis dette er tilfældet så er opsætningen nem
Sagam -> scart -> TV/HDD-optager DVD-afspiller -> Component -> forstærker HDD-optager -> Component -> forstærker forstærker -> Component -> TV Men hvis ikke dette er tilfældet så kommer du nok lidt i problemer. Jeg ved ikke om din HDD-optager har en pass-through indstilling således at du kan sætte din segam til din hdd og se tv igennem denne. Hvis dette er muligt så forbinder du bare hdd + dvd til tv gennem scart... |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Hej
Nej, som jeg skriver så er der ikke component på tv'et. Du skriver der skal component mellem dvd-afspiller og forstærker? Er det ikke et optisk kabel der skal bruges mellem disse 2? Så meget havde jeg dog, troede jeg, regnet mig frem til.... men tak for forslaget
|
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
det jeg mente var at du (billedmessigt) kunne samle dine enheder i forstærkere og så fra forstærker til tv. men eftersom der ikke er component i Tv'et er det jo ikke en mulighed... hvad angår lyden så skal dvd og forstærker forbindes digitalt, enten med coax eller optisk.
Men det afhænger af hvilken kilde du vil gå på kompromis med. Kvaliteten af forbindelser er således: Digital (DVI/HDMI) Component RGB Scart S-Video Composite Eftersom alle dine kilder er digitale så kan jeg ikke anbefale hvilken du forbinder med scart - og hvilke du forbinder med S-video. Det må være op til dig selv hvilken kilde du bruger mindst / er mest "ligeglad" med kvaliteten... Dog skal du ikke være fortvivlet - S-video giver stadig et udemærket billede. Og hvis der er alt for mange problemer - så prøv dig frem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |