|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() Sendt: 18-Marts-2009 kl. 21:36 |
På mit nuværende mediacenter køre jeg med normal analogt output fra lydkortet til en Y spltter og phone stik til fjernsyn og forstærker. Men nu er jeg som tidligere nævnt ved at opgradere og efter at have læst en del på dette forum, er det gået op for mig at det ikke er den bedste løsning. 1. Jeg regner med at købe et ”Sapphire RADEON HD 4550” grafik kort med HDMI udgang. Som jeg har forstået, så er det også muligt at køre lyden gennem denne HDMI udgang. Hvordan virker det? Og kan dette grafik gøre det ? 2. Jeg vil også gerne have signal over i min forstærker, som desværre kun har analog indgang (gammel Luxman). Vil det kunne lade sig gøre at sende lyd på 2 forskellige udgange? 3. Jeg vælger sikkert at udskifte forstærkeren. Hvilken indgang skal den nye have? Skal det også være HDMI indgang og så en HDMI splitter boks efter media centeret ? 4. Jeg kan også se at SPDIF ofte bliver nævnt. Jeg har et SPDIF stik på mit bundkort. Men der skal vel sættes et eller andet mellem dette stik og bagpladen i kabinettet. For at jeg kan koble en forstærker på. Håber en eller anden kan forklare mig det. Jeg har forsøgt at søge en del her i forum’et. Jeg har blandt andet været denne tråd igennem. Det er lige nøjagtigt dette setup jeg gerne vil have http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56896& PN=2 Redigeret af Quicksilver - 18-Marts-2009 kl. 21:36 |
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
1. Ja der kommer lyd ved at sætte et spdif kable fra grafikkort til lydkort. 2. det ved jeg ikke. 3. bruger du suround? 4 se 1 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
1.Ja, Ati kort kan både køre med SPDIF loopkabel(intern kabel fra et lydkort over i grafikkort) og som separat lydkort(Her bruges Grafikkortet direkte som lydenhed, ingen kabler)
2. Ja det er lad-sig-gøreligt, men på Vista er det ikke nemt. Det kan heller ikke tilrådes, med mindre man bruger en hardwareenhed som den jeg har beskrevet i den tråd du linker til. Problemet er at du skal køre analogt og digitalt på samme tid, hvilket betyder to lydkort på samme tid. Dette er Vista ikke direkte designet til, men afhængig af hardware og software kan det lade sig gøre. Software løsningen er kompliceret og kræver at man laver nogle virtuelle lydkort og så sætter et repeater modul op. 3. Køb dig en Sony STR-820 eller en Onkyo SR-606.... De ligger i 3-4000krs klassen og du får meget for pengene. 4. Jae, men hvis du kun har en analog forstærker er SPDIF ikke aktuelt. Du kan dog koble et almindeligt mono RCA stik på SPDIF headeren og sætte den i coax ind på forstærkeren(hvis der er en Coax SPDIF indgang] hvis det skal være billigt... Klip et RCA/Phono kabels ene ende af - afisoler.... Inderleder på SPDIF - Yderleder(Skærm) på ground på motherboardets SPDIF header... Redigeret af Patriarken - 19-Marts-2009 kl. 04:17 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Patriarken: Mange tak for svarene begge to. Jeg bruger ikke suround i øjeblikket. Konen og jeg er ikke helt enige om vigtigheden af højtalere rundt i hele stuen. Men jeg har et par store Dali gulv højtalere stående i stuen til at spille musik fra media centeret. 1. Vil normal musik CD, mp3 osv. også kunne spilles via HDMI eller SPDIF til forstærkeren ? 2. Er der rigtig forstået at man kan køre SPDIF til forstærker enten via coax eller lysleder ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |