recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af Plasma

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Plasma
    Sendt: 19-September-2007 kl. 10:57

SKAL man ind i service-menu for at kalibrere mit tv ??

Har fået tilbudt at blive kalibreret med "Spydertv" , åbenbart et agrigat man fastspænder på tv ect ect - kan man lave en god justering på den måde ???

Vil bare gemme de færdige instillinger på papir - som reminder hvis konen roder med remoten

Please giv jeres uforbeholdte mening - tak

Morten

Redigeret af MortenKBH - 19-September-2007 kl. 11:04
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 11:57
på panaen vil jeg mene at man skal ind i service menuen for at få en ordentlig kalibrering.
Mvh

René
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

på panaen vil jeg mene at man skal ind i service menuen for at få en ordentlig kalibrering.

Det kan ikke anbefales at man gør det, medmindre at man ved hvad man har med at gøre. Med andre ord, det skal gøres af en der ved noget om det, som f.eks Otto fra AV Precision. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 12:06

undskyld jeg spørger, men hvad er alt det der med at køre sit tv "til" og kalibrere og hvad ved jeg det lyder temmelig indviklet at gå ud og købe et tv synes jeg, hvad gør os der ikke aner en dyt om det! jeg gik da udfra man bare tændte for fjernsynet og så var det det!

er det kun plasma skærme man skal gøre dette på? eller gælder det også LCD

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Det gælder for alle teknologier, om det er lcd / plasma / projektor alt kan Kalibreres, så farve, kontrast osv. står ordentligt. Det er lidt meget vigtigt at man "brænder" skærmen igang, før man gør dette, så kan man opnå det rigtige resultat.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 12:45

men er det ikke muligt at jeg kan få et bedre billede end mit nuværende ( stillet på må og få ) ham der skal udføre det, går IKKE ind i service-menuen -- chicken

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Det gælder for alle teknologier, om det er lcd / plasma / projektor alt kan Kalibreres, så farve, kontrast osv. står ordentligt. Det er lidt meget vigtigt at man "brænder" skærmen igang, før man gør dette, så kan man opnå det rigtige resultat.

Men hvordan "kører" man så sin skærm "til"?? nu køber jeg jo en plasma så snart den PX70 er på lager, er det ikke bare at tænde den og se noget fjernsyn eller hvad?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 12:55

Det anbefales kraftigt, at indkøre den i Ca. 200 timer med moderat lys, kontrast og farve, e.v.t kombineret med "Break In" DVDen, inden der foretages en endelig kallibrering.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

men er det ikke muligt at jeg kan få et bedre billede end mit nuværende ( stillet på må og få ) ham der skal udføre det, går IKKE ind i service-menuen -- chicken

Jamen man kan da ikke afvise at du med justering i den almindelige menu via spyderen kan få et bedre resultat end det du har i dag, men skal du have rettet gråtone osv ordentligt gøres dette på den panasonic du har indefra servicemenuen.

Og som det også ganske rigtigt påpeges, der skal man kun bevæge sig ind hvis man ved hvad man har med at gøre.

Jeg har selv fået min Pioneer samt Panasonic ISF kalibreret af Otto, og for begge skærme syntes jeg klart om resultatet  

Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:08
spydertv pro kan kalibrere gråtone - men som sagt vil han ikke ind i service meuen. jeg tager chancen - de små-øre han skal have , er peanuts ift his Otto skal kigge forbi "2500 pisk"
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

spydertv pro kan kalibrere gråtone - men som sagt vil han ikke ind i service meuen. jeg tager chancen - de små-øre han skal have , er peanuts ift his Otto skal kigge forbi "2500 pisk"

Ok i får nok mest held under profilen "Biograf"

ups glemte lige, din er PV60, min er PX70 og på PX70 er det bedst med "biograf" men jeg ved ikke om dette osse gælder PV60, det tvivler jeg faktisk på

Redigeret af rhsin - 19-September-2007 kl. 13:14
Mvh

René
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:16

Du skal vente med den indstilling, indtil indkørings perioden er overstået. det kan stærkt anbefales, p.ga risikoen for Burn In.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu