recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Samsung 32" M87BD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrering af Samsung 32" M87BD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Samsung 32" M87BD
    Sendt: 02-November-2007 kl. 19:48

Hej Folkens

Jeg har købt et Samsung 32" M87BD (til min mor) og jeg må indrømme, at jeg er dybt skuffet over billedkvaliteten af hurtigt bevægende billeder eller flader med mange nuancer som panorerer henover skærmen.

Jeg har prøvet at pille lidt ved indstillingerne, men synes ikke rigtig, at jeg opnår noget ved det. Mit spørgsmål er nu: Kan jeg kalibrerer mig til væsenligt bedre billedkvalitet for de bevægende billeder eller skal jeg sende det retur og købe noget plasma?

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 21:16

Hvis det f.eks er fodboldkampe, så slipper du ikke for slør på banen og rundt om spillerne uanset om du køber LCD eller plasma.

Jeg vil råde dig til at slå alt billedeforbedring fra, hvis du har slået det til?

Og ellers er der andre steder på sitet standard råd til indstillinger. Det handler blnadt andet om, at skrue ned for kontrast, lys og farve, og især skarphed.

Jeg har selv M86 og har ikke oplevet problemer andet end det sædvanlige for alle fladskærme, nemlig hvis man ser eks. fodbold tæt på, så er der slør på banen og omkring spillerne mange gange...

Benitez
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 00:11

Fladskærme er som standart, ikke særlige glade for et alm. analog tv signal. Derfor skal man så vidt muligt, benytte digitale tv signaler. Og derfor har Samsung M86 en digital tuner DVB-T, som skal bruges ved jordbaseret sendenet. Hvis din mor benytter kabel-tv fra TDC el. stofa så vil en Selector box/digital box gøre underværker ved billede signalet.

Så grunden til, at dit mors nye M87 ikke står godt er, en kombination af dårligt analog tv signal og helt sikker også forkerte instillinger af farver mv.

Her kan du få tips til at finde den rette farve instilling på M87

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=509999

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu