|
Kan bærbar gå i stykker pga airport scannere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:31 |
Hej,
Jeg er lige kommet hjem fra ferie med fly - har brugt min bærbar på ferien uden problemer og helt op til hjemrejsen. Jeg lukkede den helt ned (ikke dvale eller lign.) da jeg skulle afsted. Da jeg kom igennem Amsterdam security - hvor bærbaren skal op igennem x-rayen i en separat bakke - fik jeg et gevalttig stød da jeg tog bærbaren ned i min taske igen. Det tænkte jeg ikke yderligere over, da der sikkert er meget statisk "støj" ved disse apparater osv. Mit problem er nu da jeg åbner bærbaren herhjemme i danmark flimrer skærmen (lidt ala som man har en mobiltelefon kørende ved siden af den) - og så stopper/fryser den ved boot af windows 7. Kan sådanne forekomster virkelig skade en bærbar i en sådan grad ? (har prøvet at holde den slukket et stykke tid uden batteri) - Og hvordan er jeg egentlig stillet ? Har en rejseforsikring og indboforsikring - vil disse normalt dække en skade som denne - jeg kan jo ikke bevise at det er en af de to lufthavne, hvor jeg havde den igennem x-rayen - fik bare stød i Amsterdam på den. Tak, hvis der er en der kender lidt til en af ovenstående punkter. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft PC gennem sådanne mange gange og der er aldrig sket nogt, har dog altid været slukket, som den altid bliver når den ikke bruges. Ligeledes andre ting som kamera, videokamera, telefon (som har været tændt) med videre, og der har aldrig været problemer, ej heller hukommelseskort. Der skulle ikke være noget i sådan en Scanner der kan skade udstyr, ikke normalt i hvertfald.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Hvad med at skrive til amsterdam lufthavn og fortælle om din oplevelse med et stød efter din bærbare var kommet en tur gennem deres xray, at bærbar'en ikke længere virker og hør om det er noget de har oplevet før? De kan selvfølgelig bare svare at det kender de ikke noget til, men det kan også være at det er et fænomen de indimellem oplever og måske har de ligefrem en forsikring der tager sig af den slags?
Kontakt også din forsikring og fortæl det du oplevede, de kan så tage stilling til om det er et forsikringsspørgsmål og om det bør dækkes af din rejseforsikring eller din indbosforsikring eller en helt tredie forsikring. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Det stød, du fik, kan godt have ødelagt noget i computeren. Edit: det behøver ikke være scanneren, men er næsten sikkert statisk elektricitet. Redigeret af Brixen - 04-Januar-2012 kl. 22:22 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jeg tror bestemt ikke, at en scanning kan have påvirket din PC. Jeg har via mit job som luftfartsinspektør haft min PC gennem en scanning et utal af gange (vi tællere i hundrede af gange), og der er aldrig sket noget som helst
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1048 |
Jeg ved ikke om det er selve scanningen eller noget andet der har fået skærmen til at flimre og harddisken til at opføre sig mærkeligt. Jeg har altid - også i dette tilfælde - passet på den i håndbagagen.
Men jeg vil alligevel dele en god nyhed - mit forsikringselskab DÆKKER for skaden (med en %-del af nyanskaffelsesprisen), hvilket jeg er utrolig glad for. Nu skriver folk firmanavne ofte - mange gange i negative sammenhæng, så vil jeg også nævne et firmanavn her- i en positiv sammenhæng: Codan Forsikring. - håber det er OK iflg reglerne på recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |