recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Pioneer SC-LX 72
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af Pioneer SC-LX 72

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Pioneer SC-LX 72
    Sendt: 21-Januar-2013 kl. 09:15
Som overskrift,

Kunne godt tænke mig at få lavet en "rigtig" kalibrering af min receiver. Jeg har prøvet den indbygget MCACC, men den gjorde det ikke ret godt.

Hvem kan tilbyde den slags? Jeg bor i Hellerup.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 11:19
Prøv at ringe til Christian og få et tilbud.   http://www.csn-teknik.dk/

Men måske skal du også op i en nyere reciever. Jeg opnåede en kolossal forbedring ved at skifte fra LX71 til LX83 ;-)

Redigeret af Kampus - 21-Januar-2013 kl. 11:22
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:11
Det var også en mulighed, har kigget på det. Men så er jeg ude i at skulle bruge 20k++ hvis jeg nu kunne få en forbedring ved at få den korrekt indstillet, så ville det med garanti være billigere..

Redigeret af osbech - 21-Januar-2013 kl. 12:12
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Det var også en mulighed, har kigget på det. Men så er jeg ude i at skulle bruge 20k++ hvis jeg nu kunne få en forbedring ved at få den korrekt indstillet, så ville det med garanti være billigere..
Christian "rodede" en del med mine tidligere Pio receiver, og han fik bestemt en fornutig lyd ud af dem. Han er bare ikke dybt begejstret for PioneerLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:28
Problemet ved Pioneer er, at der ikke er det bedste muligheder for at gøre tingene korrekt. Hvis du får Christian til at komme med eksternt målegrej (som i hvert fald ville være et krav for mig, hvis man skulle betale sig fra at få noget kalibreret), så har MCACC kun en 9-bånds EQ med fast bredde på hvert filter. Af frygt for at lyde for hård, så er det en komplet ubrugelig måde at gøre tingene på. Pioneer har dog nogle parametriske filtre hvor man selv kan vælge frekvens og bredde på filteret, men så vidt jeg husker er det kun et par stykker pr. kanal og de går ikke under 63hz, hvor der helt sikkert vil være problemer.

Er der et specielt "område" du mener der er potentiale for forbedring? Primært sub, eller kan du høre at der også er nogle unoder for LCR?
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Christian "rodede" en del med mine tidligere Pio receiver, og han fik bestemt en fornutig lyd ud af dem. Han er bare ikke dybt begejstret for PioneerLOL

Så er der bestilt et besøg af Christian, så er jeg spændt på at se hvad han kan gøre ved det.

Det er ikke fordi jeg synes mit setup lyder dårligt, men er også sikker på det kunne lyde bedre. Jeg synes jeg mangler den dybe bas, min sub kan sagtens skrues op, men så går det op i mudder synes jeg.

Kan selvfølgelig også være min sub ikke kan det jeg ønsker den skal kunne.

Alternativt er at pio'en ryger, og ind kommer noget andet :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:40

Opgraderingen kostede mig kun 3k Big smile Og jeg har været i stand til selv at få en rigtig fornuftig lyd med LX83. Den har en mere behagelig og velopløst diskant, en klarere mellemtone, og en strammere bas.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Opgraderingen kostede mig kun 3k Big smile Og jeg har været i stand til selv at få en rigtig fornuftig lyd med LX83. Den har en mere behagelig og velopløst diskant, en klarere mellemtone, og en strammere bas.

Så er det fair nok :)

Har har kigget på integra 80.2 som jeg ikke kan finde pris på, pioneer lx 86 til 18-19k, NAD T787 til 22k.

Og min lx 72 ville jeg vel kunne få 4-5k for, så det er alligevel en større udskrivning :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:52

Har har kigget på integra 80.2 som jeg ikke kan finde pris på, pioneer lx 86 til 18-19k, NAD T787 til 22k.

Og min lx 72 ville jeg vel kunne få 4-5k for, så det er alligevel en større udskrivning :)
Integra DTR 80.2 er afløst af en DTR 80.3, som vist kan være lidt svær at få fingrene i. Jeg har forstået det sådan, at visse af de komponenter der indgår i receiveren er der mangel på efter oversvømmelserne m.v. i Japan. Men listeprisen er vel omkring 24KBig smile

Redigeret af Hother - 21-Januar-2013 kl. 13:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 12:57

Ja når du er ude i den udgift til opgradering, så ville jeg nok også prøve med en prof kalibrering først. Min LX83 kostede også 19k, men købte den brugt for 7,5. Så det behøver ikke være så dyrt at få næsten nytSmile
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er der bestilt et besøg af Christian, så er jeg spændt på at se hvad han kan gøre ved det.

Det er ikke fordi jeg synes mit setup lyder dårligt, men er også sikker på det kunne lyde bedre. Jeg synes jeg mangler den dybe bas, min sub kan sagtens skrues op, men så går det op i mudder synes jeg.

Kan selvfølgelig også være min sub ikke kan det jeg ønsker den skal kunne.

Alternativt er at pio'en ryger, og ind kommer noget andet :)

Du må meget gerne skrive hvad resultatet bliver, da jeg overvejer det samme med min LX 85 Tongue
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Problemet ved Pioneer er, at der ikke er det bedste muligheder for at gøre tingene korrekt. Hvis du får Christian til at komme med eksternt målegrej (som i hvert fald ville være et krav for mig, hvis man skulle betale sig fra at få noget kalibreret), så har MCACC kun en 9-bånds EQ med fast bredde på hvert filter. Af frygt for at lyde for hård, så er det en komplet ubrugelig måde at gøre tingene på. Pioneer har dog nogle parametriske filtre hvor man selv kan vælge frekvens og bredde på filteret, men så vidt jeg husker er det kun et par stykker pr. kanal og de går ikke under 63hz, hvor der helt sikkert vil være problemer.

Er der et specielt "område" du mener der er potentiale for forbedring? Primært sub, eller kan du høre at der også er nogle unoder for LCR?

Jeg har en Denon 3808a og en Pioneer SC-LX85 og har indstillet dem begge 2 efter bedste formåen samt lydmåler. Jeg oplever, at Denon'en giver en bedre surround fornemmelse, mens Pioneeren håndterer min Sub bedre og er bedre til musik og har mere overskud. Hvis jeg nu er tilfreds med det hele på Pioneeren på nær surround fornemmelsen, vil det være muligt at opnå med en pro kalibrering....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu