recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af PX70

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 22:54

Nej, jeg har ikke været forbi SD signaler med PS3'eren, udmærket pointe det skal jeg lige eksperimentere med - vender tilbage med resultatet senere (dog kke i aften). Jeg synes dog også DVB-signalet plages af samme svagheder som DVD-afspilning fra pio harddiskrecorderen hvilket medvirkede til min konklusion. Men nu får vi se...

Mvh
Martin

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 20:35

Der er overhovedet ingen tvivl. Ved at lade PS3'eren forestå opskaleringen frem for fjernsynet kommer der en lang række nye detaljer i billedet. Billedet er blødt og detaljeløst hvis man lader sin PS3 outputte SD via HDMI, men gnistrende skarpt hvis man outputter 720 eller 1080p

Mvh
Martin

Redigeret af mhelt - 24-Juni-2007 kl. 20:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 21:22
Der kommer ikke flere detaljer i billedet ved at opskalere. Maskinen kan ikke tilføje detaljer der ikke oprindeligt er der.
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 23:08

Nah, det er nu en sandhed med modifikationer. Det er klart der ikke kommer flere detaljer end kilden indeholder. HD kilder giver HD detaljering, SD kilder giver SD detaljering. ingen tvivl derom. MEN behandlingen af signalet betyder altså noget for billedets endelige detaljeringsgrad - inklusive god vs. mindre god skalering. Og pointen i denne sammenhæng er blot at px700 (og px70) hvad opskalering angår - langt fra matcher PS3 eller toshiba hd-xe1 (som jeg pt. også har stående..)

Mvh
Martin

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 07:26

Fandt lige følgende anmeldelse der behandler px70 scaling:

Citér For this Panasonic panel, the quality of scaling, as noted, was inferior to our Toshiba HD-E1 upscaling player, which happens to be quite decent. This caused the image to be blurry on comparison. The average deinterlacing caused twitter, jaggies and moire patterns on a few programmes and movies, which I have no doubt will annoy some discerning viewers. Mosquito noise and the occasional blocking will be seen on fast action SD material.

Jeg er ihvertfald ikke den eneste der mener at kvaliteten på px70 kan forbedres ved at lade en ekstern enhed forestå skaleringen. Og de beskriver ligeledes, som jeg, at biledet med den indbyggede scaler virker uskarpt. Så min pointe står fortsat:

Dette fjernsyn kan drage kæmpefordel af højkvalitets ekstern skalering, isom fx en PS3 eller en Toshiba HD-XE1. I mit tilfælde gav skiftet til en PS3 som tidligere nævnt en meget stor forskel fra min tidligere SD afspiller - selv konen bemærkede at det var som nat og dag, og billedet med PS3'eren var i en helt anden boldgade

Mvh
Martin

Edit: LINK: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Picture-Quality .php

Redigeret af mhelt - 25-Juni-2007 kl. 09:31
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 21:45
HD-E1 'quite decent' som upscaler? I forhold til hvad, en Aldi Denver til 250,-!? Hvad har de røget!?

Og i øvrigt er det IKKE en sandhed med modifikationer, at opskalering ikke kan tilføje detaljer der ikke er der. Sådan er det bare. At en afspiller som PS3'en kan lave et pænere billede fra en DVD end din Pioneer optager, er så en anden sag.

Redigeret af Naiera - 25-Juni-2007 kl. 21:48
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 21:54

Hej naiera

så lige med her , har du mulighed for at give lidt input til den tråd jeg har lavet   PX70 upscaler

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2007 kl. 08:00

Nej, lad mig omformulere. Skalering af et givent signal kan naturligvis ikke tilføje detaljer som ikke findes i kilden. Men i skaleringsprocessen vil der ske forvrængninger af det oprindelige signal for at tilpasse det til den nye opløsning (så længe vi ikke har 720x576x2 paneler, og det ligger vist ikke lige for). Denne proces kan ske med større eller mindre held (og deraf afledt skarphed og detaljerigdom), og det jeg kan _se_ (og som  hdvtest også bemærker ovenfor) er at processen går bedre hvis signalet opskaleres eksternt. Om HD-E1 er hæderlig eller ej vil jeg ikke tage stilling til, men hvis dit udsagn er, at det er ALDI niveau, hvad siger det så om px70's scaler?

Mvh
Martin

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2007 kl. 13:00

Fandt lige følgende citat i en anden tråd:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men angiveligt starter V-Real II processoren med at opskalere alle indkommende signaler til 1080p i sin interne signalbehandling, og nedskalerer efterfølgende til panelets opløsning.

Hvis dette er korrekt passer det jo fint med min oplevelse af at panelet yder maksimalt ved 1080p skaleret input.

Mvh
Martin

Redigeret af mhelt - 26-Juni-2007 kl. 13:00
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2007 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af mhelt mhelt skrev:

Om HD-E1 er hæderlig eller ej vil jeg ikke tage stilling til, men hvis dit udsagn er, at det er ALDI niveau, hvad siger det så om px70's scaler?

Ikke noget videre. Det siger mere om HDTV Test og deres forståelse for hvad HD-E1 og PX70 kan og ikke kan.

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2007 kl. 15:26

hmm, areadvd.de siger det samme...

Oprindeligt skrevet af areadvd areadvd skrev:

Beim Auflösungs-/Bildschärfetestbild (Multiburst) zeigt sich, dass bei 576er-Zuspielung sowohl der Scaler des Pioneer als auch der des Panasonic beim Upscaling noch Verbesserungspotential aufweist. Die Differenzierung der feinen Linien gelingt nicht perfekt. Skaliert der Toshiba HD-E1 auf 1.080i hoch und müssen die beiden Displays auf ihre native Panelauflösung herunterrechnen, wirkt das Ergebnis dann nahezu optimal: Alle Linien werden sauber auseinander differenziert wiedergegeben.

http://www.areadvd.de/hardware/2007/panasonic_viera42_1.shtm l

Mvh
Martin

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 21:49

[/QUOTE]

Har sat mit tv som ovenstående, men har ikke P-NR i min menu....hvad er det?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu