recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
kirk13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 00:18
Har lige bestilt en 42 tommer vt 20, hvordan skal jeg køre den i indstilling de første 200 timer?
MVH J-Kirk
Panasonic TH 42VT20E,
Panasonic BDT-100
Onkyo 608
KEF 3005 SE
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af kirk13 kirk13 skrev:

Har lige bestilt en 42 tommer vt 20, hvordan skal jeg køre den i indstilling de første 200 timer?
Det kunne jeg også godt lide at vide.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 15:39
Ved ikke om det er en hjælp, men fandt det lige fra AV-Forums
Og så fra flatpanels også
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 22:41
Jeg kan ikke se det optalte problem. Jeg vil gerne prøve med det mkv-klip du har linket til, men login og password virker ikke.
 
Måske er grunden at jeg ikke kan se fejlen, at jeg kun afspiller fra min HTPC, både blu-ray og andet. Og da min HTPC har framedrops hvis jeg ser noget i 24hz, er den sat til at afvikle alt i 60hz, måske er det der gør det.
 
Jeg kan sagtens se color banding, men slet ikke i det omfang du nævner. Hvis jeg eksempelvis ser Wall-E på blu-ray, kan jeg i nogen scener se en del color banding, sætter jeg så skiven over i min PS3, som er sat til min Panasonic PT-AE2000E projektor, er den omtalte banding ikke til stede.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 07:47
Hej Gonzo!

Du skal sætte din afspiller til automatisk at outputte efter de antal hz filmen er optaget i, så undgår du framedrops osv, ved bare at køre 60Hz konstant.

Det er også vigtigt, når du så køre 50Hz fra fx alm TV signal,  (læg mærke til etiketten oppe i venstre hjørne på tv'et, når der skiftes hz, på HDMI indgangene)at du har Intelligent Frame Creation slået FRA, og når du giver tv'et 24Hz signal fra bluray fx., at 24P Smooth Film er slået fra.

Jeg skal se om jeg kan få linket op at køre igen, senere i dag, men slå over på almindelig DR1 eller TV2 og se et program som Hammerslag eller lignende. Her panoreres der ofte meget hurtigt samtidig med ansigter eller hele personer bevæger sig i modsatte retning. Læg mærke til hudfarven i ansigter, specielt ved hår kanten, eller andre lignende farver. Der opstår banding, som er en naturlig ting på plasma tv, men på VT20, og alle andre XX20(G20, GT20, V20) modeller fra Panasonic, sker der en misfarvning i selve bandingen, som når man først har lagt mærke til det, er en pain in the f... a... at se på. Så snart man slår IFC/24P Smooth Film til, er der intet.

Men husk, det er vigtigt at tv'et skal køre i 50hz eller 24Hz med IFC/24P Smooth Film slået fra.


Redigeret af gposch - 07-Januar-2011 kl. 07:51
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu