|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() Sendt: 01-Marts-2009 kl. 19:25 |
|
Min opmærksomhed er blevet bragt mod en Popcorn Hour, ikke som extender men som selvstændig afspiller. Der var ikke den store information jeg fik med, bare at der fandtes et produkt som kunne alt det jeg brugte mit mediecenter til.
Pt. har jeg min stationære computer kørende som mediecenter, proppet ind i et skab. Den er strømkrævende, så den sættes altid i dvale efter brug. Jeg bruger den udelukkende til musikafspilning, afspilning af rippede dvd'er og på testbasis afspilning af rippede BDVD. Jeg kan forestille mig at efterhånden som min Blu-ray samling bliver større, vil jeg ønske alt rippet på samme måde som mine DVD'er, så dette må være et ufravigeligt krav til afspilleren. DVD'erne ligger pt. som AUDIO_TS VIDEO_TS mapper, men er ikke noget større arbejde end jeg godt kan rippe om hvis andet format er nødvendigt. Blu-ray-filmene ligger i noget X264(?)-værk, men dér skal jeg nok have fat i ham som rippede dem for mig, for at høre hvad der kan gøres for formatet der. Vil jeg kunne købe PH A-110, smide en harddisk i, sætte en extern HDD til og derved have hurtig adgang og afspilning af mine medier, lidt a la hvad My Movies gør for mit Mediecenter? Eller er jeg ude i at skulle have en form for server kørende konstant, med lavt strømforbrug, for at kunne tilgå mine filer? Den eneste grund til jeg skifter er problemer med dvale og deraf ikke korrekte opvågninger og fruens irritation over komplikationerne. Går jeg over til en PH skal denne altså kunne køre stabilt og starte hurtigt op, uden problemer, er dette muligt? Og et sidste spørgsmål, er det muligt at splitte signalet fra en PH til både et tv og en projektor eller ryger vi over i noget HDMI-beskyttelse-af-digitale-signalers-ophavrsret? På forhånd mange tak for hjælpen. Jeg formoder ikke vi er ude over nogle emner her som bryder med reglerne, da jeg formoder ripning er lovligt når det er nødvendigt for afspilning på enheden? |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10577 |
![]() |
|
Ripning (kopiering) vil altid være ulovligt hvis originalen er kopibeskyttet, uanset hvad dit formål med ripningen er. DVDer og Blu ray skiver m.v. er ikke beregnet til at skulle afspilles fra en harddisk, så den undskyldning gælder ikke. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
|
Havde ikke det store held med søgefunktionen, men der var jo masser af information her allerede, hvis man bare bladrede lidt rundt.
DVD og BDVD afspilning, direkte fra indbygget HDD: Tjek. Musikafspilning: Tjek. Billedvisning: Tjek. Mulighed for afspilning fra ekstern server: Tjek. Et par sidste spørgsmål eksisterer omkring opstarttid og især brugervenlighed i forhold til WMC med My Movies. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Super, så er det godt andre allerede har svaret på pågældende spørgsmål andre steder i forummet, så behøver ingen komme i klemme i denne tråd :D |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Og hvilken relevans har dette jura-fnidder for spørgsmålet om en Popcorn Hour kan erstatte en HTPC? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jo, men dette ligegyldige jura-fnidder-fnadder er det samme hvad enten du har en Popcorn Hour eller en HTPC (sammen med film på harddiske). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Houmoller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
|
Jeg har skiftet til en pch fra en computer sat til fjernsynet. Til afspilning af film gør den det suverent! Den er hurtig og nem at arbejde med. Den kan dog ikke afspille NET-tv som dr eller tv2's nettv. Den er heller ikke så god at spille musik fra. Ellers savner jeg ikke noget.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fra standby og til man er kørende, hvor lang tid tager dette ca.?
Er det mest almindeligt at streame materiale til den eller sætte harddiske i/til? Nogle fordele ved det ene fremfor det andet? |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Sådan i størrelsesordenen 30 sek. Ved en intern disk skal enheden ikke bruge kræfter på at flytte data via nettet. Nogle MKV'er med en høj bitrate kan have problemer med at streames. Men den interne disk giver også mere varme og støj fra afspilleren. Når du streamer fra et NAS eller en PC, så bruger den enhed selvf. også en masse strøm. I en PC har du så tilgengæld mulighed for mere plads via flere diske i samme kabinet mm. Tag iøvrigt også en TViX 6500 ind i dine overvejelser. Hardwaren er i stor udstrækning meget magen til Popcorn Hour, men softwaren inde i afspilleren er anderledes. Jeg er en af dem der selv foretrækker TViX, men den er lidt dyrere end NMT kasserne såsom Popcorn Hour.
Redigeret af hedberg - 02-Marts-2009 kl. 09:53 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvor lavt strømforbrug kan man få en dedikeret server/nas ned på?
Nogle konkrete fordele ved TVIX fremfor PCH? Mange tak for alle de fine svar i øvrigt. Nogle som har erfaring med at splitte HDMI-signalet fra en PCH eller TVIX? |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Kommer helt an på hvor mange diske du vil have i, men regn med en 15-20 watt + optil 12 watt for hver disk. TViX/PCH har været diskuteret rigtigt mange gange, så prøv at kig lidt tilbage i forum'et. Der skal du have fat i sådan en enhed her: Octava 1x2 HDMI splitter. Der findes mange forskellige mærker og udgaver. Jeg har ikke selv prøvet dette produkt, men har været yderst tilfreds med en HDMI switch fra Octava. |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |