recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan denne subwoofer anbefales?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan denne subwoofer anbefales?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 08:06
Fedt med så mange inputs. Det lyder som om den kan være lidt at problembarn, men jeg satser på at det kan lade sig gøre.
Når jeg skal til at teste om den faktisk fungerer som den skal, hvad skal jeg så bruge af testmateriale? Og kan jeg lave et midlertidigt subwooferkabel af et par phono-stik og noget højttalerkabel? Det vil bare være ærgerligt at købe 10 m kabel hvis jeg kun skal bruge 1 eller vice versa.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Rent teoretisk lyder det smart, men jeg tror ikke på det da bassen reflekterer på omgivelserne og derfor ikke bare kan smides i sofaen.

Lige præcis, jeg havde også læst om metoden men syntes at den var ubrugelig i praksis, netop af den grund du nævner.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Fedt med så mange inputs. Det lyder som om den kan være lidt at problembarn, men jeg satser på at det kan lade sig gøre.
Når jeg skal til at teste om den faktisk fungerer som den skal, hvad skal jeg så bruge af testmateriale? Og kan jeg lave et midlertidigt subwooferkabel af et par phono-stik og noget højttalerkabel? Det vil bare være ærgerligt at købe 10 m kabel hvis jeg kun skal bruge 1 eller vice versa.

Du downloader test tonerne lidt nede på siden her
http://www.frequence.dk/sites/toner.htm

Højttalerkabel dur ikke, det skal være et skærmet. Så brug et alm phonokabel, som man nu bruger mellem enheder til analog lyd
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 12:55
Så må jeg købe et langt midlertidigt kabel. Tak for linket.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 806
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er sikkert ikke en dårlig sub, men den er bare vanskelig at placere

Så er det jo en dårlig sub ;O)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er sikkert ikke en dårlig sub, men den er bare vanskelig at placere

Så er det jo en dårlig sub ;O)

Det var dog en underlig konklusion...
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 19:14
Du vil blive elsket af dine naboer ;-) ....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu