recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kampen om skærmmarkedet er for alvor igang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKampen om skærmmarkedet er for alvor igang

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Emne: Kampen om skærmmarkedet er for alvor igang
    Sendt: 24-April-2020 kl. 18:12
Læs venligst selv linket, der på nær et par kommentarer er forsøgt oversat
God fornøjelse.

Kampen om skærmmarkedet er for alvor igang


LG Displays overlevelse står på spil

I årevis har LG Display hentet sit overskud på salg af LCD-skærme, mens der har været underskud på OLED TVskærm-salget. 

Med kinesernes investering i LCD markedet har det betydet, at LG Display de seneste to år har haft underskud, og på baggrund heraf tilsyneladende måttet udstede obligationer for at kunne finansiere underskuddet.

“Virksomhedens overlevelse står på spil," sagde LG Display CEO Jeong Ho-young. Faldende overskud LCD-panelvirksomheden betød tab for året, der sluttede december. Det var selskabets andet årlige tab i træk og var 16 gange større end det foregående års tab på.


Manglende investering

Virksomhedens strategi om at opholde sig i alle de fire store markedssegmenter tilbageblev på grund af den krævede investering. LG Display sigter nu mod at vende tilbage til kvartalsvis rentabilitet i 2020 ved at afslutte produktionen i Sydkorea af LCD-paneler til tv'er og skære ned på lønudgifter.


Kun 1% var OLED-apparater

Men virksomheden står også over for modvind på markedet for store OLED-paneler til tv'er, hvor det kan prale med en andel på 90%. Af de 287,1 millioner fladskærms-tv, der blev sendt sidste år, var kun 3,3 millioner, eller ca. 1%, OLED-apparater, ifølge det britiske forskningsfirma Informa. Da priserne fortsætter med at falde, forventes LCD-tv'er at forblive populære. Det er uklart, om LG Display kan omdanne sin dominans i store OLED-paneler til en profitmotor.


Forsøg på at skaffe kapital

LG Display udstedte konvertible obligationer i august sidste år, men formåede at samle kun 813 milliarder Won. Ved udgangen af ​​2019 var dens soliditet 35%, 20 procentpoint lavere end tre år tidligere.

Direktør Jeong forbliver stadig selvsikker. "Vi vil forbedre vores konkurrenceevne med fokus på OLED'er," sagde han. Tiden viser, om hans ord er velbegrundede eller blot “bravado” i lyset af det kinesiske angreb.

Ikke desto mindre er kampen om det store TVmarked for alvor  sat igang. Her bliver det som altid tabere og vindere.og fordele og ulemper for os brugere og købere.


https://asia.nikkei.com/Business/Business-trends/LG-and-Samsung-in-full-retreat-before-Chinese-flat-panel-onslaught

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:09
Og hvad hedder alle de LCD apparater der kommer fra Kina?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:35
LG findes også om 5år

Og pt er de eneste og bedste på marked

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:36
Kære alle.

Der er ingen tvivl om hvor Bengt har sin kærlighed - Og det står ham frit for at have den - Så hvis i ikke vil læse om hans had-kærlighedsforhold til LG og Samsung, så lad hans tråde være, men lad være med at skriv ned til ham. Vi har alle muligheden for at vælge hvad vi skriver og hvad vi læser.

Jeg ville dog ikke være bekymret for at købe aktier i LG - De har strømlignet deres OLED produktion, og tjener fint penge på det. Og de har stadig en god indtægt på LCD paneler også.

Hav en god weekend

Jens

PS: Jeg har selv 2 x LG OLED 65" - Så jeg har ikke samme præference :-)


Redigeret af hummelmose - 24-April-2020 kl. 19:40
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:42
hov du glemte at oversætte alt det med Samsung. De dropper jo også LCD.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hov du glemte at oversætte alt det med Samsung. De dropper jo også LCD.

Fra næste år af, vil LCD panelerne i Samsungs top modeller, fx QLED, være lavet af TLC. 
Så vil jeg sku nok hellere købe det samme panel i en TLC skærm, til den halve pris!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:03
Kan se at mit første indlæg er blevet bort censureret - totalt til grin sammenlignet med trådstartes indlæg!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:29
Når trådstarter vælger at svare mig i PM, tror jeg tråden er skrevet af en troll.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:51
Mit indlæg er også blevet slettet.
Jeg skrev bare: Keder du dig Bent?
Hvis det skal slettes, så er der godt nok meget på dette forum, der burde modereres 😎
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Læs venligst selv linket, der på nær et par kommentarer er forsøgt oversat

Okay, jeg læste det du linkede til

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

I årevis har LG Display hentet sit overskud på salg af LCD-skærme, mens der har været underskud på OLED TVskærm-salget.



Hvor står det henne i artiklen?



Klaus




Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

I årevis har LG Display hentet sit overskud på salg af LCD-skærme, mens der har været underskud på OLED TVskærm-salget.



Hvor står det henne i artiklen?



Klaus





Det står ingen steder. "Oversættelsen" af artiklen er temmelig "kreativ"...
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 09:29
Tak for kommentarer.

#Jeg er ikke forfatter til artiklen. Jeg har kun oversat den.

#Jeg har altid kun skrevet positivt om LG, men ikke altid om Samsung. Jeg har faktisk truet Samsung med sagsanlæg, ligesom jeg har tilbudt mange min hjælp omkring sådanne. 

#Jeg ejer stadig mit 2015 JS 9005, men har som bekendt forsøgt direkte at købe en brugt Panasonic OLED.

#Jeg er teknisk interesseret, men har en  fuldstændig neutral holdning til TV markedet og skærmene på markedet

#Jeg har leveret links, der fortalte om forskellen på OLED og LCD skærme

#Jeg har også leveret links, der beskrev fejl ved OLED fx Burn In. Disse beskrevne fejl er idag anerkendt af de fleste. 

#Linket med artiklen beskriver konkurrencen på skærmmarkedet. Jeg har ikke fundet det nødvendigt at oversætte, at Samsung standser sin produktion af LCD, idet der har været mange artikler om det ligesom jeg heller ingen interesse har i det. Hele artiklen findes jo i det viste link, så man kan læse forfatterens egen udlægning. 

På samme måde har jeg heller ikke oversat Samsungs kommende produktioner. Derimod har jeg fundet at konkurrencen mellem Kina og Sydkorea på skærmområdet måske kunne være interessant for nogen ligesom min egen overraskelse om LGs økonomi og tab gennem flere år på OLED skærme måske også kunne være en nyhed for nogle. 


Til Munch. Dit spørgsmål er jo besvaret af artiklens forfatter.


Til Claus og Deschain. Jeg skrev citat Læs venligst selv linket, der på nær et par kommentarer er forsøgt oversat citat slut. Det skrevne kommentarer er tidligere diskuteret på recordere.dk og er en af mine nævnte kommentarer. Så søg selv, hvis det har interesse.


Men hvad mener iøvrigt om artiklens indhold, som tråden handler om?


Jeg ønsker alle en god weekend/Bent




Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu