recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaleidescape Movie Server???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKaleidescape Movie Server???

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg har ikke forstand på det juridiske, jeg videregiver bare de oplysninger jeg har fået fra repræsentanter for Kaleidescape.



Fair nok, men har du et link til det med Blu-Ray?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 22:49

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



Fair nok, men har du et link til det med Blu-Ray?

"...og jeg gætter på at der bliver tale om en Blu-Ray løsning..."

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 11:34
Jeg kom lige til at tænke på, fik vist aldrig besvaret, findes der en metode hvorrpå man kan lægge "en hel dvd" på en harddisk, som så kan afspilles med en eller anden form for player, vil gerne kunne vælge ekstra materiale og sådan... ellers har jeg jo godt nok set at man kan købe en 200dvd sony vaio changer, det kunne også være en løsning
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 11:50

Du læser bare i forum'et om DVD Shrink, DVD decrypter, Any DVD m.m.

DVD shrink bruges meste hvis du vil af med ekstra lydspor, ekstramat. m.m. men den kan sagtens lave en 1:1 kopi i fuld størelse.

Med disse programmer kan du tage din DVD og kopiere indholder over på en HDD. Så mangler du en afspiller og her kan du kikke på TViX, PCH, istat mimi m.m.m Jeg foretrækker at have film liggende som 1 iso fil istedet for at de ligger i den org. VIDEO_TS struktur, men min TViX afspiller dem lige godt.

Jeg har fyldt en 400Gb HDD i min TViX og lagt alle børnenens tegnefilm på den - så den kommer for det meste også med når vi tager på ferie.



Redigeret af kim.t - 09-Februar-2008 kl. 11:52
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 12:47
nu er det ikke fordi jeg lige er i markedet for en tvix, men er det rigtigt at du siger at man på den måde du gør, har hele dvd menuen, med alt indhold? iso'er i min verden er en datakopi af et fysisk medie ex dvd eller cd...
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:16

Ja det er lige det jeg siger. Du kan jo f.eks prøve at downloaded DVD Shrink og prøve at køre en af dine DVD'er igennem. Så kan du f.eks afspille den på din PC'er med f.eks. VLC som kan håndtere bl.a iso filer.

ISO som sådan er jo bare en container, inholdet kan så enten være en hele DVD inkl menuer m.m eller den rippede version som f.eks. kun indeholder selve filmen og det org. lydspor med danske undertekster.

Disney DVD'er kører jo stort set 5 min inden man får lov til at se filmem, derfor ryger alt andet end filmen samt dansk lydspor ud. Så er der ikke noget børnene skal tage stilling til - de skal bare klikke på filmem (billdet af filemen) så starter den med det samme.



Redigeret af kim.t - 09-Februar-2008 kl. 13:21
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

nu er det ikke fordi jeg lige er i markedet for en tvix, men er det rigtigt at du siger at man på den måde du gør, har hele dvd menuen, med alt indhold? iso'er i min verden er en datakopi af et fysisk medie ex dvd eller cd...


Sådan virker det på min Popcorn Hour. ISO filen ligger på en USB harddisk eller en NFS-mounted disk, eventuelt en NAS med NFS. Når jeg markerer ISO filen og trykker <enter>, sker der det samme som hvis jeg afspiller en fysisk DVD fra et drev.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

ISO som sådan er jo bare en container[...]

ISO er et image at indholdet af en DVD eller CD.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



Fair nok, men har du et link til det med Blu-Ray?

Jeg tog lige et kig på deres hjemmeside, og der står faktisk en del om blu-ray planer:

http://www.kaleidescape.com/faq/?zoom_highlight=blu-ray#faq1 7792

Præcist hvordan de har tænkt sig at håndtere det praktisk og juridisk, ved jeg ikke.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Præcist hvordan de har tænkt sig at håndtere det praktisk og juridisk, ved jeg ikke.


Fremtiden for deres DVD produkt er stadig meget usikkert, idet DVD CCA har appelleret dommen/kendelsen fra marts 2007, og samtidig prøver DVD CCA at ændre CSS vilkårene således at det klart fremgår at den fysiske DVD skal være til stede (hvilket var striden i retssagen). Se her (Kaleidescape) og her (DVD CCA).

Jeg tror at Kaleidescape's chancer er beskedne, og selv hvis de skulle ende med at få ret, er der en betydelig risiko for at de er gået konkurs i mellemtiden. Sådan er det gået i et par andre sager i USA, hvor et lille innovativt firma havde den enorme frækhed at udfordre Hollywood mafiaen. Det gør man ikke ustraffet.


Redigeret af JesperLund - 10-Februar-2008 kl. 18:46
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 18:52
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af <span>JesperLund JesperLund skrev:

således at det klart fremgår at den fysiske DVD skal være til stede
gad vide hvad det indebærer... jeg syns det giver sig selv, hvis man vil have sin dvd ned på en harddisk er det da klart at man skal eje skiven fysisk, om den så står i lejligheden eller i kælderen kan vel være ligemeget...

Syns det er ret kortsigtet af hollywood i øvrigt, gad vide hvad de gør når de selv begynder at sælge film på data istedet for på skive



Redigeret af fumper - 10-Februar-2008 kl. 18:58
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu