recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan BD30 sende DVD 576i ud på HDMI?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan BD30 sende DVD 576i ud på HDMI?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan BD30 sende DVD 576i ud på HDMI?
    Sendt: 16-April-2008 kl. 15:14

Ja, emnet siger alt. Med den dårlige billedbehandling, der sidder i BD30 kan man vel ikke forvente bedre i BD50, og det er derfor vigtigt for mig at kunne spytte det rå signal ud. Selv en 3 år gammel Faroudja FLI-2310 kan når den er opsat korrekt lave en anstændig deinterlacing på filmmateriale fra DVD - utroligt at Panasonic ikke bare sætter sådan en i.

EDIT: Glemte lige at skrive BD30 i titlen

Redigeret af AndyK - 16-April-2008 kl. 15:50
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 15:52

Ja, jeg må desværre tilslutte mig dit budskab.

Se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39526& PN=1&TPN=500

Jeg har tidligere haft andre produkter/systemer i huset til afprøvning bl.a. Philips HTS8100 som godt nok smuttede ud igen grundet andre forhold. Men det signal den sendte til mit Pana TV var formidabelt, - jeg troede at jeg havde fået nyt TV ... knivskarpt, selvom der også sidder en Faroudja FLI-2310 i min nuværende afspiller. Jeg havde nogle forventninger til, at BD-30 mindst var på samme niveau.

Dagens firmware opdatering har ikke forbedret billedkvaliteten (DVD) yderligere.

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

Ja, jeg må desværre tilslutte mig dit budskab.

Se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39526& PN=1&TPN=500

Jeg har tidligere haft andre produkter/systemer i huset til afprøvning bl.a. Philips HTS8100 som godt nok smuttede ud igen grundet andre forhold. Men det signal den sendte til mit Pana TV var formidabelt, - jeg troede at jeg havde fået nyt TV ... knivskarpt, selvom der også sidder en Faroudja FLI-2310 i min nuværende afspiller. Jeg havde nogle forventninger til, at BD-30 mindst var på samme niveau.

Dagens firmware opdatering har ikke forbedret billedkvaliteten (DVD) yderligere.

Hvis jeg ellers kan finde en maskine, der kan outputte 576i over HDMI (har set på avforums.com at Sony skulle være flinke og tillade interlaced output gennem HDMI) vil jeg lade den Denon AVR-2308 receiver jeg har tænkt mig at købe håndtere deinterlacingen og så enten bruge den indbyggede i receiveren eller lade Panasonic TVet klare det, selvom scalerne i Panasonic TV øjensynligt heller ikke er de bedste.

Redigeret af AndyK - 16-April-2008 kl. 16:26
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 16:40
Ved at Sony BDP-S1E har en direkt instilling, som så sender det signal der
ligge på diske direkt ud af HDMI udgangen, det ville sige at hvis der ligge
1080/24p på BD diske og 576i på DVD, komme det uændre ud.

Ved så ikke om Sony BDP-S300 og S500 (eller PS3), har arvet denne
fuktion, det ville værre smart hvis de har.

Redigeret af Startrek - 16-April-2008 kl. 16:41
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:33

selvom der også sidder en Faroudja FLI-2310 i min nuværende afspiller. Jeg havde nogle forventninger til, at BD-30 mindst var på samme niveau.

Hvilken BD afspiller sammenligner du med? BD-30 bruger samme video chip som Denon, så det burde være i orden.

Hvorfor tror du at BD-30 skulle være bedre end en Denon/Faroudja til SD-DVD?

Kuro
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:38

Jeg fatter ikke en dyt af hvad I skriver - dårlig billedbehandling? Hvad i alverden bygger I det på?

Afspilleren er i øvrigt lige kåret som den absolut pt bedste i England - just for the record

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg fatter ikke en dyt af hvad I skriver - dårlig billedbehandling? Hvad i alverden bygger I det på?

Afspilleren er i øvrigt lige kåret som den absolut pt bedste i England - just for the record

Jeg skulle måske nok have skrevet: "Dårlig billedbehandling ved DVD-afspilning". Det er da for dårligt at Toshibas HD-DVD afspillere  har kunnet deinterlace en DVD korrekt i lang tid mens man tvinges til dårlig DVD afspilning hvis man vælger bluray (og ikke gider at have 2 afspillere).

At jeg så lige har læst at Panasonic ikke engang gør det muligt at outputte 576i så man kan lade en ekstern videoprocessor klare arbejdet - det er da bare for ringe!

At BD30 er fremragende til afspilning af bluray film, det er jeg slet ikke i tvivl om. Men... de kommende Sony-afspillere bliver sikkert lige så gode samtidig med at de forhåbentligt ligesom de tidligere sony-modeller kan spytte 576i ud.

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

selvom der også sidder en Faroudja FLI-2310 i min nuværende afspiller. Jeg havde nogle forventninger til, at BD-30 mindst var på samme niveau.

Hvilken BD afspiller sammenligner du med? BD-30 bruger samme video chip som Denon, så det burde være i orden.

Hvorfor tror du at BD-30 skulle være bedre end en Denon/Faroudja til SD-DVD?

Hvis BD30 bruger samme Faroudja chip som de mindre Denon modeller må Panasonic GODT NOK have konfigureret den ringe! Alle de reviews jeg har læst af BD30'eren har nævnt at den kun under ideelle forhold kan detektere en 3:2 kadence og slet ikke kan håndtere 2:2. Det kan Denons afspillere, der benytter en Faroudja chip, godt så vidt jeg ved.

Redigeret af AndyK - 23-April-2008 kl. 09:23
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 17:05
Jeg mener absolut ikke, at BD30 bruger samme chip som Denon 1920/1930/1940 og Panasonic S99/100.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg mener absolut ikke, at BD30 bruger samme chip som Denon 1920/1930/1940 og Panasonic S99/100.

Det gør de heller ikke... De bruger en egen udvikling, i samarbejde med nogle gutter fra Hollywood (så vidt jeg husker)!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 17:11
Det ville også være meget underligt, for så vidt jeg kan se, efter at have sammenlignet med en Denon 1920, så er Panasonic sluppet rigtig godt fra programmeringen af Faroudja-chippen i S97 dvd-afspilleren.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 17:39
Deres egen udvikling hedder UniPhier:

"BD30 er udrustet med vores avancerede UniPhier(r) teknik, der behandler både video og audio efter særdeles høje standarder, som PHL (Panasonic Hollywood Laboratories) har formuleret i samarbejde med ledende eksperter i filmindustrien.

UniPhier(r) består af to processorer med forskellige arbejdsområder. PHL Reference Chroma processoren opsampler farveinformationen i videosignalet og gengiver billedet med al den klarhed og dybde, som Blu-ray Disc formatet tilbyder. Den anerkendte P4HD processor behandler mere end 15 milliarder pixel i sekundet og optimerer hver enkelt pixel, så billedet bliver knivskarpt med naturlige bevægelser. "
Citat: panasonic.dk

Men det er sgu lidt mærkeligt at de ikkke imlementerer Faroudja-chippen i deres BD også, når nu de gør det så godt i deres DVD-afspillere. Men så bliver de jo nok noget dyrere, tilgengæld kunne man få en fed allround afspiller!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu