recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan 360 afspille xvid via en ekstern HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan 360 afspille xvid via en ekstern HD

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Teflondon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan 360 afspille xvid via en ekstern HD
    Sendt: 06-Februar-2007 kl. 19:27

Hej

Er der nogen der er klar over om man kan afspille xvid og divx på xbox 360 hvis man tilslutter en ekstern HD? Har stadig den gamle xbox som er chippet og bruger den som mediacenter. Men vil gerne ha 360eren da den jo er lidt blæret!

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 19:37
Det kan den ikke!
Den kan slet ikke afspille xvid. Nu skal der nok være nogen som siger "JO DEN KAN". Men det er kun vha on the fly komprimering på pc, og kvali er bare MAX grimt. Mht. afspilning af xvid mm. er den gamle xbox med chip 360'eren overlegen
Til top
Teflondon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 19:42
Så den kan faktisk kun bruges til afspilning af mp3 og vise billeder! Og selvfølgelig spille spil!
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 19:46
Nej, WMV fungerer sjovt nok glimrende derpå...
Længe leve Microsoft og DRM

Anywho - du skal ikke købe en 360 pga mediacenter funktionen. Køb den pga. den er vildt underholdende. Har lige købe Rainbow Six: Vegas i dag, og den er blot endnu et eksempel på at jeg har købt det helt rigtigt produkt.
Til top
Teflondon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:00
Tja, der er nok ingen vej udenom, MÅ EJE EN XBOX 360!!! Der kommer nok en chip på et tidspunkt!
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:04
Rygterne siger jo at der kommer en xbox 360 v2 engang i år, som støjer mindre, bruger mindre strøm, har større harddisk og har HDMI port.
Samtidig så klommer der IP-TV på den. Dette er bekreæftet at kommer. TDC ses på en præsentation af MS i forbindelse med IP-TV, så vi kan godt regne med det også kommer til DK.
Mit råd til dig er, hvis du ellers kan, at vente til den nye kommer!
Til top
Teflondon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:17

Ja det havde jeg godt nok hørt om. Jeg må jo se om jeg kan vente  Det ville jo være pænt fedt at kunne bruge min HDMI indgang i tv'et Mon ikke at den bliver pænt dyr den, når den altså kommer, der går nok lige lidt tid inden vi får den at se.

 

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Rygterne siger jo at der kommer en xbox 360 v2 engang i år, som støjer mindre, bruger mindre strøm, har større harddisk og har HDMI port. Gamle rygter.
MS har officielt udmeldt der ikke kommer en udgave med HDMI. Større harddisk kommer på et tidspunkt, men indtil videre er det kun bekræftet at der formentlig på et tidspunkt vil komme en større harddisk. Intet om hvornår, eller om den vil følge med nye xboxe eller kun kan købe seperat.

Samtidig så klommer der IP-TV på den. Dette er bekreæftet at kommer. TDC ses på en præsentation af MS i forbindelse med IP-TV, så vi kan godt regne med det også kommer til DK.Mit råd til dig er, hvis du ellers kan, at vente til den nye kommer!
IP-TV er bekræftet, men intet om hvornår eller om alle xbox 360'ere vil være i stand til dette, eller man kan invistere i eksternt hardware eller måske endda en ny xbox. De har fx udtalt de ikke vil lave en version med indbygget HD-DVD drev selvom det er muligt.

På nuværende tidspunkt skulle den eneste (minimale) grund til at vente være at håbe man får det nye drev fra BenQ som skulle støje mindre end de andre drev på markedet.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:22
Har du et link til der hvor det er bekræftet at en version med HDMI kommer?
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Har du et link til der hvor det er bekræftet at en version med HDMI kommer?

Du mener vel et link til at der ikke kommer en ny version?

Jeg kan ikke finde den officielle udmeldning, da jeg ikke aner hvor jeg skal finde pressemelddelser. Det har været omtalt på mange sider at der ikke kommer en HDMI udgave.

F.eks er her en artikel af nyere dato:

"The talk is that Microsoft would bring this new system in at the current Premium pack price and the Premium pack would replace the Core pack. But Microsoft denied that this was being prepared for release."
29. januar. http://games.kikizo.com/news/200701/138.asp

MS har flere gange sagt der måske vil komme HDMI, men kun hvis det vil være det eneste rigtige (læs: nødvendige). Tilsvarende har de sagt om Blu-ray.
Jeg tror selv der kommer en HDMI-version på et tidspunkt i fremtiden, men det er ikke noget der vil komme foreløbigt. De sælger stadig mange, mange boxe og har flere gange udtalt at de ikke vil sætte prisen ned selvom PS3 snart kommer på markedet i EU. Hvorfor fixe noget som ikke er i stykker/sælger som det skal?

I gæt er at billederne, og filmklippet, af "zephyr" som udgaven bliver kaldt, enten er et hjemmefixet hoax eller en udviklerversion. Der er f.eks. også lavet en udviklierudgave som er næsten lydløs, hvilket man ikke ligefram kan sige om den nuværende maskine.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 21:17
Fair nok, jeg havde overset det "ikke" som der stod i din post.
Meeen, mon ikke den kommer når de er nået så langt som at have lavet en udvikler version med HDMI...
Personligt tror jeg ikke på at den ikke kommer...
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 15:20

er der i øvrigt, nogen som har succes med xbox 360 som media center??

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu