|
Kalibrering af Samsung F8005 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 594 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-September-2014 kl. 11:34 |
Hejsa
Mit Samsung F8005 ankommer senere i dag og det skal naturligvis sikkert kalibreres lidt - er der nogen, der har erfaring med indstillingerne fra Flatpanels: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1371109845 eller kan anbefale andre indstillinger fra nettet?
På forhånd tak. |
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At bruge indstillinger fra et tilsvarende, er ikke nødvendigvis det rigtige, det bedste er at få en indstilling der passer til panelet. Den får man med en DVD/BD som er lavet til det formål. Det er DVE, og den fås bl.a hos AV Connection . |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 594 |
Det er jeg helt på det rene med.
Indtil jeg får fat i sådan en disk, hvilke indstilliger anbefales så, var nok reelt spørgsmålet :)
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Måske kan denne bruges? Selv om det ikke er f modellen
http://www.av-blog.dk/anbefalede-indstillinger/anbefalede-indstillinger-samsung-led-tv-ue40es8005-ue46es8005-ue55es8005-ue65es8005/ Jeg har forøvrigt ikke fundet det nødvendigt at lave en fuld kalibrering på mit F 9005. Mest af alt var i orden så jeg har især kun styret på lys, kontrast og sortnivauet. Indstillinger er forskellig fra tv til tv skriver flatpanels. Ligeså er dine lysforhold. Jeg fandt at "naturlig" var bedre end film og justerede ud fra det. Enkelte menuer er dog afhængige af dette valg, så et valg kan bremse for noget andet. Download den danske manual på samsungs hjemmeside. Det er en PDF som du kan lægge på dit pc, tablet mv. Og så kan du nemt bruge søgefunktioner, idet manualen nok er på 200 sider eller deromkring. Men det er ret nemt at ændre på TVET, der er logisk opbygget, og du kan til en hver tid ændres indtil man er tilfreds. Tillykke med apparatet og god fornøjelse. Du vil se et super billede. ![]() Redigeret af bentpetersson - 15-September-2014 kl. 14:12 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Tak for dem - de læner sig relativt godt op af dem fra Flatpanels, men så har jeg da to at teste med :)
|
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Du må få en mand ud med noget udstyr til kalibrering.
Alt andet er jo bare gætværk og har intet med kalibrering at gøre. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Jeg har nok brugt et forkert ord så. Jeg mente egentligt blot ændringer i indstillinger ud fra de forslag, man kan finde på nettet.
Beklager forvirringen.
|
|
|
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
hej håber ikke det gør noget jeg spørger dig i din tråd.. hvordan kan det være du har valgt F8005 istedet for nogle af de nyere topmodeller i dag ? jeg spørger fordi jeg selv står i den situation om jeg skal vælge 55" F8005 eller en af de nye buede eller UHD
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Buede tv er kun opfundet for at de uvidende med et fladt tv skal føle at de er nødt til at investere i nyt tv.
En nem måde at distancere sig fra konkurrenterne hvis man havde et OLED tv, var at lave det buet. Det var stort set umuligt at få et LCD tv til at bue. I stedet for at kaste penge efter OLED teknologien, så kastede de penge efter LCD teknologien for at den skulle kunne bue. Totalt ligegyldige og spildte penge. Men nogen hopper da på limpinden. UHD er kun velegnet til tv større end 60 tommer og der er næsten intet materiale som er i 4k. Bedste materiale er fra netflix. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |