|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() Sendt: 19-November-2005 kl. 11:32 |
Hej! Jeg overvejer at købe et B&O ME 6000 fra 1993. Hvad gør jeg, hvis jeg vil se en film fra Tv2 Film som sendes i 16:9-format? Kan jeg presse billedet sammen, så folk ikke er aflange i hovederne?
Hurtigt svar, tak... |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Tychsen. Du ser bare filmen som den sendes! Den sendes nemlig IKKE i anamorf 16:9, men i ganske alm. letterbox - altså med sorte blokke foroven og -neden, så den ikke forvrænges geometrisk på et 4:3 TV. Sådan skulle det ikke have været oprindeligt, men det blev det - det kan du læse om andetsteds i dette forum. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Og selv om det skal gå hurtigt, skal du ikke snydes for et link: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6013&P N=1&TPN=4 og følgende side er dem, jeg tænkte på.
Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
Hvad så med de kanaler der sender i anamorf 16:9?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er der ikke noget at gøre ved på et 4:3 TV (uden tilpasningsknap) medmindre man modtager digitalt og indstiller sin box til at man har et 4:3 TV. Og ingen har svaret mig på, om jeg med mit widescreen-brilleforslag skal henvende mig til Patentkontoret! Indrømmet: Jeg skrev heller ikke, at det skulle gå hurtigt. Kanalerne, der sender i anamorf 16:9, er dog indtil videre få og udenlandske. PS: Skulle du ikke hellere købe dig et 16:9 TV? Svaret på din overskrift er nemlig uden omsvøb et nej. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Det har jeg... men jeg vil gerne have et pænt TV, i stedet for et sølvfarvet rumskib. Det slog mig bare, at det kun er på MX8000 man har mulighed for at tilpasse. Og i fremtiden bliver det hele vel 16:9, og så kan det jo være ligemeget... |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen, Ingen tvivl om, at Beovision er pæne og efter min mening også ret tidløst designet. Jeg nærer heller ingen tvivl om, at bredformatfilm af høj kvalitet ofte er pæne og også ret tidløst "designet". 16:9 er og bliver svært at komme udenom, det har du helt ret i. Så det drejer sig vel om, at TV'et stadig er et møbel og at du - hvis både møblet og filmoplevelsen skal være i orden - må spare sammen til et 16:9 Beovision, Loewe eller andet, der hæver sig over den sølvfarvede plast? Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Tænkte på, om sådan et ME6000 kan modtage RGB i sit SCART nr. 2-stik? Eller SCART 1 for den sags skyld - bare een af dem.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det antager jeg. Kan ikke finde det på nettet. Spørg evt. sælger. |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Jeg har tidligere arbejdet på B&O, men jeg kan ikke huske hvilke scart der har RGB på ME6000. ME serien er en "skrabet" udgave af MX serien, med noget helt andet "indmad" end MX, men med samme udseende. Dog har ME en matsort plastic bagbekldæning, hvor MX har en højglans lakering. Jeg er rimelig sikker på den kan fra scart 1, men jeg kan ikke huske om den kan fra scart 2. Prøv at kontakte B&O's kundeservice med denne "onlline cutomer support form" : http://www.bang-olufsen.com/web2/customer_service/contact.as p?section=customerservice&sub=cu Eller ring til B&O kundeservice på tlf: 96 84 45 25 i normal åbningstid. Der er også et online forum på samme hjemmsie, hvor man kan stille sprøgsmål. Desuden er der et brugtmarked for B&O udstyr, hvor private kan sælge B&O udstyr. Måske kan u finde et billigt brugt B&O TV der. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
B&O har jo lige stoppet produktionen af CRT fjernsyn (pånær MX4200 og Beovison 1). Det betyder at de har sænket prioserne med 40% for at få tømt lagerne. Et MX8000 blev således solgt til kr. 10.000 - det samme gjorde et Beovison 3 - 28" (16:9). Et 32" kostede vist 17.000,- det samme som et Avant 28" med indbygget video Så tænk lige over disse priser når du kikker på brugte B&O, for det kan være at du kan være heldig at finde et nyt B&O til billige penge. Hellere det end at købe et TV der er 12 år gammelt. |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Fra LX 2800-2 som var forgængeren. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |