recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibreringer udført af butikken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibreringer udført af butikken

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg synes indlægget er sobert og er enig i indholdet.

Dog synes jeg at der bør skrives, at det er et kommercielt indlæg

Kommercielt indhold. Ja - jo..., men jeg har nu altid holdt af, at fagpersoner giver et input på områder som vedkommende virkelig ved noget om. Her har TV Kalibrering altså oplevet noget som han gerne vil advare andre om. Og vi har jo haft sagen oppe og vende flere gange hvad angår butiks kalibreringer.

Hvis så TV Kalibrering får et par ekstra kunder i butikken synes jeg er helt okay, det kommer jo også hans kunder til gode.

Det er ikke spørgsmål om fagpersoner eller advare folk. Han må gerne få lidt ekstra kunder. Det er et spørgmål om at vide hvem afsender er.

Hvis en ansat fra Elgiganten eller power havde skrevet en artikel om samme emne. Ville du så ikke gerne have at vide at der var tale om kommercielt indhold?

Jeg ønsker bare en tydelig varedeklaration.

Jeg synes at afsenderen er helt tydelig, det fremgår af hans logo, nemlig TV Kalibering dk. Jeg var i det mindste ikke et micro sekund i tvivl, og derfor læste jeg indlæggene med ekstra interesse.

Desuden ser jeg ikke de to indlæg som kommercielle, jeg ser dem som en fortælling om hvad han oplever, og de oplevelser synes han ikke om, og advarer andre.

Jeg ville såmænd også læse et indlæg fra en ansat i Power indlæg med interesse, hvis den pågældende samme måde havde et stort "Power logo", og underskrev sig som i dette tilfælde, med TV Kalibrering. dk.

Edit: Til mine holdninger skal jeg nok anfører, at jeg selv går meget op i TV kalibrering, og slår ofte til lyd for at få en kalibrering udført. Og det gør jeg af den simple årsag, at jeg i de fleste tilfælde får fuld valuta for pengene i en forbredret billede kvalitet over en bred kam. 


Redigeret af Hother - 22-Juli-2020 kl. 09:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg synes indlægget er sobert og er enig i indholdet.

Dog synes jeg at der bør skrives, at det er et kommercielt indlæg

Kommercielt indhold. Ja - jo..., men jeg har nu altid holdt af, at fagpersoner giver et input på områder som vedkommende virkelig ved noget om. Her har TV Kalibrering altså oplevet noget som han gerne vil advare andre om. Og vi har jo haft sagen oppe og vende flere gange hvad angår butiks kalibreringer.

Hvis så TV Kalibrering får et par ekstra kunder i butikken synes jeg er helt okay, det kommer jo også hans kunder til gode.

Det er ikke spørgsmål om fagpersoner eller advare folk. Han må gerne få lidt ekstra kunder. Det er et spørgmål om at vide hvem afsender er.

Hvis en ansat fra Elgiganten eller power havde skrevet en artikel om samme emne. Ville du så ikke gerne have at vide at der var tale om kommercielt indhold?

Jeg ønsker bare en tydelig varedeklaration.

Jeg synes at afsenderen er helt tydelig, det fremgår af hans logo, nemlig TV Kalibering dk. Jeg var i det mindste ikke et micro sekund i tvivl, og derfor læste jeg indlæggene med ekstra interesse.

Desuden ser jeg ikke de to indlæg som kommercielle, jeg ser dem som en fortælling om hvad han oplever, og de oplevelser synes han ikke om, og advarer andre.

Jeg ville såmænd også læse et indlæg fra en ansat i Power indlæg med interesse, hvis den pågældende samme måde havde et stort "Power logo", og underskrev sig som i dette tilfælde, med TV Kalibrering. dk.

Edit: Til mine holdninger skal jeg nok anfører, at jeg selv går meget op i TV kalibrering, og slår ofte til lyd for at få en kalibrering udført. Og det gør jeg af den simple årsag, at jeg i de fleste tilfælde får fuld valuta for pengene i en forbredret billede kvalitet over en bred kam. 

Jeg er +1 på at det tydeligt bør stå i første linje eller i overskriften at der er tale om rent reklamemæssigt indhold
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 11:22
Nu må i lige slappe af. Da Otto Jørgensen for en del år siden havde egen virksomhed med TV kalibrering, skrev han meget herinde og gav gode råd. Det er han så stoppet med nu hvor han er ansat hos Dynaudio.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nu må i lige slappe af. Da Otto Jørgensen for en del år siden havde egen virksomhed med TV kalibrering, skrev han meget herinde og gav gode råd. Det er han så stoppet med nu hvor han er ansat hos Dynaudio.

Lige præcis, og det var der mange der havde stor glæde af.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nu må i lige slappe af. Da Otto Jørgensen for en del år siden havde egen virksomhed med TV kalibrering, skrev han meget herinde og gav gode råd. Det er han så stoppet med nu hvor han er ansat hos Dynaudio.

Lige præcis, og det var der mange der havde stor glæde af.

Det er jo også OK, hvis der er noget begge veje, at man også deler ud af sin viden. 

Sker det så også her?? Eller er det bare ren reklame og pege fingre af andre?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:06
Når nu flere brugere har meldt ud at de finder det nødvendigt, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke lige markerer det tydeligt.

Og derudover får rettet overskriften til korrekt dansk, samt gør den mere uddybende.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nu må i lige slappe af. Da Otto Jørgensen for en del år siden havde egen virksomhed med TV kalibrering, skrev han meget herinde og gav gode råd. Det er han så stoppet med nu hvor han er ansat hos Dynaudio.

Lige præcis, og det var der mange der havde stor glæde af.

Det er jo også OK, hvis der er noget begge veje, at man også deler ud af sin viden. 

Sker det så også her?? Eller er det bare ren reklame og pege fingre af andre?

Nu er der jo ikke så meget der herfra går tilbage til TV Kalibrering, udover en mistænkeliggørelse.

Jeg mener at det er et reelt problem med butiks "Kalibreringer", og det er fremgået også af tråden her, og også af andre tråde. Oven i købet er der medlemmer som er hoppet i gyngen, selv om jeg troede at de havde flere ben i næsen.

Er det mon krænkelses kulturen der har sneget sig ind. Jeg synes det er et helt reelt problem og advarsel som her er blevet præsenteret. 


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Er det mon krænkelses kulturen der har sneget sig ind.




Når folk skriver noget du ikke er enig i, så må det selvfølgelig være den såkaldte krænkelseskultur der er skyld i det
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Er det mon krænkelses kulturen der har sneget sig ind.




Når folk skriver noget du ikke er enig i, så må det selvfølgelig være den såkaldte krænkelseskultur der er skyld i det

Næh nej, det var en tanke der strejfede mig. Folk må for min skyld tænke, mene og skrive hvad de vil. Jeg tillader mig blot at have en anden mening, og den bliver nok svær at ændre.

Er din Dead smiley ikke snart slidt opLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:44
Tak for diverse tilbagemeldinger, de er altid velkomne :)

Angående overskriften så kunne jeg naturligvis også have formuleret det på mange andre måder, men jeg tror nu nok de fleste forstår hvad der menes, at det så ifølge nogen ikke er 100% grammatisk korrekt, det overlever vi nok alle sammen. 

Indlægget blev oprindeligt lagt op på min Facebook side og efterfølgende delt herinde og på andre FB sider. Det kan naturligvis sagtens ses som en slags reklame, men budskabet er nu mere end det.

Kunden der har en GZ2000 havde betalt 1800 kr. for en kalibrering, det viste sig så at skærmen havde fået nogle indtastede værdier fra en rapport som ganske rigtigt havde en GZ2000 anført under modelnummer, men som billedet viser var de indtastede værdier ikke tilsvarende dem som stod i rapporten, derudover var der ikke foretaget justering af primær eller sekundær farver, gamma og en del andre indstillinger.

Grunden til min kritik er at de her store elektronik varehuse udvander begrebet "kalibrering" markant med den måde de sælger og udfører dem på, det giver den brede befolkning et forkert syn på det og det rammer inddirekte mig hvis mange går rundt i troen på at det her med at kalibrere et tv er ren svindel og humbug.

Jeg kan fortælle at jeg blev kontaktet af en salgsleder fra et af de her elektronik varehuse som ønskede dialog omkring dette og det er jeg naturligvis åben overfor. 

Jeg har i flere tilfælde hjulpet kunder med at få deres penge retur fra butikken, de har nemlig i talrige eksempler vist at en kalibrering var enten udført forkert eller slet ikke udført, det kan jeg dokumentere og den dokumentation har kunden taget med ned i butikken som så har returneret pengene da de også godt kunne se fejlen.

Min oplevelse er faktisk at butikkerne i mange tilfælde tilbagebetaler penge for kalibreringer grundet diverse fejl, uden at stille de store spørgsmål til det, muligvis fordi de godt selv ved at det ikke altid er lavet "efter bogen".
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:


... at det så ifølge nogen ikke er 100% grammatisk korrekt, det overlever vi nok alle sammen. 


Det er 100% forkert ifølge reglerne for dansk grammatik. Det er ikke en holdning; det er fakta.
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:


... at det så ifølge nogen ikke er 100% grammatisk korrekt, det overlever vi nok alle sammen. 


Det er 100% forkert ifølge reglerne for dansk grammatik. Det er ikke en holdning; det er fakta.


Er det formuleringen der er direkte forkert ? Kan man så heller ikke skrive Butiks sælgere eller Butikssælgere ? Eller skal det være med lille b ? 
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu