|
Kalibrering af Pioneer SC-LX 72 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2013 kl. 09:15 |
||
Som overskrift,
Kunne godt tænke mig at få lavet en "rigtig" kalibrering af min receiver. Jeg har prøvet den indbygget MCACC, men den gjorde det ikke ret godt. Hvem kan tilbyde den slags? Jeg bor i Hellerup. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Prøv at ringe til Christian og få et tilbud. http://www.csn-teknik.dk/
Men måske skal du også op i en nyere reciever. Jeg opnåede en kolossal forbedring ved at skifte fra LX71 til LX83 ;-) Redigeret af Kampus - 21-Januar-2013 kl. 11:22 |
|||
![]() |
|||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
||
Det var også en mulighed, har kigget på det. Men så er jeg ude i at skulle bruge 20k++ hvis jeg nu kunne få en forbedring ved at få den korrekt indstillet, så ville det med garanti være billigere..
Redigeret af osbech - 21-Januar-2013 kl. 12:12 |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
||
Problemet ved Pioneer er, at der ikke er det bedste muligheder for at gøre tingene korrekt. Hvis du får Christian til at komme med eksternt målegrej (som i hvert fald ville være et krav for mig, hvis man skulle betale sig fra at få noget kalibreret), så har MCACC kun en 9-bånds EQ med fast bredde på hvert filter. Af frygt for at lyde for hård, så er det en komplet ubrugelig måde at gøre tingene på. Pioneer har dog nogle parametriske filtre hvor man selv kan vælge frekvens og bredde på filteret, men så vidt jeg husker er det kun et par stykker pr. kanal og de går ikke under 63hz, hvor der helt sikkert vil være problemer.
Er der et specielt "område" du mener der er potentiale for forbedring? Primært sub, eller kan du høre at der også er nogle unoder for LCR?
|
|||
![]() |
|||
||
Så er der bestilt et besøg af Christian, så er jeg spændt på at se hvad han kan gøre ved det. Det er ikke fordi jeg synes mit setup lyder dårligt, men er også sikker på det kunne lyde bedre. Jeg synes jeg mangler den dybe bas, min sub kan sagtens skrues op, men så går det op i mudder synes jeg. Kan selvfølgelig også være min sub ikke kan det jeg ønsker den skal kunne. Alternativt er at pio'en ryger, og ind kommer noget andet :) |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Så er det fair nok :) Har har kigget på integra 80.2 som jeg ikke kan finde pris på, pioneer lx 86 til 18-19k, NAD T787 til 22k. Og min lx 72 ville jeg vel kunne få 4-5k for, så det er alligevel en større udskrivning :) |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
![]() Redigeret af Hother - 21-Januar-2013 kl. 13:02 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
![]() |
|||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
||
Du må meget gerne skrive hvad resultatet bliver, da jeg overvejer det samme med min LX 85
![]() |
|||
![]() |
|||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
||
Jeg har en Denon 3808a og en Pioneer SC-LX85 og har indstillet dem begge 2 efter bedste formåen samt lydmåler. Jeg oplever, at Denon'en giver en bedre surround fornemmelse, mens Pioneeren håndterer min Sub bedre og er bedre til musik og har mere overskud. Hvis jeg nu er tilfreds med det hele på Pioneeren på nær surround fornemmelsen, vil det være muligt at opnå med en pro kalibrering....
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |