recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af DLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af DLP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jotte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af DLP
    Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 13:13

Hej!

I mine overvejelser over om jeg skal ofre en håndfuld af mine surt optjente sparepenge på at få min DLP-projektor kalibreret, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvilken indflydelse lampens uundgåelige ældning vil have over tid.

Kan det overhovedet forsvares at koste en kalibrering på en DLP, når man tager dette problem med i sine overvejelser? Erfaringer søges!

Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 16:49
Hej.

Selvfølgelig vil kalibreringen drive lidt efterhånden som pæren slides, men jeg tror stadig den vil give et bedre billede end standard opsætningen.

Jeg kalibrerede min Optoma HD72 ved ca.200 timer på pæren, nu har den været brugt ca. 600-700 timer, og billedet står stadig flot.

Nu ved jeg ikke hvad det er for en projektor du har, men hvis du har brugt 15000-20000,- på en projektor syntes jeg klart det er værd at overveje bruge det sidste på en kalibrering.
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 10:11

Jeg kan ikke se hvorfor du skulle have nogen grund til at være bekymret. Slet ikke når det er en DLP-projektor du har, da du i princippet får en ny projektor når du skifter pære. På LCD projektorerne (som min) bliver LCD panelerne uopretteligt slidte. Det problem har du ikke med din DLP-projektor, da farvehjulet ikke bliver slidt som sådan.

Du vil bliver overrasket over, hvor meget bedre billede du vil få af en kalibrering.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Jotte Jotte skrev:

Kan det overhovedet forsvares at koste en kalibrering på en DLP, når man tager dette problem med i sine overvejelser? Erfaringer søges!

Billedkvaliteten vil alt andet lige forringes over tid, efterhånden som lampen bliver slidt, men som nævnt væsentligt mindre på DLP end på andre teknologier fordi det kun er lampen der ændrer sig. Du skal se sådan på det: Kvalitetstabet over tid er der hvadenten du får den kalibreret eller ej. At kvaliteten falder fra 100%, er bedre end at den falder fra 80%.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu