|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
blackbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() Sendt: 26-December-2007 kl. 22:35 |
hej alle har just installeret en windows home server på mit network, med 4 x 500GB harddiske i. ideen er så at alle mine dvd film bliver lagt ned på denne server, som dvd-rip altså fuld dvd med video_ts mapper og audio_ts mapper med vob filerne i. dette virker super fint, og når jeg ser dem fra min vista mce, så kan jeg vælge lydspor og undertekster und alles, så det er perfekt. men jeg leder efter en extender til både børneværelset og soveværelset, der primært skal kunne streame disse rippede dvd film, samt lidt mp3 musik, og de optagelser som er optaget på mediecentret. når jeg læser om den linksys dma2200, så synes jeg umiddelbart at der står at den kan streame dvd film over netværket, men når jeg læser diverse forums på www.thegreenbutton.com så bliver jeg i tvivl. hvad siger i , tror i den kan streame dvd film over netværket. herunder: specifkationer taget fra nettet " Linksys DMA 2200 Media Center Extender Features
Specification
på forhånd tak,
med venlig hilsen Carsten larsen |
|
![]() |
|
Thor999 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Hej Jeg kan ikke streame min VOB-filer fra min server. Jeg har Vista Ultimate Business. Hvordan gør du?
|
|
Hilsner
Thor999 |
|
![]() |
|
blackbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
hvad mener du, den enhed der skal vise filerne, skal da bare have adgang til WHS serveren?
|
|
![]() |
|
gulkings ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
De specs. du henviser til her - er de taget fra Linksys' HP? Umiddelbart står der DVD .ISO - Jeg husker min Xbox m. Evolution kunne streame DVD iso'er direkte, men denne? Der står jo også VOB, men det lader ikke til at det er muligt. Jeg vil også meget gerne have be/afkræftet om DMA2200 kan streame vob filer...! |
|
![]() |
|
![]() |
hej gulkings jeg købte en hjem, og testede det, og det kan den IKKE, iøvrigt så laggede den totalt, så jeg droppede den, og byggede en shuttle pc til sønnen, og soveværelset. mvh C |
|
![]() |
|
gulkings ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Fino, så er det jo afklaret. Vil det sige, at den eneste anden mulighed for at kunne lave dette nummer er en PC? |
|
![]() |
|
![]() |
ja, eller en istarhd eller en popcorn, men så mister du extender funktionen, jeg har klaret det ved at lade mit mediecenter, gemme alle optagelser på min Windows Home Server og så lade alle de andre mediecentre /SHUTTLER trække derfra, det virker perfekt, og så kan sønnen jo også bruge computeren til at spille bamse spil på, han er kun 3 endnu, så det er ikke de vildeste ting han spiller endnu. mvh Carsten |
|
![]() |
|
![]() |
apropos, den Home Server - nogen store problemer med den? Jeg har været beta tester på Home Server, så har en del erfaring med den... btw, har åbnet en anden tråd omkring et apparat til mine behov - måske nogen derude har nogle andre ideér /Jørgen |
|
![]() |
|
![]() |
nope, home server har kørt perfekt fra dag 1 og i næsten 100dage nu, det er den perfekte storage løsning, og så er dens backup funktion helt uvurderlig , det virker bare.
|
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
hej blackbox hvordan får jeg mit mediecenter til og gemme alle optagelser på min Server. og hvordan får jeg mine dvder ind på min Server så jeg kan se dem i vista mce ? |
|
![]() |
|
![]() |
hej kim jeg har bare lavet et script der kopierer alt fra recorded tv over til et mapped drev på serveren
og med hensyn til at lægge dvd´erne ind på serveren, så har jeg bare kopiereret dvd´en direkte fra dvd´en over til en mappe på serveren, husk hvis du vil have den til at vise covers i vista mce, så skal de ligge som folder.jpg i samme mappe som TS_Video & Audio Filerne. husk at lave dvd gallery hacket i vista mce, så du får alle dine film frem med covers mm.. link til det er her http://support.microsoft.com/kb/930526 mvh Carsten |
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
hvad er script der kopierer alt fra recorded tv over til et mapped drev på serveren
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |