Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Andy_Moller
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 139
|
Emne: Kan det betale sig selv at hente? Sendt: 14-September-2005 kl. 23:10 |
Er der kendskab på forummet til nogle butikker i Nordtyskland, så det ville kunne betale sig at hente sit tv, dvd osv?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 14-September-2005 kl. 23:18 |
Der hvor det virkelig rykker mht at handle elektronik i Tyskland, er i netbutikkerne.
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 14-September-2005 kl. 23:41 |
Hvor man lige bor er vel heller ikke uden betydning for transportudgifter, der let kan overstige besparelsen - medmindre man virkelig er ude at spendere.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 15-September-2005 kl. 09:22 |
For små ting kan det ikke betale sig at hente selv.
Store ting f.x. 42" tv kan der være muligvis være en ide i det. Mange webshop vil nemlig ikke sende til DK.
Er der nogle som ved om man selv kan afhente sin vare ved de store webshops i Tyskland. Ligesom man kan herhjemme !!
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 15-September-2005 kl. 09:31 |
lahan skrev:
Er der nogle som ved om man selv kan afhente sin vare ved de store webshops i Tyskland. Ligesom man kan herhjemme !! |
Technikdirekt gør ikke.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
DonJensen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
|
Sendt: 16-September-2005 kl. 15:39 |
Det kan ikke betale sig.
Når du først har hentet din vare, og din vare er gået i stykker under din egen transport på vejen hjem, hvad gør du så?
Så hverken prismæssigt, eller transportskademæssigt kan det svare sig.
|
|
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 16-September-2005 kl. 16:44 |
Jeg købte en el-shaver i tyskland (Braun). Koster ca. 2200 kr. herhjemme, i tyskland 1200 kr. Jeg vil sige på ting som ikke er meget besværlige og dyre at sende, så tager jeg gerne udlandsfortjenesten med i købet.
Jeg købte også nogle specielle rensepakker til shaveren i form af en bundle. Alt i alt har jeg nok sparet 1500 kr. på den handle. Hvis jeg have købt den herhjemme, så skulle jeg være mere en rig ![](smileys/smiley2.gif)
En DVD afspiller ell. recorder er måske heller ikke det vildste at sende. Så i fremtiden ville jeg nok stærkt overveje at købe i udlandet, hvis der er stor besparelse, og enheden man nu vil købe har fået gode anmeldelser, samt at man har fundet en god sikker online butik.
Selvfølgelig kan man aldrig sige sig fri for problemer og fejl på det man køber, men med besparelserne skulle der jo også helst være lidt en eventuel tilbageforsendelse, hvis uheldet skulle være ude!
Mvh. Moef
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
Gorm
Ny bruger
Oprettet: 19-August-2005
Point: 33
|
Sendt: 16-September-2005 kl. 19:30 |
Jeg har købt flere ting i tyskland uden problemer, fx HDD-optager til ca halv pris, surroudreceiver, videokamera og mange cykelting.
Jeg har netop bestilt et plasma tv og går og venter spændt på den store dag.
Flere producenter yder service i Danmark på fx plasma og LCD købt i Tyskland.
Det vel iørigt naivt at tro, at danske netbutikker skulle være mere ærlige end de tyske og, at det skulle være sværere at få behandlet reklamationer. Jeg havde en reklamation på min surround receiver, som forløb ok. Og om man skal sende til tyskland eller til et sted i Dk er vel ikke så afgørende, slet ikke besparelsen taget i betragtning...
De danske butikker må efter min mening se at komme ordentligt ind i kampen. Der er jo slet ikke kun momsforsskellen at spare.
|
DonJensen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
|
Sendt: 16-September-2005 kl. 19:45 |
Hallå gutter! Kig efter i overskriften.....jeg kan lige skriver det her også:
Kan det betale sig selv at hente?
Jeg er selv stor tilhænger af køb i tyskland ved forsendelse, og har købt mange ting på den måde, men du skal ikke selv hente. Jeg taler af erfaring.
|
|
John G J
Bruger
Oprettet: 13-September-2004
Point: 126
|
Sendt: 16-September-2005 kl. 22:36 |
med mindre man bor tæt på grænsen og skal ned for at proviantere, kan man lige så godt få det sendt.
Men det er da lidt fedt at gå rundt i feks MEDIA-MARKT i flensborg. de har et fedt udvalg......så kan man også pille ved varerne.
|
john
Pioneer PDP-435fde
Pioneer DVR-440H-K
Pioneer VSX LX51
PS-3
JAMO SW 303E
JAMO 8 Series
APPLE TV
|
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 17-September-2005 kl. 01:43 |
Det kan vel aldrig betale sig at hente selv, medmindre du bor meget tæt på grænsen. Man kommer ikke langt i en bil for de 100-200 kr. det koster at få sendt en normal størrelse pakke.
Moef
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|