recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Samsung UE65F6475
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af Samsung UE65F6475

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kallefrank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Status: Offline
Point: 401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kallefrank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Samsung UE65F6475
    Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:54
Hejsa

Nogen der ejer et Samsung UE65F6475 LED og har fået det kalibreret ?

- og måske vil dele deres indstillinger med mig ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 17:24

Hvis du vil have indstillinger der passer til panelet, så er der diverse værktøjer til det brug, f.eks DVE, den fås både i SD og HD udgave. Med den vil der opnås lige de indstillinger der passer til panelet. Det færdige resultat er ikke at rynke på næsen
af.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kallefrank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 17:55
Kender jeg godt.....men måske nogen allerede havde fået det kalibreret......og havde nogle idéer....
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:53
Prøv Google

Har et TV hvor jeg bare brugte de resultater som Flatpanels var kommet frem til. De er selvfølgelig ikke helt korrekte til mit TV men langt bedre end standard indstillingerne.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kallefrank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:38
Har søgt på Google, og flatpanels har desværre ikke testet denne model...
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 20:37
Hej,

Jeg har en tilsvarende Samsung fladskærm, model UE46F6475, som jeg har bokset en del med den seneste 1½ måned. Først kalibreret med en Syder kalibrator og efterfølgende visuelt finjusteret efter eget synsindtryk. Jeg har lagt mig fast på nedenstående opsætning og er da nysgerrig efter at læse, om indstillingerne eventuelt også sidder lige i skabet på dit UE46F6275.

Min erfaring fra professionel billedbehandling i fotografiens verden er, at jo mere man roder med samtlige parametre, jo større er risikoen for, at man skævvrider hele konceptet og ender op med lappeløsninger, idet flere af indstillingerne påvirker hinanden. Startede derfor med fabriksindstillingen og har i dag følgende opsætning tiltænkt aftentimerne:

Billed: Standard
Baggrundslys: 18-20
Kontrast: 80
Lysstyrke 24-25
Skarphed: 50
Farve: 29
Tone G/R: G48/R52 (For at eliminere eventuelt grønskær i skyggeområder)
Dyn. Kontrast: Lav (Ved godt, det er ”forbudt” blandt eksperter, men LAV giver alligevel et lille strøg af dybde i billedet, som jeg foretrækker.
Sort tone: Fra
Hudtone: 0
Farverum: Indbygget
Hvidbalance: (Ingen korrektion fra grundindstillingen)
10P hvidbalance: Fra
Farvetone: Standard
Digital ren visning: Fra
MPEG-støjfilter: Fra
HDMI, sort niveau: Normal
Film: Auto1
MotionPlus: Fra

Øvrige indstillinger fraviger ikke fra grundindstillingen, men igen, denne indstilling er justeret til brug for Canal Digitals satboks PVR 101-ST, idet jeg har bemærket at disse indstillinger, hvad angår lysstyrke, skal øges, hvis jeg modtager jordbaserede signaler på tv’ets egen tuner.

Når jeg finjusterer, går jeg kun efter personer med en lys hud. Det er det absolut eneste fokuspunkt, du skal koncentrere dig om, så kan du opnå en virkelig naturtro gengivelse, hvor de fremtræder hverken solskoldede eller askegrå.

For film anvender jeg i sagens natur ”Movies”, men er for indeværende ikke helt færdig med finindstillingerne.

mvh
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu