recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Sony KDL-40EX500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af Sony KDL-40EX500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Sony KDL-40EX500
    Sendt: 16-December-2012 kl. 16:03

Edit: Jeg kan se at der er et Kalibrerings-underforum. Dette indlæg må gerne flyttes dertil hvis muligt.

Jeg skal bruge lidt hjælp til kalibrering af Sony TV model KDL-40EX500:
http://www.sony.dk/product/tv-102-40-lcd/kdl-40ex500

Jeg vil gerne nedbringe strømforbruget som pt er på 115 W (standardindstilling fra fabrikken).
Jeg håber på endnu bedre billede og en pæn reducering af strønforbruget :-)

Jeg har selvfølgelig kigget på nettet og fundet en del forskellige kalibreringsforslag. Men da de varierer meget, så kunne det være rart om der fandtes nogen lidt mere seriøse forslag måske fra et testmagasin med måleudstyr el.lign.
Når de forslag man finder på nettet går fra backlight-indstillinger på "Min" og op til "7", så er man altså lost allerede der.

Kan nogen hjælpe? Evt. også gerne hvis I har noget kalibreringsudstyr og bor i nærheden af Kolding eller man kan leje sådan noget af et firma.

Redigeret af Steen F. - 16-December-2012 kl. 16:33
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 16:29
Sorry, denne besvarelse kom ind ved en fejl. Må gerne slettes.

Redigeret af Steen F. - 16-December-2012 kl. 16:30
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:04
Ingen der har et par hjælpende ord?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:34
Der er nok ikke så mange kalibrerings nørder der kaster sig over en så billig skærm. Ja som du måske har gættet har jeg selvsamme og har fundet nogle indstillinger som er fornuftige i mine øjne. At det kan blive meget bedre med en anden/dyrere skærm er jeg fuldt ud klar over :-)
BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Der er nok ikke så mange kalibrerings nørder der kaster sig over en så billig skærm. Ja som du måske har gættet har jeg selvsamme og har fundet nogle indstillinger som er fornuftige i mine øjne. At det kan blive meget bedre med en anden/dyrere skærm er jeg fuldt ud klar over :-)
BS

Hejsa.
Jeg synes nu at det er en super fin skærm. Jeg er yderst tilfreds. Især fordi den er mat og ikke reflekterer og så synes jeg den er naturlig og flot i farvegengivelsen.
Men vil du løfte lidt at sløret for hvordan du har indstillet dit? Mit er forresten model EX501 (ved ikke hvad forskellen er på 500 og 501).

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:48
Den eneste indstilling der har en reel indflydelse påstrømforbruget er backlight. Hvad den skal stå på ifht billedkvalitet er afhængigt af hvor meget lys der er i lokalet.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:56
Du må ikke se det som kritik af din skærm, jeg er også selv OK tilfreds og til prisen er jeg super tilfreds. Vi kommer nok bare ikke udenom at der findes væsentligt bedre (og dyrere) skærme som nok er dem kalibrerings folket sigter efter.

Jeg vil meget gerne poste mine settings (når jeg lige har tid). De er ikke 100% da jeg undertiden oplever lidt rød/blåstik på hudtoner. Inden i kommer for godt igang, der er også hud med i andet end "naturfilm" :-). Om det overhovedet kan fjernes er jeg ikke klar over. Oplever du også det på din skærm?

500 vs 501 kender jeg ikke forskellen på. Måske har jeg hørt at det er farven på nederste side på rammen (min er alu(farvet))

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu