recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det virkelig passe ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan det virkelig passe ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan det virkelig passe ???
    Sendt: 02-Juni-2009 kl. 23:02

Kan det virkelig passe, at man ikke kan få Vista Medie Center til at køre ordentlig sammen med et Nvidia grafikkort. Jeg har en Core 2 Duo E6600 og et Nvidia 9800GTX kort så jeg mener nok at det skulle kunne køre video uden problemer, men alligevel hakker videoen når den afspilles i Vista Medie Center. Videoerne spiller fint inde i medie playeren.

Jeg har læst og læst og fundet ud af at jeg langt fra er den eneste med problemet men der er så mange sider at det er svært at læse det hele og så finde en evt. løsning.

Jeg har prøvet at skifte driver og rode med indstillingerne i Nvidia kontrolpanelet som flere råder til, men intet virker.

Skal man virkelig købe et ATI kort for at det virker ordentligt ?

Til top
HDTVtom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2009 kl. 23:41
Hvilken video prøver du at afspille? og hvilke codecs bruger du? <-- tror dit problem ligger i dine codecs
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af kazb kazb skrev:

JA

Jeg havde 3 maskiner kørende med nVidia, var stor fortaler. Fik HD, og fik det aldrig til at køre. Købte ATI kort, og aldrig haft så meget som et tabt billede

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-September-2006
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af kazb kazb skrev:

JA

Jeg havde 3 maskiner kørende med nVidia, var stor fortaler. Fik HD, og fik det aldrig til at køre. Købte ATI kort, og aldrig haft så meget som et tabt billede

Jeg nægter at købe nyt grafikkort bare for at det kan virke. Så må jeg sku trække medieplayeren over på den anden skærm og maksimere den der. Trist at det ikke kører. Kan godt lide Media center layoutet

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 20:09
Du har et driver problem og eller et opsætningsproblem. Undertegnede har ingen problemer med Nvidia kort og har ikke haft det fra 8xxx og op...har mindst prøvet ti forskellige modeller og drivere...

HDMI, opsætning i en RIGTIG hd opløsning 1280x720p@50hz eller 1080p@50 hz. Brug kun decodere du ved der understøtter DX10 og Hardware accelleration, INGEN codec packs..INGEN CODEC PACKS.  INGEN MKV...

Redigeret af Patriarken - 03-Juni-2009 kl. 20:10
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 23:53

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du har et driver problem og eller et opsætningsproblem. Undertegnede har ingen problemer med Nvidia kort og har ikke haft det fra 8xxx og op...har mindst prøvet ti forskellige modeller og drivere...

HDMI, opsætning i en RIGTIG hd opløsning 1280x720p@50hz eller 1080p@50 hz. Brug kun decodere du ved der understøtter DX10 og Hardware accelleration, INGEN codec packs..INGEN CODEC PACKS.  INGEN MKV...

For god ordens skyld skal jeg sige at jeg opgav nVidia for ca. 1 år siden, så det kan godt være at alt fungerer nu, hvilket det ifølge Patriarken gør., og når han siger det virker, så er det rigtigt. Han ved det!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu