recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kalibering af panasonic v10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkalibering af panasonic v10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: kalibering af panasonic v10
    Sendt: 18-September-2011 kl. 12:43
Jeg har et spørgsmål til eksperterne her på siden. Jeg har en panasonic v10 plasma skærm der er tæt på de 2år og har kørt de første 2000 timer. Jeg syntes ikke længere at det laver så godt et billed som det gjorde i starten, især de mørke scener er begyndt at genere mig. det er ligesom om det er begyndt at blive mørkegråt i stedet for sort. Skal jeg til at spare op til et vt30 eller vil en professionel kalibrering kunne rette lidt op på billed kvaliteten igen.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 13:12
Jeg har selv rodet lidt med kalibrering af både TV og projektor. Jeg vil tro at det i mange tilfælde vil være en god ide at få kalibreret sit TV. Jeg har selv lige rekalibreret RGBbalancen på mt Panasonic PZ85 som er omkring 4000 timer gammelt. Med forbehold for at jeg har brugt et andet meter denne gang var der en del forskydninger siden sidst (ca 1000 timer). - Billedet blev synligt bedre. Nu ved jeg ikke hvad de professionelle tager for det, men det er næppe så dyrt at det ikke kan betale sig hvis det kan løse problemet.
 
Der er det specielle ved det TV du har, at der er noget med at der er en fejl i firmwaren, der gør at det overkompenserer for ældning i panelt. - Der er efter sigende det der gør at sort med tiden bliver grå. Jeg må indrømme at jeg ikke konkret ved om netop denne fejl kan udbedres ved kalibrering. Det må du spørge "ekspertisen" om. Brugerne "Bantam" og "Otto J" kan sikkert svare. Prøv med en PB hvis de ikke svarer her.
 
MVH
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Jeg har et spørgsmål til eksperterne her på siden. Jeg har en panasonic v10 plasma skærm der er tæt på de 2år og har kørt de første 2000 timer. Jeg syntes ikke længere at det laver så godt et billed som det gjorde i starten, især de mørke scener er begyndt at genere mig. det er ligesom om det er begyndt at blive mørkegråt i stedet for sort.
Ændrer det på noget, hvis du skruer ned for LYS i menuen?
 
Hvis ikke, er jeg på linie med tvkartoffel omkring det kendte fænomen med rising MLL - altså at sortniveauet forringes i et forsøg på at kompensere for ældning. Det er muligt, at dette problem kan løses på et autorisret værksted. Det er ikke umiddelbart noget, der kan løses via kalibrering - og så vidt jeg kan regne ud heller ikke gennem servicemenuen, hvis LYS ikke ændrer på noget.
 
/lars
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Jeg har et spørgsmål til eksperterne her på siden. Jeg har en panasonic v10 plasma skærm der er tæt på de 2år og har kørt de første 2000 timer. Jeg syntes ikke længere at det laver så godt et billed som det gjorde i starten, især de mørke scener er begyndt at genere mig. det er ligesom om det er begyndt at blive mørkegråt i stedet for sort.
Ændrer det på noget, hvis du skruer ned for LYS i menuen?
 
Hvis ikke, er jeg på linie med tvkartoffel omkring det kendte fænomen med rising MLL - altså at sortniveauet forringes i et forsøg på at kompensere for ældning. Det er muligt, at dette problem kan løses på et autorisret værksted. Det er ikke umiddelbart noget, der kan løses via kalibrering - og så vidt jeg kan regne ud heller ikke gennem servicemenuen, hvis LYS ikke ændrer på noget.
 
Jeg syntes det hjælper at skrue lidt ned for lyst, men det foringer billedet en lille smule, alt bliver en lille smule mørkere. Tror lige jeg skal have læst lidt op på det der rising MLL. Der er bare surt show for jeg har godt nok været super glad for skærmen. Har de fået løst problemet i vt30 modellen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu