recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Panasonic TH42PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af Panasonic TH42PX70

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenKT Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2004
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Panasonic TH42PX70
    Sendt: 07-September-2007 kl. 10:54

Nu har jeg endelig fået investeret i et Panasonic TH42PX70. Og det er jo et lækkert tv, med rigtig godt billede fra start af.

Men jeg vil nu gerne ofre en kalibrering på det, når det har kørt ihvertfald de anbefalede 200 timer, iflg anden tråd herind. Men når jeg lige suser rundt i menuerne kan jeg ikke finde noget som kan indstille de forskellige farver og gråtoner alt muligt andet gejl.

Så spørgsmålet går på om dem der udfører kalibreringen går ind i nogle skjulte menuer og piller der eller om det kun er vha af de forskellige billedindstillinger som ligger i den.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af MortenKT MortenKT skrev:

Men jeg vil nu gerne ofre en kalibrering på det, når det har kørt ihvertfald de anbefalede 200 timer, iflg anden tråd herind. Men når jeg lige suser rundt i menuerne kan jeg ikke finde noget som kan indstille de forskellige farver og gråtoner alt muligt andet gejl.

Så spørgsmålet går på om dem der udfører kalibreringen går ind i nogle skjulte menuer og piller der eller om det kun er vha af de forskellige billedindstillinger som ligger i den.

Kalibreringen foregår i service-menuen.

Iøvrigt, så ved jeg ikke helt hvor dét med de 200 timer er kommet fra. Jeg tror det er én eller anden der har talt om det tal af hensyn til "livrem og seler" mht. indbrænding, og så har det spredt sig som ringe i vandet. Den normale anbefaling er 100 timer, 200 timer er overkill. Min anbefaling er at downloade indkørings-dvd'en her på siden, og køre den i et par døgn, så er man rigeligt "home safe".

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:06

Ok. Jamen så lyder det som om du får lov at komme forbi tidligere end jeg regnede med :-).

Indkøringsdvd'en kan man køre den fra start af eller skal man vente 100 timer?

Til top
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2007
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af MortenKT MortenKT skrev:

Ok. Jamen så lyder det som om du får lov at komme forbi tidligere end jeg regnede med :-).

Indkøringsdvd'en kan man køre den fra start af eller skal man vente 100 timer?

Jeg har forstået det sådan at man kan / bør køre den fra start, men at det ikke er for sent efter 100-200 timer også.

Mit 42PV70, som jeg fik igår, har stået natten over på dvd'en og får lige lov at køre et par timer mere inden det får en pause. Så giver jeg det en tur mere inat, og så vil jeg håbe det er nok.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:44

som jeg forstår Otto, ud fra denne tråd, og noget af det han har skrevet tidligere, så mener han, at 1-2 døgn med indkørings-DVD'en svarer til 100 timers TV kiggeri i slitage på skærmen (som er det der skal til for at minimere risikoen for burn-in). Så efter de initielle 100 timer er der ingen væsentlig grund til at bruge indkørings DVD'en mere.

Jeg havde selv totalt overkill med indkøring af mit eget TV, hvor indkørings DVD'en blev brugt mere end de 48 timer, og jeg først stillede farver mm. på mere normale farver, end de begrænsede jeg havde dem på under indkøring.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:56

Ok. Jeg går hjem og smækker den dvd på.

Men mht overkill, så vil vi jo kun vores 'små børn' det bedste. Vi kan jo ikke bare sige til dem at de skal tørre øjnene som man kan med alt det andet småkravl

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu