recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Samsung 55" UEF7005 med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af Samsung 55" UEF7005 med billeder

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Samsung 55" UEF7005 med billeder
    Sendt: 14-Maj-2013 kl. 16:32
Jeg modtager Samsung 55" F7005 imorgen formiddag, og ville gerne høre om der er nogen der har forslag til kalibreringsindstillinger til den. Har prøvet avforums og hdtvtest test, men kan ikke finde nogen desværre.

Endvidere hvis nogen kender et godt tvophæng til den, så vil jeg mægtig gerne modtage råd herom.

På forhånd tak
Mvh Jan

Redigeret af Dongdoi - 12-Juni-2013 kl. 12:16
Samsung 55" UE F7005
Panasonic 42" PX80
Sonos Connect Amp
Playstation 3
Samsung Blu-ray BD-D5100
Samsung Series 5 NP535U3C
2x Scandyna minipods
Incoming 17 juli. Scandyna Bassstation
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 17:24
 Det kan anbefales, at købe en af de DVDer/BDer der er på markedet til den slags, så får man en indstilling der passer til panelet, da ikke alle paneler opfører sig ens.
 Brug billedvalg Film/biograf at indstille efter. Farvetemperatur. Kold, det dæmper den rødlige tendens på panelet.
DVE f.eks  er en fin en at bruge, har den både i SD og HD version. Der er udover visning af indstilling af farve lys og kontrast, mange andre ting på den, også lydtest til Surround.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 18:12
Har du en ipad og et ATV, kan du jo prøve med THX Tune-up app'en.
Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan anbefales, at købe en af de DVDer/BDer der er på markedet til den slags, så får man en indstilling der passer til panelet, da ikke alle paneler opfører sig ens.

 Brug billedvalg Film/biograf at indstille efter. Farvetemperatur. Kold, det dæmper den rødlige tendens på panelet.

DVE f.eks  er en fin en at bruge, har den både i SD og HD version. Der er udover visning af indstilling af farve lys og kontrast, mange andre ting på den, også lydtest til Surround.


Mange tak. Så må jeg hellere anskaffe mig en DVD/BD afspiller også :-)
Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

<span style=": rgb250, 250, 250;">Har du en ipad og et ATV, kan du jo prøve med </span>THX Tune-up<span style=": rgb250, 250, 250;"> app'en.</span>



Nej det har jeg desværre ikke, Apple er bandlyst her he he (min søster er Logistics & Office Administrator i HTC) derfor :-). Men et Samsung tv kunne lige gå an.

Men tak ellers :-)

Redigeret af Dongdoi - 15-Maj-2013 kl. 11:12
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 14:15
Trusted reviews har lidt input.  
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 20:21
Skærm modtaget. Ved udpakning har jeg opdaget en 30cm stor stribe lodret ned af skærmen. Super det er sgu en ommer Komplett.   
Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:17
Nå, men jeg fik som sagt skærmen ombyttet, og har nu haft den nye skærm i 10 dage.

Jeg må så også indrømme, at jeg er en total mongol til at indstille det skide tv, og min tålmodighed er også et problem. :-)

Nå men jeg har søgt og søgt efter indstillinger på Avforums, Hdtvtest osv osv, og intet fundet endnu. Så derfor søger jeg andre ejere af enten F7005 eller F8005, som kunne tænke sig at dele ud af deres erfaringer.

Mvh
Jan Pedersen





Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:47
Mine få observationer so far.

På billedsiden er jeg fuldt tilfreds. HD og SD står kort sagt bare godt. Dog kan jeg konstatere lidt lys i alle hjørner ved total mørkelægning. Det kan jeg reducere ved at justere cinema Black, contrast og backlight i menuen.

Lyden er faktisk hæderlig. Jeg havde frygtet betydeligt værre lyd. Jeg sidder knap 4 meter fra tv, og der er den lyd der skal bruges. Jeg ønsker mig dog et godt stereosæt med subwoofer, når der bliver tid til det.

Issues.

Da jeg startede tv`et op kunne jeg sagtens se et aktuelt program i epg guiden, men efter fjernsynet har opdateret sig selv, kan den ikke vise det aktuelle program mere i det lille vindue.

"Ifølge Samsung Support er dette et Danmark og Yousee problem only, så det kan de ikke hjælpe med desværre."

I smarthubben er jeg stødt på et andet problem også opstået efter opdatering til firmware 1102. På siden on tv var alle rammer fyldt ud med programmer fra start, men efter opdateringen er der kun et programbillede tilbage i øverste venstre hjørne. Det er lettere irriterende for tv`et starter automatisk op på on tv.

"Ifølge Samsung Support, så kunne der måske gøres noget ved dette, og derfor afventer jeg en mail med en guide i opsætning af siden on tv."

Andre småting.

Jeg kan ikke finde nogen Yousee app. Det var jeg overbevist om at der ville være ?.

Jeg synes at Voice og motioncontrol er irriterende, så det benytter jeg ikke, måske er jeg bare for gammeldags. men til gengæld er jeg ok glad for den nye smart touch remote. Den er hurtig og gør smartfunktionerne mere behagelige at bruge.

Designet er flot og byggekvaliteten er god. Samsung logoet i bunden af tv, kan tages af eller indstilles i forskellige modes, eller bare helt slåes fra.

Vægophænget Samsung Wmn3000BX til 55"F7005. Er jeg mindre glad for.
Det er nemt at hænge op, hænger som et billede på væggen. Men savner at man kan låse den fast, så man ikke kan skubbe til skærmen. Meget lidt børnevenligt.

Desuden fordi skærmen er så tynd, så må man ikke skrue skruerne på bagsiden stramt, og derfor føler man dårligt, at man får skruerne skruet ordentligt ind. Tror max at de er en halv centimeter inde i hullerne. Jeg synes nu heller ikke det er helt Ultra Slim Mounted. Den skulle hænge lidt længere fra væggen pga. ventilation super.

Nå men mere følger :-)




Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:16
 
 Til indstilling af Lys, Kontrast og Farve kan anbefales brug af en kallibrerings DVD som f.eks DVE, den vil guide dig igennem til en indstilling der passer til panelet. Jeg gik ud fra farvetemperatur kold, og billedindstilling Biograf.
Er ikke hjemme lige nu, så kan ikke give dig nogle af de øvrige indstillinger som jeg er kommet frem til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:21
 
 
Oprindeligt skrevet af Dongdoi Dongdoi skrev:

 
Jeg kan ikke finde nogen Yousee app. Det var jeg overbevist om at der ville være ?.

 
Så er du forkert på den, for som der skrives her http://digitalt.tv/youbio-smart-tv-app-til-samsung-udsat-igen/ så kommer den senere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Til indstilling af Lys, Kontrast og Farve kan anbefales brug af en kallibrerings DVD som f.eks DVE, den vil guide dig igennem til en indstilling der passer til panelet. Jeg gik ud fra farvetemperatur kold, og billedindstilling Biograf.

Er ikke hjemme lige nu, så kan ikke give dig nogle af de øvrige indstillinger som jeg er kommet frem til.


Tak Radiomand og I andre der har svaret i tråden :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu