recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan boxer ca-modul være defekt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kan boxer ca-modul være defekt.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kan boxer ca-modul være defekt.
    Sendt: 21-Maj-2011 kl. 18:34
Hej er der nogen der har haft problemer med ca-modul til boxer eller kort?

Jeg har problemer med alle krypteret kanaler fra boxer har panasonic tv som kommer rigtig mange gange og siger krypteret kanal i et sekund og så kommer der billed igen og alt kører som det skal. 

jeg har skiftet ledning og stik på ledning til antenne og der er fuld signal på, og den går ikke ned når billed forsvinder.

ved ikke om man kan ringe til boxer og bede om nyt mondul eller kort. kan måske også være tv selvfølgelig.
Til top
molassen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 22:35
Det er en ting du nok må leve med. Jeg oplever det samme på alle vores Samsung fjernsyn.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 09:46
Sker det kun når du skifter kanal, eller sker det også mens du ser en udsendelse. Jeg tror, det er normalt at det sker, når man skifter kanal, det gør mit også. Sker det under en udsendelse, så ville jeg ringe til Boxer eller forhandleren.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 09:59
Modulet kan være defekt, har prøvet det.
 
Prøv et nyt, og se om det så ikke virker.
Get HIFI or die trying c",
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 17:58
nej det sker hele tiden mens man ser noget.  Nogen gange 3-4 gange på en time. andre gange flere gange i min. Det er meget forskelligt. har prøvet og få vist signalstyrke på tv mens jeg så noget. Og den dykker ikke når fjernsynet skriver krypteret kanal. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:03
 
 
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

har prøvet og få vist signalstyrke på tv mens jeg så noget. Og den dykker ikke når fjernsynet skriver krypteret kanal. 
 
 Det skal det heller ikke. Det har intet med signalstyrke og kvalitet at gøre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:15
Er der elinstallationer der bruges, når du har udfald? De værste støjkilder her, er når spolen/transformator til lysstofrør både tændes og slukkes. Selv når gasfyret starter, giver det i et splitsekund udfald. Til tider kun et klip i lyden, men andre gange et ryk i billedet. Disse støjgener, vil efter min bedste overbevisning, også få din kortlæser til at smide signalet. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

har prøvet og få vist signalstyrke på tv mens jeg så noget. Og den dykker ikke når fjernsynet skriver krypteret kanal. 
 
 Det skal det heller ikke. Det har intet med signalstyrke og kvalitet at gøre.

Det var også bare for at se om det måske var signalet der gjorde det. Men jeg har aldrig nogen pixleringsfejl eller noget. kun at den skrive krypteret kanal i et sekund og så virker det igen. 

Men må ringe til boxer en gang.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 22:10
Hjalp en ven med at købe et Sony EX501 tv med Boxer CA-modul i Bilka. Den skrev at modulet var isat men at kanalerne var krypterede.
 
Testede kortet i min egen boks og der virkede kanalerne fint så ringede til Boxer support som henviste til ombytning i Bilka.
 
Da vi kom derud satte de det i et andet Sony tv hvor det virkede fint, så bad jeg dem sætte det i en EX500 som de heldigvis havde stående og der virkede det ikke - heldigvis for os.
 
Der er åbenbart nogen moduler der ikke virker i alle tv.
 
Fik det ombyttet udfen problemer - heldigvis har Bilka en god returpolitik!
Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Solkongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 17:05
Jeg har samme problem med mit pana x20. Jeg har en boxer harddisk recorder, der er ingen problemer, når jeg bruger kortet der i. Mit gæt er cam eller tv. Har dog ikke kvittering på cam længere, så kan ikke prøve at få det byttet. Måske jeg skulle købe et nyt, kan jo så returnere det, hvis der stadig er fejl - for så må det være tv'et eller boxer..
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Jeg har samme problem med mit pana x20. Jeg har en boxer harddisk recorder, der er ingen problemer, når jeg bruger kortet der i. Mit gæt er cam eller tv. Har dog ikke kvittering på cam længere, så kan ikke prøve at få det byttet. Måske jeg skulle købe et nyt, kan jo så returnere det, hvis der stadig er fejl - for så må det være tv'et eller boxer..

Mit er også et X20, håber da virkelig ikke det er tv'et. Har siddet og kigget lidt på firmware opdateringer, og kan se der er en. men der står bare den retter sd-card fejl.. Men kan ikke se om der har været nogle tidligere updates, som måske har kunne rette noget. 

Og jeg har lige kørt hele dagen med ca-modul i et andet tv med samme antenne stik, og der kommer ikke et eneste udfald eller noget. 


Redigeret af sickchild - 29-Maj-2011 kl. 18:56
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:10
Hvad med at tage kort og ca-modul med ud til en forhandler og afprøve det der? Så kunne I jo se om de havde et andet modul der virkede på jeres model?
 
Men det er måske svært at finde jeres model i en butik?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu