|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 09-December-2005 kl. 06:35 |
First of all... -- Sidder mest og fedter foran min labtop et andet sted i huset end hvor min MCE-maskine står. Tjekker man TV-guiden og der kommer en film man gerne vil have optaget, så i stedet for at trave helt ind til sin MCE-maskine, og starte den op + sit 40" Sony bare for at programmere, kunne det så ikke være smart hvis man kunne nøjes med at sidde foran sin labtop og gøre det? Spørgsmålet er så...: Findes der et program eller en måde hvorpå man let og elegant kan programmere sin MCE fra labtoppen? (via netværk) Et problem jeg har bøvlet lidt med er: Fra min satelit-modtager til MCE køre jeg Composite kabel, og fra MCE til TV køre der DVI til HDMI. Ville meget gerne køre S-Video fra satelitten til MCE-maskinen, for at få det lidt bedre billede. Men men men når jeg prøver er det et meget ringe billede jeg får... nærmest sådan lidt silde-bens fnider. Nogle der har en løsning på dette?
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
Måske du kan bruge VNC?
Med VNC kan du fjernstyre din computer, regner med det også kan køre under MCE, men er ikke sikker. http://www.realvnc.com/ |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kunne så også være fedt hvis nu programmet kunne starte MCE-maskinen op fra standby tilstand... |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Hvis du har et WOL (Wake on Lan) bundkort er det vel ikke noget problem...
Redigeret af Helmø |
|
![]() |
|
![]() |
Nej det skulle man tro...
|
|
![]() |
|
pekr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2005 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Realvnc, det bruger jeg, virker rigtigt godt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Bortset fra lidt hakkeri er det et rigtigt godt program. men ville jo gerne have wake on lan til at funke.... |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Har aldrig prøvet det - men det skal vel sættes op i BIOSen -ved ikke om det kræver noget specielt af netkortet (eller om det kun er onboard-netkort som kan).
|
|
![]() |
|
brilleabe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Det kunne være rart hvis man kunne lave noget ala amitech's adgang via nettet. Det kunne jo tænkes at en sådan løsning også kunne bruges til at starte optagelse mv. http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/eHome/historier/li ve.asp?redirect=false&page=live /Brille |
|
![]() |
|
deco ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-December-2005 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
det du søger skal du finde :) http://asciiexpress.com/webguide/
bruger det selv og det virker bare skidegodt når man sidder og presser en brun med laptoppen på skødet og pludselig opdager man skal optage noget inde i stuen :) router du porten til mce kan du også styre udefra (arbejdet osv) og der er password beskyttelse på (ved dog ikke hvor sikker den er men bedre end ingenting)
-Deco |
|
![]() |
|
Henrik P ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Jeg bruger RDP til at fjernstyre den maskine MCE ligger på - det virker til alt UNDTAGEN MCE, da det videomode den kører i, ikke er supportet af RDP. Der er sikkert andre løsninger, men jeg vil gerne bruge RDP, da det ligger på XP i forvejen. Er nogen stødt på løsninger til ovenstående? Hislen Henrik |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10577 |
![]() |
popsi skrev: "Ville meget gerne køre S-Video fra satelitten til MCE-maskinen, for at få det lidt bedre billede" Du har vel indstillet satelitten til at gengive S-video, henholdsvis MCE maskinen til at modtage? Flemming
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |