|
Kan Beovision 7-32 bruges til noget? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2020 kl. 22:12 |
Hej
En kollegas far har et Beovision 7-32 til at stå opmagasineret, men vil gerne bruge det, hvis det kan lade sig gøre. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen digital indgang på modellen, men kun scart. Så hvis han skal se tv, skal han vel have en boks, eller? Tv'et er vist fra 2004. Modellen er med soundbar og motorgulvstand. Ville det være noget værd på dba? Jeg kan se de er til salg fra ca. kr. 500 og opefter.
|
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja for at kunne bruge der, så skal der tilsluttes en extern modtager som passer til den signaltype der ønskes modtaget.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jensoest ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 214 |
For år tilbage købte jeg en HDFury3 til mine forældres BeoVision 7-32, så de kunne anvende en Chromecast. Jeg kan nok ikke se, hvordan det skulle kunne være pengene værd i dag. Er der i øvrigt ikke en DVI-indgang?
|
|
![]() |
|
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
Tak for svar. Jeg har modtaget dette billede af bagsiden af tv'et. Hvad er det for et stik under scartstikkene? ![]() |
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
Her er endnu et fra den anden side. Der er et dvi-stik (to, faktisk. Jeg ved dog ikke hvad det der sidder i er til ...) ![]() |
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
jensoest ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 214 |
Pilen peger på VGA. Det hvide stik sidder i DVI.
Se side 33 i manualen: Der er tale om en Biovision 7-32 mk3.
Redigeret af jensoest - 23-December-2020 kl. 10:35 |
|
![]() |
|
I øvrigt lidt mistænksomt, at serienummeret er udstreget.
|
|
![]() |
|
|
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
... Og mange tak for at linke til manualen. Jeg kan ikke se hvor det dvi-stik kommer fra.
|
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
Ja, det ser underligt nok ud til, at ledningen kommer inde fra selve tv'et.
|
|
![]() |
|
Jeg har en idé om at bruge dvi-indgangen til en dvb-c-boks (for at udnytte at tv'et er HD-ready). Scart er jo ikke HD. Hvis jeg bruger et HDMI-til-DVI-kabel følger lyden vel ikke med? Eller hvordan kunne man orden det?
|
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
S.K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2015 Status: Offline Point: 65 |
Hej.
Tvét har allerede indbygget en DVB-C tuner. Det er den der er koblet i dvi stikket. (Den sidder inde i apparatet.)
Redigeret af S.K - 23-December-2020 kl. 12:46 |
|
Mvh. Søren
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |