recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera til amatørfilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKamera til amatørfilm

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af easyrambo easyrambo skrev:

ps: du har ikke skrevet navnet på det kamera, du har oploadet billedet af

Hej!

Det er 280 modellen-set til 5300,00

Mener min SONY hedder "pc10"-eller noget i den retning.

Den kostede vejl.20k i 1999----ja,sindsygt,idag koster et som er bedre altså 6k!!

Men sådan er det jo.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 14:44

Jeg har haft minidv i en del år efterhånden, (startede med et JVD DVX Pro med docking station og det hele. Dog havde det dengang ikke DV ud).
Idag bruger jeg et Canon MVX150i. En lidt ældre model, men det tager fantastiske billeder (læs - film).

Der er ingen tvivl mht. formatet. DV er den eneste rigtige vej at gå. Og med de priser de er nede i efterhånden, selv for rigtig gode kamerarer, så ville man være et skarn, hvis man tog noget som helst dårligere

Ang. 3CCD, så afhænger det meget af modellen. Jeg har set 3CCD kamerarer der efter min mening var dårligere end mit Canon, (men også set bedre). Problemet med de bedre er, de koster virkelig kassen. Og jeg mener ikke det er reelt valg for en almindelig bruger til familie optagelser. Når vi snakker amatør optagelser, så skal det nok forklares grundigere hvor meget/lidt der er tale om, eller i hvor væsentlig en grad. 

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:24

Hej!

Igen....PANASONIC skulle være forrygende til prisen-på netop billedkvalitet.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
easyrambo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:44

Med amatør optagelser, mener jeg at jeg vil lave nogle kort film på max. ½ times varighed i min fritid. Produktionerne er rent fritidsinteresse, og det skal blot stilles til frit download på nettet (torrent sider), og uddeles til venner og bekendte (cd/dvd). Hvis feedbacken på mine produktioner er i top, vil jeg også sælge cd/dvd'erne til en mindre pris over nettet.

Altså behøver jeg ikke det bedste kvalitet, bare jeg kan udføre de mest basale funktioner med kameraet (beskrevet længere oppe) og bare man kan holde ud at se på billederne, er jeg tilfreds. Det er trodsalt redigering og historien der gør filmen spændende.

Det lyder til at jeg skal vælge 3CCD, da jeg lægger meget vægt på farver. Jeg synes det giver en helt anden film-oplevelse (se House of flying Daggers)

Men hvilke 3CCD kameraer er bedre end de ældre 1CCD ?

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:47

Øhh?

Jeg har vist et eksempel ovenfor:Panasonic 280

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 16:29

ja det er rigtig nok hehe, men der blev nu godt nok sagt, at det kun var de dyre 3CCD modeller der var bedre end 1CCD modellerne. Er panasonic 280 en af dem? Eller skal man op omk. 10-20.000 kr?

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 17:07

Hej!

NEJ-NEJ....hvis du handler et af de "rigtige" steder,så vil jeg helt afgjort mene at maks 8k er nok.Personligt ville jeg finde et til omkring 6k hvis jeg skulle købe idag.

lrev

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 22:12
det er netop også sådan en jeg er på udkig efter, men det er vel også lidt smag og behag? Jeg burde måske tage ud i en forretning og prøve at holde de omtalte modeller i hånden: panasonic 280 og sony 94...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 22:25
Nu er der vist noget med,at Panasonic ikke understøtter ægte 16:9 ? - hvilket jeg mener er et absolut must. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 22:33

Jeg tillader mig lige,at "sakse"  Lars´s indlæg fra en tidligere tråd,hvor han senere korrigerer nedenstående indlæg http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12499& PN=2&TPN=1 :

laursen
Admin Group
Admin Group
Redaktør

Medlem siden: 02-Januar-2004
Land: Denmark
Online Status: Offline
Beskeder: 2788
Sendt: 03-Juni-2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret Rapportér denne besked til moderator Svar med citat af: laursen

Så har jeg været ude at se på sagerne og må sige at det ikke er blevet lettere at tage en beslutning

Det viser sig at Panasonic NV-GS180 kun har en 4:3 format skærm - og derfor viser 16:9 optagelser i letterbox på skærmen. Det tror jeg ikke jeg vil blive tilfreds med i længden... Modellen større - NV-GS280 - har 16:9 skærm, ægte Leica optik med optisk billedstabilisator, men koster også ca. kr. 6.000,- (2.000 over mit budget!).

Sælgeren (Bingo Foto, City2, Tåstrup) mente at Panasonic's 3CCD teknik havde så god farveægthed/detaljering at de konkurrerende modeller fra Sony skulle findes blandt dem med RGB primærfarvefilter teknik - som det f.eks. findes på modellen HC94 (til ca. kr. 5.000,-).

Som jeg ser alternativerne nu, er det derfor Panasonic NV-GS280 (dyrt - men også teknisk det bedste) eller Sony DCR-HC94.

Sony HC94 har en fornuftig pris på 5.000,- (stadig over mit oprindelige budget), og eneste ulempe jeg kan få øje på er den digitale billed-stabilisator - i forhold til den optiske på Panasonic GS280.

Formen på Sony HC94 kameraet og Panasonic 280 var ikke så forskellig som jeg havde forventet (udfra DinSide.no anmeldelsen). Under alle omstændigheder er min hånd for stor til at kameraernes knapper ligger naturligt under fingrene (formen var dog fint 'buttet' på begge - i stedet for høje og smalle, som jeg anser for en helt umulig form).

En stor ulempe for mig er hånd-remmen som Panasonic af en eller anden grund har valgt at 'vende om' (i forhold til GS180), så den overskydende sløjfe af remmen ligger sig under tommelfingeren. Det gør det faktisk lidt vanskeligt at betjene start/stop og 'joysticket' til menuen... (tænk at noget så banalt som en rem fuldkommen kan ødelægge betjenings-oplevelsen af kameraet ).

Sælgeren tog sig tid til at måle opstarts-tiden på de to kameraer - og her vandt Panasonic med med tider omkring 3-4 sekunder mod Sony's ca. 6-7 sekunder.

Panasonic's kamera virkede mere robust og med metal kabinet i forhold til Sony's noget 'skrøbelige' plastic skal.

Har dog ikke endelig besluttet mig for det ene eller andet kamera endnu  - måske andre fabrikanter også skal bringes ind i overvejelserne, f.eks. JVC?

Jeg fandt iøvrigt ud af at forskellen mellem Sony's x4 og x6 modeller blot er DV-In tilslutningen (som jeg ikke regner med at få brug for alligevel).

Lad høre om du har gjort dig nye erfaringer MadManMingo.

/Lars

Redigeret af Lennon - 01-December-2006 kl. 22:42
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 02:07

priserne er så faldet en smule siden. Man kan få panasonic GS280 til omk. 5.000 kr og Sony HC94 til omk. 4.000 kr.

Spørgsmålet er bare hvilken skal jeg vælge? Er det værd at bruge 1.000 kr mere for de ting Lars nævner?

Altså hvor meget forskel er der mellem digital- og optisk billedstabilisator, og er sonys "RGB primærfarvefilter teknik" godt nok til at komme op på panasonics 3CCD farve teknik?

Vil helst spare de penge, så jeg kan bruge dem til at købe noget ekstra udstyr, så som mikrofon etc. Men går jeg glip af meget ved at vælge sonys fremfor panasonics?

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 07:00

Hej!

Digital billedstabilisator er noget LORT.....så enkelt er det.

At man overhovedet kan komme i tanke om at undvære rigtig optiks stabilisering for at spare en tusse....-går over min fatteevne.

Men okay-man ser åbenbart meget forskelligt på det-jeg synes f.eks. at 6k for sådan et lækkert kamera,er SINDSYGT BILLGT.(men jeg har jo også prøvet at give 20k for noget som er ringere)

GOD JAGT..

lrev

Redigeret af lrev - 02-December-2006 kl. 07:01
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu