recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kalibrering af plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkalibrering af plasma

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg ved ikke om det er det som er problemet, men Spyder3 (og tidligere versioner) er ikke kendt for at være specielt nøjagtige.

En prof model er selfølgelig bedre, men til privat brug skulle den nu være ganske udemærket

Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 18:59
jamen jeg bruger spyder3 og hfcr, synes det er meget spændende at rode med :) men ikke helt nemt... Når farverne er korrekte, kan jeg ikke få den rigtige gamma og omvendt... Men tror da stadig det er bedre at måle sig frem på denne måde, istedet for at sidde med disc'en alene...
MVH

Christopher

Pioneer 508xd

Onkyo 875 via HDMI

Sony PS3 slim via HDMI

Motorola fiber HD boks via HDMI

Logitech Harmony 525

SR: KEF 5005.2

Stereo: KEF IQ7
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 19:00
til avprecision:
 
ok, så vil jeg prøve det. Tak for rådet!! men en skam man ikke kan, da der jo er mange indstillings muligheder....


Redigeret af stoffer2001 - 05-Marts-2010 kl. 19:01
MVH

Christopher

Pioneer 508xd

Onkyo 875 via HDMI

Sony PS3 slim via HDMI

Motorola fiber HD boks via HDMI

Logitech Harmony 525

SR: KEF 5005.2

Stereo: KEF IQ7
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af mejersken mejersken skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg ved ikke om det er det som er problemet, men Spyder3 (og tidligere versioner) er ikke kendt for at være specielt nøjagtige.

En prof model er selfølgelig bedre, men til privat brug skulle den nu være ganske udemærket


Prøv at læse lidt her, det er vist en kapacitet indenfor kalibrering (ikke for at nedgøre flatpanels).


Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

jamen jeg bruger spyder3 og hfcr, synes det er meget spændende at rode med :) men ikke helt nemt... Når farverne er korrekte, kan jeg ikke få den rigtige gamma og omvendt... Men tror da stadig det er bedre at måle sig frem på denne måde, istedet for at sidde med disc'en alene...
På mit Samsung b650 bliver hvidbalancen ikke påvirket i nævneværdig grad. Ifølge Tom Huffman skulle problemet være en  dårligt designet cms system hvis hvidbalancen påvirkes. Det ved jeg ikke om er rigtigt. Som det også bliver fortalt er du kommet langt ved at få gamma og hvidblancen i orden. Disc'en er kun et supplement til kalibereringen og din spyder det primære værktøj hvis du vil have et godt resultat.
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 16:18
ja, jeg synes da også det er blevet rigtig godt, men bare træls farverne ikke kan komme på plads samtidig :) Men jeg må prøve mig lidt frem, da der sker rigtig store ændringer når jeg bruger CMS. Men ikke så meget at gøre ved..... Forresten, bruger folk farverum 1 eller 2 på deres 508??
MVH

Christopher

Pioneer 508xd

Onkyo 875 via HDMI

Sony PS3 slim via HDMI

Motorola fiber HD boks via HDMI

Logitech Harmony 525

SR: KEF 5005.2

Stereo: KEF IQ7
Til top
svenlind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:48
Kan man sige noget om hvor lang tid en professionel ISF kalibrering holder? Jeg har  et Pioneer LG5090H.
På min PC kalibrerer jeg ca. en gang om måneden fordi det beder mit SPYDER2 system om. Det ville jo være lidt kostbart på TV'et Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu