|
Kan det købes? Analog balanceret delefilter |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
HessiDude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2025 kl. 14:42 |
Hej folkens,
![]() Jeg skal bruge aktive high pass filtre mellem min forforstærker og mine monoblokke, så derfor skal de have enten XLR eller RCA input og output (helst XLR). Jeg er ikke meget for minidsp da de alle, såvidt jeg ved, konvertere lyden fra analog til digital og tilbage igen. Kender i til noget der er godt, og til en pris under 2K? Mange tak. ![]() Til de interesserede: Jeg vil gerne fjerne de allerlaveste frekvenser fra signalet til mine fronter, samt monoblokke.
Redigeret af HessiDude - 21-August-2025 kl. 14:43 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
HessiDude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 533 |
Tak, Klaus.
![]() Havde godt set noget lignende, men ville have noget aktivt, så grænsen kunne være variabel.
Redigeret af HessiDude - 21-August-2025 kl. 20:51 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Så vidt jeg ved et langt det meste i dag digitalt, hvis det skal være konfigurerbart.... Klaus
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1589 |
![]() |
|
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
|
![]() |
|
Ah, klart. Delefilter, jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke selv tænkte på det. Tak.
![]() Jeg mistænker dem dog for at "ødelægge" lydkvaliteten, altså at de ikke er "hi-fi grade". Er der nogen der har erfaring med nogle af dem, eller kender til nogle målinger/reviews? Redigeret af HessiDude - 28-August-2025 kl. 12:14 |
|
![]() |
|
Jeg så også denne, men har ikke særlig meget tid eller lyst til at "nørde" med det. Det skal bare være "sæt til, og indstil." ![]() Redigeret af HessiDude - 28-August-2025 kl. 12:11 |
|
![]() |
|
hmmm.... måske jeg skal genoverveje det. Det lader til, at man skal være ret heldig at finde et delefilter der ikke introducerer støj. Eller også skal man kaste meget mere end 2K kr. efter det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |