|
Kalibrering af Samsung UE65F6475 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kallefrank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Status: Offline Point: 401 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:54 |
Hejsa
Nogen der ejer et Samsung UE65F6475 LED og har fået det kalibreret ? - og måske vil dele deres indstillinger med mig ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil have indstillinger der passer til panelet, så er der diverse værktøjer til det brug, f.eks DVE, den fås både i SD og HD udgave. Med den vil der opnås lige de indstillinger der passer til panelet. Det færdige resultat er ikke at rynke på næsen af. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kallefrank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Status: Offline Point: 401 |
Kender jeg godt.....men måske nogen allerede havde fået det kalibreret......og havde nogle idéer....
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
Prøv Google
![]() Har et TV hvor jeg bare brugte de resultater som Flatpanels var kommet frem til. De er selvfølgelig ikke helt korrekte til mit TV men langt bedre end standard indstillingerne. |
|
![]() |
|
Har søgt på Google, og flatpanels har desværre ikke testet denne model...
|
|
![]() |
|
okaare ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
Hej,
Jeg har en tilsvarende Samsung fladskærm, model UE46F6475, som jeg har bokset en del med den seneste 1½ måned. Først kalibreret med en Syder kalibrator og efterfølgende visuelt finjusteret efter eget synsindtryk. Jeg har lagt mig fast på nedenstående opsætning og er da nysgerrig efter at læse, om indstillingerne eventuelt også sidder lige i skabet på dit UE46F6275. Min erfaring fra professionel billedbehandling i fotografiens verden er, at jo mere man roder med samtlige parametre, jo større er risikoen for, at man skævvrider hele konceptet og ender op med lappeløsninger, idet flere af indstillingerne påvirker hinanden. Startede derfor med fabriksindstillingen og har i dag følgende opsætning tiltænkt aftentimerne: Billed: Standard Baggrundslys: 18-20 Kontrast: 80 Lysstyrke 24-25 Skarphed: 50 Farve: 29 Tone G/R: G48/R52 (For at eliminere eventuelt grønskær i skyggeområder) Dyn. Kontrast: Lav (Ved godt, det er ”forbudt” blandt eksperter, men LAV giver alligevel et lille strøg af dybde i billedet, som jeg foretrækker. Sort tone: Fra Hudtone: 0 Farverum: Indbygget Hvidbalance: (Ingen korrektion fra grundindstillingen) 10P hvidbalance: Fra Farvetone: Standard Digital ren visning: Fra MPEG-støjfilter: Fra HDMI, sort niveau: Normal Film: Auto1 MotionPlus: Fra Øvrige indstillinger fraviger ikke fra grundindstillingen, men igen, denne indstilling er justeret til brug for Canal Digitals satboks PVR 101-ST, idet jeg har bemærket at disse indstillinger, hvad angår lysstyrke, skal øges, hvis jeg modtager jordbaserede signaler på tv’ets egen tuner. Når jeg finjusterer, går jeg kun efter personer med en lys hud. Det er det absolut eneste fokuspunkt, du skal koncentrere dig om, så kan du opnå en virkelig naturtro gengivelse, hvor de fremtræder hverken solskoldede eller askegrå. For film anvender jeg i sagens natur ”Movies”, men er for indeværende ikke helt færdig med finindstillingerne. mvh |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |