recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan denne modulator bruges i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan denne modulator bruges i Danmark

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan denne modulator bruges i Danmark
    Sendt: 22-Juli-2004 kl. 11:37

Jeg er faldet over denne utrolig billige RF-modulator hos Amazon i England http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005T3FO/ref =pd_sbs_e_1/104-6483551-0237566?v=glance&s=electronics

Kan den bruges i Danmark. Jeg ved de anvender et andet lydsystem derovre idet jeg købte en sattelitmodtager i England for 7 år siden. Den måtte modificeres på RF-udgangen for at give lyd på mit TV nr. 2. Er der sket noget på det område i de forløbne 7 år, så jeg måske kan vove at bestille modulatoren.

Flemming

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2004 kl. 12:29

Hej Flemming.

Jeg har været inde på linket. Prisen på modulatoren er i US Dollar. og hvis den kommer derfra så er det nok NTSC standard, og så kan den ikke bruges i Europa. Der har andetsteds i forummet været omtalt en modulator som kan bruges, jeg kan bare ikke huske hvor omtalen har været. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2004 kl. 12:52

Hej igen Flemming.

Jeg fandt før omtalte Modulator her er den.

 

< =print() = value=Print>

< = =text/>

Security
 
VAM-3  
OrderNo.19.6960
 

Video TV modulator,
for inserting into the antenna line.
Suitable for the connection of video cameras, pay TV decoders, or wireless video receivers
Sound standard switchable 5.5/6MHz
Test pattern generator
Video/audio inputs via RCA jacks
Technical datasheet
Transmission range 526-685MHz 
Video signal 1Vpp/75 Ohm 
Audio signal 500mV/Ri > 10K Ohm 
Channel range 28-47 
Power supply 8-15VGleichstrom/~, 130mA 
Admiss. ambient temp. 0-40 °C 
Dimensions 122x68x52mm 
Weight 198g 




  


close  
< =1.1> < =1.2> < =1.3> < =1.2>
Vejl. udsalgspris (inkl. moms) :

369,00
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2004 kl. 12:54

Hej radiomanden.

Du har desværre ret. Jeg er af uforklarlige årsager kommet til at switche fra Amazons engelske site til den amerikanske.

Flemming

 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2004 kl. 14:02

For de meget teknisk interesserede er her link til side med landenes forskellige systemer:

http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/WorldTV/broadcast.html

Der kan dog være fejl heri, f.eks er Danmark kun opgivet som Code B, det burde være B/G, da der udsendes i både VHF og UHF båndene.

Mht. modulator er det lyden der giver problem, da USA anvender 4,5MHz, DK 5,5MHz, og UK 6,0MHz afstand mellem billed og lyd bærebølge.

Den modulator Radiomanden henviser til har netop omskifter mellem 5,5 og 6,0MHz lyd standard.

Mvh JørgenT

Til top
Deifobos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 14:04

Hej,

Modulatorer kan ogsdå købes hos Tektronik:

http://www.tektronik.dk/catalog/index.php?cPath=148

Mvh,

Deifobos

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 17:35
hmm hvad er det lige sådan en fætter kan bruges til?
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 08:28

Den bruges til at sende dit DVD/HDD signal videre til andre fjernsyn i hustanden.

DVD og HHD-recordere har ofte ikke indbygget modulator som f.eks. videomaskiner har. Derfor kan du kun få signalet ud af f.eks. scart og altså ikke ud af antennestikket. Og da det jo ofte er antennesignalet, der er ført videre fra fjernsyn til fjernsyn så skal du have dit DVD/HDD signale "lagt ind" i antennesignalet. Og det er det modulatoren gør.

Jeg har i øvrigt selv den ovenfor viste Monacor modulator, og den virker bare perfekt.



Redigeret af HenrikH - 21-Marts-2007 kl. 08:29
mvh

Henrik
Til top
grimpus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Den bruges til at sende dit DVD/HDD signal videre til andre fjernsyn i hustanden.

DVD og HHD-recordere har ofte ikke indbygget modulator som f.eks. videomaskiner har. Derfor kan du kun få signalet ud af f.eks. scart og altså ikke ud af antennestikket. Og da det jo ofte er antennesignalet, der er ført videre fra fjernsyn til fjernsyn så skal du have dit DVD/HDD signale "lagt ind" i antennesignalet. Og det er det modulatoren gør.

Jeg har i øvrigt selv den ovenfor viste Monacor modulator, og den virker bare perfekt.

 

2 spørgsmål i den forbindelse :

Har Canal digital HD modtager uden RF udgang - vil sætte denne RF modulator på og sende signal videre . Idag går det til gammel Force modtager som får alle RF signaler og sørger for alle kanaler kan ses i resten huset .. Findes der en box som kan udføre Forcens arbejde - lidt stort skrummel at have tændt altid når man sjældent ser Astra (undtagen når vejret gør at de nye går dårligere igennem end gode gamla Astra ;)(( .

Kan finde Monacor til 419 på deres hjemmsideshop- de er lukket så de kan ikke svare , måske ved du det : Er det incl. strømkilde ?

Tak .

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 14:50

Det er ekskl. strømforsyning.

Jeg har i øvrigt min til salg. Det er pt. lånt ud men jeg forventer at få den igen mandag.

Pris inkl. strømforsyning kr. 250 + forsendelse.

mvh

Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu