|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
||
Det var ikke et helt dumt strømforbrug, så kunne jeg sagtens overveje en server. Er en NAS kun betegnelse for en enkelt netværket HDD? Tænker på om der findes NAS hvor jeg bare kan smide flere Harddiske i, uden at tænke på styresystem osv.
Jeg har allerede en HDMI splitter, som virker glimrende med alt andet end min computer/mediecenter - den vil ikke genkende en skærm når den kører igennem splitteren, så jeg formodede det havde noget med beskyttelse af digitale signaler at gøre. |
|||
![]() |
|||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
||
Jeg har en A-110 og en HTPC. Popcornen er ideel, hvis der skal være minimal opsætning. Det er nemt at konfigurere. Jeg har ingen HDD i min men streamer fra NAS. Som en nævner, er den suveræn til film, ingen tvivl om det.
Til musik er den knap så optimal, hvis du ønsker avanceret funktionalitet som playlists osv. Som udgangspunkt er der ikke mulighed for playlists. Du kan afspille en mappe ved at trykke play. Hvis man vælger Enter afspiller den kun et nummer ad gangen og man kan kun se det nummer man spiller, ingen menu der viser hvad der ellers er. Til billedvisning kan du sætte et minimumsinterval på 4 sekunder til billedskift, hvilket desværre ikke holder helt ved store billeder, og du kan ikke høre musik på Popcornen mens du ser billeder. Nu fremstår mit indlæg måske som om jeg er negativt indstillet på popcornen, hvilket langt fra er tilfældet, da det er et suveræn, hvis man skal have et nemt og for det meste brugervenligt setup og har anbefalet det til andre. Der findes mulighed for at installere jukeboxe til musik, så du kan få rettet de begrænsninger den har som udgangspunkt. |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Nææ.. men det er også FRA det forbrug. Et typisk Synology NAS med f.eks 4 diske tager mig bekendt omkring 60watt. Du kan se en masse forskellige modeller her hos EDBPriser. Det vil jeg også tro er årsagen. Men det skulle de dyrere modeller som Octava's kunne klare. Redigeret af hedberg - 02-Marts-2009 kl. 11:48 |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
||
Hvis det kan bruges til noget så bruger min Synology 407 men 2 diske 37Watt ved full load og 11 Watt ved standby.. Tvivler på at den kommer over 50 Watt med 4 diske i... (std. SATA2 diske fra samsung..) |
|||
![]() |
|||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
||
Tror bare jeg starter med at sætte en ekstern USB-HDD på og så se hvor meget støjniveauet og varmeudviklingen generer med en 500gb intern også. Ellers bliver det helt sikkert en 2-bay NAS som bliver løsningen.
Nu fandt jeg endelig en video af PCH i brug, er der ikke muligt at smide et skin på af en slags? Eventuelt hvor god er dokumentationen til plugin-udvikling? Det største plus ved Medie center er helt klart overskueligheden med covers, længde af film osv. - er der udviklet et plugin som kan klare dette? |
|||
![]() |
|||
Houmoller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
||
YAMJ (Yet Another MovieJukebox) Den klarer ærterne for dig. Findes forskellige slags, google det og leg med det, super godt.
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Helt enig, men derfor er det stadig ikke personen som besvarer det stillede spørgsmål du skal punke - men derimod stilleren af spørgsmålet, hvis det endelig skulle være nødvendigt. |
|||
![]() |
|||
nunbaggi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 306 |
![]() |
||
![]() |
|||
P. Holm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Min lille server bruger under 30 watt ved max load, og den har en 1.6 GHz Atom processor. Den har kostet mig lige over 1.000 kroner at bygge (uden harddisk), og så skal man enten køre linux eller windows home server. Sidste koster så lige 700 kroner, men det fungerer altså fantastisk.
Jeg var tæt på at købe en NAS, men droppede det igen pga. den lille processor i de fleste "små" modeller. De skulle have problemer med at køre nogle ting (f.eks. det nyeste squeezecenter). Det burde ikke blive noget problem med en 1.6 GHz processor og 1 Gb ram :-) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |