recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan denne Sony DH700 anbefales?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan denne Sony DH700 anbefales?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan denne Sony DH700 anbefales?
    Sendt: 04-Juni-2009 kl. 18:47
Jeg har kigget lidt efter en afløser til min gamle Philips receiver og har læst lidt om denne nye Sony

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&pr oductId=8198552921665788590

Den skal bruges sammen med mit kommende TV (Philips eller Panasonic) og en PS3.

Den koster omkring 2500 hvilket er max jeg vil give, da jeg ikke er den helt store HIFI nørd, men vil dog gerne have mulighed for at køre al lyd gennem anlægget, hvis jeg fx skal se Bluray eller spille på PS3'en.

Er der nogen der kender den Sony?
Vil den kunne tænde selv når jeg starter PS3'en op, de har begge HDMI 1.3

Jeg har ikke haft nogle ting med HDMI 1.3 i endnu, så er lidt i tvivl om HVOR godt det får ting til at arbejde sammen og hvad man kan med det.
Jeg ville gerne have at anlægget tænder når PS3 starter, men at ALT slukker når tv'et slukker, er det ting man indstiller eller tænder og slukker alt bare så snart man har HDMI koblet til?

Jeg gider fx. ikke at anlægget tænder hver gang jeg bare ser tv, men det hele må gerne slukke når tv'et bliver slukket.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 18:51
PS3 understøtter ikke nogen former for HDMI-CEC (det som får hdmi apparater til at tænde og slukke samtidig).

Eneste mulighed for at opnå det du vil, er en universalfjernbetjening, og så en af de løsninger som giver PS3 mulighed for at modtage et infrarødt signal - Der var en nævnt under nyhederne på forsiden for nylig, og Logitech er også på vej med noget tilsvarende.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 18:58
Ok, troede der var CEC i når bare der var HDMI 1.3  Så lærte man lidt igen.

Vil helst undgå universal fjernbetjeninger, men hvis man så alligevel sætter det hele sammen, kan man så indstille så anlæg ikke nødvendigvis tænder, når man tænder tv'et?

Og hvad med receiveren, ser den fornuftig ud til prisen eller bør jeg hellere kigge på noget helt andet.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 19:05
Man behøver ikke bruge HDMI-CEC - jeg har f.eks. aldrig brugt det selv.

Jeg kender ikke den specifikke receiver, og heller ikke andre i prisklassen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu