recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan denne kontor-PC bruges/tilpasses til HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan denne kontor-PC bruges/tilpasses til HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan denne kontor-PC bruges/tilpasses til HTPC?
    Sendt: 01-November-2011 kl. 10:41
Efter at jeg er gået lidt død i at opbygge en helt ny HTPC fra bunden, har jeg tænkt over, om min stationære PC på kontoret kan benyttes til formålet. PC'en bliver sjældent benyttet, idet det er én jeg har fået af min arbejdsgiver til hjemmearbejdsdage, og dem har jeg meget få af.

PC'en er en Lenovo Thinkcentre M58P:
  • bundkort chipset: Intel Q45
  • Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
  • RAM: 4 GB samsung DDR3-SDRAM (1067 MHz)
  • Harddisk: 500 GB Seagate, 7200 rpm, 16 MB
  • Grafikkort: NVIDIA GeForce 9500 GT, 512 MB (1 x DVI + 1 x Displayport out)
  • LAN: Intel(R) 82567LM-3 Gigabit Network Connection (kører pt. 1 Gbps)

Jeg vil gerne kunne optage TV (stofa), så tænkte om man kan sætte en USB dvb-c tuner til, evt. denne. Jeg skal kun have 1 TV tilsluttet, så USB-tuneren skal bruges til at optage TV, mens jeg også havde planlagt at forbinde mit TV på helt almindelig vis (kabelTV-stikdåse -> TV), og se almindelig TV på denne måde. Min tanke er, at det da må være strømbesparende, idet HTPC'en så kun skal ud af dvale/standby når jeg skal optage TV eller bruge HTPC'en til f.eks. musikafspilning. Er dette setup teknisk umuligt, eller synes I måske at det er besværligt?

Hvis ovenstående er helt håbløst, kan jeg alternativt investere i en internt dvb-c tuner med dobbelt tuner, f.eks. denne, og så både se og optage TV via HTPC.

HTPC'en havde jeg planlagt skulle kobles til fjernsyn med et Displayport/HDMI kabel - der er ca. 4 meter.

Som fjernbetjening havde jeg tænkt på Logitech Harmony 900. Som jeg har forstået det, så slipper jeg for IR recievere i stuen (HTPC skal stå på kontoret), idet der anvendes radiobølger i stedet for IR - er det ikke korrekt forstået?

Håber på nogle gode inspark til ovenstående, idet jeg er meget grøn på området :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 11:13
Din PC kan sagtens bruges til formålet, enten med en enkelt eller flere USB tunere som f.eks den foreslåede. Som software vil jeg anbefale DVBViewer. 
M.h.t fjernbetjening kender jeg ikke nok til Harmony 900 til at vide om den kan klare opgaven alene, men jeg tvivler. Det skal jo helst være en som kan mappes til tastatur genveje. Jeg bruger selv en Imon Inside som er fortrinlig. Dens kommandoer kan så eventuelt læres over på Harmonyen. Jeg har selv lært de vigtigste kommandoer fra min Imon over på en Harmony 300. 

Flemming

Redigeret af fltk - 01-November-2011 kl. 11:17
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu