|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Det er 280 modellen-set til 5300,00 Mener min SONY hedder "pc10"-eller noget i den retning. Den kostede vejl.20k i 1999----ja,sindsygt,idag koster et som er bedre altså 6k!! Men sådan er det jo. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg har haft minidv i en del år efterhånden, (startede med et JVD DVX Pro med docking station og det hele. Dog havde det dengang ikke DV ud). Der er ingen tvivl mht. formatet. DV er den eneste rigtige vej at gå. Og med de priser de er nede i efterhånden, selv for rigtig gode kamerarer, så ville man være et skarn, hvis man tog noget som helst dårligere Ang. 3CCD, så afhænger det meget af modellen. Jeg har set 3CCD kamerarer der efter min mening var dårligere end mit Canon, (men også set bedre). Problemet med de bedre er, de koster virkelig kassen. Og jeg mener ikke det er reelt valg for en almindelig bruger til familie optagelser. Når vi snakker amatør optagelser, så skal det nok forklares grundigere hvor meget/lidt der er tale om, eller i hvor væsentlig en grad.
|
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Igen....PANASONIC skulle være forrygende til prisen-på netop billedkvalitet. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
easyrambo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Med amatør optagelser, mener jeg at jeg vil lave nogle kort film på max. ½ times varighed i min fritid. Produktionerne er rent fritidsinteresse, og det skal blot stilles til frit download på nettet (torrent sider), og uddeles til venner og bekendte (cd/dvd). Hvis feedbacken på mine produktioner er i top, vil jeg også sælge cd/dvd'erne til en mindre pris over nettet. Altså behøver jeg ikke det bedste kvalitet, bare jeg kan udføre de mest basale funktioner med kameraet (beskrevet længere oppe) og bare man kan holde ud at se på billederne, er jeg tilfreds. Det er trodsalt redigering og historien der gør filmen spændende. Det lyder til at jeg skal vælge 3CCD, da jeg lægger meget vægt på farver. Jeg synes det giver en helt anden film-oplevelse (se House of flying Daggers) Men hvilke 3CCD kameraer er bedre end de ældre 1CCD ? |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Øhh? Jeg har vist et eksempel ovenfor:Panasonic 280 lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
easyrambo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
ja det er rigtig nok hehe, men der blev nu godt nok sagt, at det kun var de dyre 3CCD modeller der var bedre end 1CCD modellerne. Er panasonic 280 en af dem? Eller skal man op omk. 10-20.000 kr? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej! NEJ-NEJ....hvis du handler et af de "rigtige" steder,så vil jeg helt afgjort mene at maks 8k er nok.Personligt ville jeg finde et til omkring 6k hvis jeg skulle købe idag. lrev |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
det er netop også sådan en jeg er på udkig efter, men det er vel også lidt smag og behag? Jeg burde måske tage ud i en forretning og prøve at holde de omtalte modeller i hånden: panasonic 280 og sony 94...
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Nu er der vist noget med,at Panasonic ikke understøtter ægte 16:9 ? - hvilket jeg mener er et absolut must.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg tillader mig lige,at "sakse" Lars´s indlæg fra en tidligere tråd,hvor han senere korrigerer nedenstående indlæg http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12499& PN=2&TPN=1 :
Redigeret af Lennon - 01-December-2006 kl. 22:42 |
|
![]() |
|
![]() |
priserne er så faldet en smule siden. Man kan få panasonic GS280 til omk. 5.000 kr og Sony HC94 til omk. 4.000 kr. Spørgsmålet er bare hvilken skal jeg vælge? Er det værd at bruge 1.000 kr mere for de ting Lars nævner? Altså hvor meget forskel er der mellem digital- og optisk billedstabilisator, og er sonys "RGB primærfarvefilter teknik" godt nok til at komme op på panasonics 3CCD farve teknik? Vil helst spare de penge, så jeg kan bruge dem til at købe noget ekstra udstyr, så som mikrofon etc. Men går jeg glip af meget ved at vælge sonys fremfor panasonics? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej! Digital billedstabilisator er noget LORT.....så enkelt er det. At man overhovedet kan komme i tanke om at undvære rigtig optiks stabilisering for at spare en tusse....-går over min fatteevne. Men okay-man ser åbenbart meget forskelligt på det-jeg synes f.eks. at 6k for sådan et lækkert kamera,er SINDSYGT BILLGT.(men jeg har jo også prøvet at give 20k for noget som er ringere) GOD JAGT.. lrev Redigeret af lrev - 02-December-2006 kl. 07:01 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |