Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
popsi
Bruger
Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 11:03 |
Henrik P:
Mener du Remote Desktop? ...for hvis du gør kan sagtens betjene MCE igennem netværket, du skal bare sætte det op inde i MCE. Virker hos mig.
fltk:
Det er sådan en skod reciver jeg har fra Viasat (MediaMaster 220s) Der er ikke nogle opsætnings muligheder hvor man kan sætte hvordan man vil have sin scart udgang til at opføre sig.
UPDATE til Henrik...
Kan se at det ikke er Remote Desktop. Men hvad er det så? syntes ikke rigtigt at jeg aktivere programmet...???
|
 |
Henrik P
Ny bruger
Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 23
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 11:20 |
Ja, det er Remote Desktop jeg mener.
Når jeg logger på MCE maskinen via remote desktop, får jeg en besked a la:
Media Center has been shut down, because the video mode isn't supported - eller noget i den stil.
Hm, kunne måske have noget at gøre med skærmopløsning at gøre?
|
 |
Jesper.wind
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 11:32 |
Hej
Vedr. SVHS, så skal du kunne få din Sat box til at sende SVHS ellers dutter det ikke.
På min Selector box, er der under video opsætning en sådan mulighed, og står den ikke rigtigt, så oplever jeg det samme dårlige billede (uden farver osv) som du beskriver først i dit indlæg.
Måske hvis du har et menu punkt på din sat box, som hedder VCR eller video eller udgang. (kender ikke viasat boxen)
Mvh.
Jesper
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 12:00 |
popsi skrev:
"Det er sådan en skod reciver jeg har fra Viasat (MediaMaster 220s) Der er ikke nogle opsætnings muligheder hvor man kan sætte hvordan man vil have sin scart udgang til at opføre sig."
Det lyder som om den kun kan gengive composite. Så er der ikke noget at gøre.
Flemming
|
 |
popsi
Bruger
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 12:23 |
Købte mig ellers sådan et colorfix kabel, så kom der farver på, men ellers det samme små- dårlige billede. Sådan lidt fnidder i kanten... måske der bare skal en form for justering til? har bare ikke fundet nogle muligheder endnu.
Composite er såmænd også godt nok, konen klager ikke, og det er hun ellers god til.
Vil prøve at tjekke det som Jesper skrev....
|
 |
Jesper.wind
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 12:47 |
Jesper.wind skrev:
Hej
Vedr. SVHS, så skal du kunne få din Sat box til at sende SVHS ellers dutter det ikke.
På min Selector box, er der under video opsætning en sådan mulighed, og står den ikke rigtigt, så oplever jeg det samme dårlige billede (uden farver osv) som du beskriver først i dit indlæg.
Måske hvis du har et menu punkt på din sat box, som hedder VCR eller video eller udgang. (kender ikke viasat boxen)
Mvh.
Jesper
|
Lige en ting mere, der kan godt være forskel på dine scart stik fra Satboxen, Stik 1 og Stik 2 (typisk) - Dit stik 1, bør være det du benytter, og det stik som om muligt har SVHS signal, Stik 2 har typisk ikke denne mulighed, og du har isåfald ikke mulighed for at ændre noget på stik 2 (kun indstillinger på stik 1) eller sådan er det på min.
Mvh. Jesper
|
 |
popsi
Bruger
|
Sendt: 09-Januar-2006 kl. 13:26 |
Ja det har jeg også konstateret, bruger det øverste stik som skulle understøtte RGB. Det nedreste bruger jeg til direkte forbindelse til TV`et (scart - scart)
|
 |