recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af Plasma

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal vente med den indstilling, indtil indkørings perioden er overstået. det kan stærkt anbefales, p.ga risikoen for Burn In.

Min pana er 9 måneder - mon ikke den er kørt til

Jeg synes OGSÅ min bedste indstilling er biograf på PV60 - så der er lidt broderskab mellem 60&70

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:28

Du skal vente med den indstilling, indtil indkørings perioden er overstået. det kan stærkt anbefales, p.ga risikoen for Burn In.

jeg synes lige folk i den anden tråd har snakket om at Burn ins ikke er et problem på de nyere skærme?? NU er jeg forvirret

Skal man ha en fagmand til at køre sit fjernsyn ind, når man som mig ikke aner en dyt om det? jeg skal ikke ha smadret et nyt tv til 16000

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:35

Der er generelt ikke de problemer, men hvis man kører med for kraftige indstillinger, indtil at det er "spillet til" så kan problemet opstå, så med lidt sund fornuft er der ingen problemer. Ja, jeg vil gerne give lidt skillinger for at få et godt billede, det er jo ligesom det, det drejer sig om, når man har ofret en del KKr på et nyt TV. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:54

Der er generelt ikke de problemer, men hvis man kører med for kraftige indstillinger, indtil at det er "spillet til" så kan problemet opstå, så med lidt sund fornuft er der ingen problemer. Ja, jeg vil gerne give lidt skillinger for at få et godt billede, det er jo ligesom det, det drejer sig om, når man har ofret en del KKr på et nyt TV. 

så i bund og grund skal jeg når jeg får det tv gå ind i menuen og skrue ned for kontrast farver osv?? hvor mange timer skal man køre med det? og skal man prøve at se forskellige kanaler, spille, osv for det stille og roligt brænder til?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 14:11

Se det svar jeg gav dig længere oppe i tråden.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu