recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan disse højtalere sættes til en reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan disse højtalere sættes til en reciever?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har sonos nu. Det er koblet til min receiver der står inde i stuen.

Nu vil jeg gerne have nogle små højtalere i min udestue.
Har du mulighed for kablet/optisk tilslutning fra stue til udestue, eller skal det være trådløst?

Mvh. JørgenT
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 13:22

Jeg har ikke 2700 kr til højtalere. Desuden et jeg lidt skeptisk ved at købe sonos højtalere. Hvem ved om 4-5 år om sonos stadig "lever"
Hvem hved om vi overhoved kan bruge noget af det vi har om 4 til 5 år, det går jo så stærkt med det digitale.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Jeg har ikke 2700 kr til højtalere. Desuden et jeg lidt skeptisk ved at købe sonos højtalere. Hvem ved om 4-5 år om sonos stadig "lever"
Hvem hved om vi overhoved kan bruge noget af det vi har om 4 til 5 år, det går jo så stærkt med det digitale.

Det er denne reciever jeg har

https://www.google.dk/search?q=rx-v595rds&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=87BtVfPiN6X_ygPGmIO4Bw

Og der er ca 12 meter fra den ud til udestuen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 16:49

Du kan trække et kabel fra Tape eller VCR Out på Reciveren ud til de Aktive enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan trække et kabel fra Tape eller VCR Out på Reciveren ud til de Aktive enheder.

Spørger nok dumt men er uvidende på dette punkt.

I "tape" kan der sætte 2 phono stik.
Skal jeg ikke bruge 2X2 phono stik når der nu er to højttalere, og kan man godt
smide lyden ud på højttalerne når nu de er aktive?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:03

Læser du slet ikke hvad der står om højttalerne.? Se også billederne. Der er et L/R In og et Minijack In, og til et et af dem trækkes der et kabel fra Tape Out eller VCR Out på Reciveren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:21
Har skam læst artiklen.

Men kan da godt se på billedet nu du siger det. Men hos forhandleren fortalte de mig at
man ikke kunne køre dem over ens reciever. Derfor kom jeg i tvivl da du skrev at man godt kunne.

Så løsningen kunne være - 2 phono stik fra "tape" og til den ene højttaler. Derfra et højttaler kabel og til den anden. Så skulle "den ged være barberet" eller hvad?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:32

Jeg har ikke 2700 kr til højtalere.

Men du har 2150 til højttalere - hvilket er hvad den aktive højttaler med Bluetooth koster?

Desuden et jeg lidt skeptisk ved at købe sonos højtalere. Hvem ved om 4-5 år om sonos stadig "lever"

Hvis du er glad for sonos i forvejen, hvorfor så købe andet?
De sidste 550 kroner kommer du let til at give ud i besværligheder og eventuel kabeltræk - og konen skal til at lære at bruge endnu en app.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:32

De kan ikke bruges som passive enheder, det er rigtigt, men som skrevet via et RCA kabel, så kan de det du ønsker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:33

Men kan da godt se på billedet nu du siger det. Men hos forhandleren fortalte de mig at
man ikke kunne køre dem over ens reciever. Derfor kom jeg i tvivl da du skrev at man godt kunne.

Husk så at din forstærker skal stå tændt og på samme signalkilde som du skal høre i udestuen.

For øvrigt, hvis du alligevel skal til at trække kabel, hvorfor så ikke bare købe et sæt passive højttalere og slutte dem til B udgangen på din forstærker?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 02-Juni-2015 kl. 17:37
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:38

[[/QUOTE] Hvis du er glad for sonos i forvejen, hvorfor så købe andet?
De sidste 550 kroner kommer du let til at give ud i besværligheder og eventuel kabeltræk - og konen skal til at lære at bruge endnu en app.

Klaus
[/QUOTE]

De kan købes til 899 kr. Så der er en prisforskel på ca 1800 kr op til play 1, som vel i bund og grund ikke er den rigtige til udestuen. Her er det vel play 3 der er den rette.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Husk så at din forstærker skal stå tændt og på samme signalkilde som du skal høre i udestuen.

For øvrigt, hvis du alligevel skal til at trække kabel, hvorfor så ikke bare købe et sæt passive højttalere og slutte dem til B udgangen på din forstærker?

Klaus

Kan ikke finde passive højttalere der kan fås til maks 1200 kr og de må ikke være ret store. Maks højde må være 25 cm.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu